Ehhez képest 178-nál vagy nagyon korai stádiumban vannak az előkészületek, vagy még meg sem kezdték a felkészülést, 21 pedig úgy döntött, egyáltalán nem vezeti be az elektronikus jegyet. A 178 légifuvarozó főleg a dinamikusan növekvő közel-keleti piacokon, Afrikában, Oroszországban és Kelet-Európában képviselteti magát. Az előkészületekkel az európai, ázsiai és észak-amerikai társaságok állnak a legjobban, de még náluk is akad bőven tennivaló. A késedelem oka elsősorban a bevezetés magas költsége és az áttéréshez szükséges technológia háttér ismeretének hiánya. A legtöbb légitársaság egyelőre nem tudta felkészíteni számítógépes rendszerét arra sem, hogy az utasok egy elektronikus jeggyel az egyik légitársaság gépéről egy másikra szállhassanak át. 2005 novemberében egyébként már a jegyek 40 százalékát elektronikusan állították ki az IATA tagok. Ez az adat akkor még szinkronban volt a szövetség elvárásaival. Azóta viszont mindössze még 10 százalékkal nőtt az e-jegyek aránya. Az IATA azt reméli, hogy év végére sikerül feltornászni ezek arányát 70 százalékra, ami azonban azért sem valószínű, mert a taglégitársaságok áprilisban kevesebb e-jegyet adtak ki mint márciusban. Ennek fényében Philippe Bruyère, az IATA programigazgatója túl optimistának tartja azokat a becsléseket is, amelyek szerint jövő év végén a világszerte kiadott IATA-jegyek 97 százaléka elektronikus dokumentum lesz. Az IATA a komoly költségmegtakarítás érdekében irányozta elő tagjai számára az e-jegy bevezetését. Egy kiadott jegy esetében 9 dollárral csökken a légitársaság költsége. Egy nagyobb légiszállító, mint például a KLM évi 10-20 millió eurót takaríthat meg a papírjegy teljes elhagyásával. Az e-jegy az utasok számára is jár előnyökkel. Többé például nem jelent gondot az elveszett repülőjegy, mivel az utasok adatai már szerepelnek a légitársaság számítógépében.
Döcögősen halad az e-jegy bevezetése
Nehézkesen halad a papírjegyekről való áttérés a nemzetközi légiközlekedésben. Többszöri haladék után legutóbb 2007 végéig tolta ki az Nemzetközi Légiközlekedési Szövetség (IATA) az elektronikus jegy bevezetésének határidejét 261 tagja számára.
Budapest Airport: az utasforgalomban is tükröződik Magyarország turisztikai vonzereje
Friss információk a repülőtér adataiból.
A repülőtéren tájékoztat a minisztérium az utasok jogairól és jogérvényesítésről
A november 27-i kitelepülésen a tárca munkatársai mind a hazai, mind a külföldi utasok kérdéseire, esetleges panaszaira válaszolnak annak érdekében, hogy a fogyasztók tisztában legyenek az uniós rendelet alapján őket megillető jogi lehetőségekkel.
Olyan, mint az igazi: itt az életnagyságú LEGO villamos
Különleges járművel találkozhatunk a főváros szívében, ami azzal csal sokak arcára mosolyt, hogy oda is a játék örömét hozza el, ahol a városlakók nem is számítanak rá.
Wizz Air-álláspont: Inkább késsen, mintsem törölni kelljen!
Többek közt ez a megállapítás hangzott el azon a november 19-ei sajtóbeszélgetésen, amelyen mi is részt vettünk.
Sorra dőlnek meg a korábbi airBaltic-eredmények – hátra dőlhetnek a vezetők
A lettek az elmúlt hónapban újabb sikert értek el az utasszám és a járatkihasználtság tekintetében.
Növekvő utasforgalom, bevétel és nyereség a bécsi reptéren
Növelte utasforgalmát és javított eredmény mutatóin az év első három negyedévében az egyebek között Bécs schwechati repülőterét is üzemeltető Flughafen Wien Gruppe.
Új járatot indít a Ryanair
2025 tavaszától indulnak a járatok Budapest és Castellón között.
Bejelentették az Aeroplex legújabb partneri megállapodását
A két fél a következő évre szóló, karbantartási projektre kötött keretmegállapodása nemcsak a légiközlekedésben való együttműködést, hanem a magyar-szerb gazdasági és diplomáciai kapcsolatok erősítését is tükrözi.
SIA: járatsűrítés Jakarta és Szingapúr között
Szorosabb együttműködési megállapodást kötött a Garuda Indonesia és a Singapore Airlines.
Interjú
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk
Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban
Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket
Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.