Ehhez képest 178-nál vagy nagyon korai stádiumban vannak az előkészületek, vagy még meg sem kezdték a felkészülést, 21 pedig úgy döntött, egyáltalán nem vezeti be az elektronikus jegyet. A 178 légifuvarozó főleg a dinamikusan növekvő közel-keleti piacokon, Afrikában, Oroszországban és Kelet-Európában képviselteti magát. Az előkészületekkel az európai, ázsiai és észak-amerikai társaságok állnak a legjobban, de még náluk is akad bőven tennivaló. A késedelem oka elsősorban a bevezetés magas költsége és az áttéréshez szükséges technológia háttér ismeretének hiánya. A legtöbb légitársaság egyelőre nem tudta felkészíteni számítógépes rendszerét arra sem, hogy az utasok egy elektronikus jeggyel az egyik légitársaság gépéről egy másikra szállhassanak át. 2005 novemberében egyébként már a jegyek 40 százalékát elektronikusan állították ki az IATA tagok. Ez az adat akkor még szinkronban volt a szövetség elvárásaival. Azóta viszont mindössze még 10 százalékkal nőtt az e-jegyek aránya. Az IATA azt reméli, hogy év végére sikerül feltornászni ezek arányát 70 százalékra, ami azonban azért sem valószínű, mert a taglégitársaságok áprilisban kevesebb e-jegyet adtak ki mint márciusban. Ennek fényében Philippe Bruyère, az IATA programigazgatója túl optimistának tartja azokat a becsléseket is, amelyek szerint jövő év végén a világszerte kiadott IATA-jegyek 97 százaléka elektronikus dokumentum lesz. Az IATA a komoly költségmegtakarítás érdekében irányozta elő tagjai számára az e-jegy bevezetését. Egy kiadott jegy esetében 9 dollárral csökken a légitársaság költsége. Egy nagyobb légiszállító, mint például a KLM évi 10-20 millió eurót takaríthat meg a papírjegy teljes elhagyásával. Az e-jegy az utasok számára is jár előnyökkel. Többé például nem jelent gondot az elveszett repülőjegy, mivel az utasok adatai már szerepelnek a légitársaság számítógépében.
Döcögősen halad az e-jegy bevezetése
Nehézkesen halad a papírjegyekről való áttérés a nemzetközi légiközlekedésben. Többszöri haladék után legutóbb 2007 végéig tolta ki az Nemzetközi Légiközlekedési Szövetség (IATA) az elektronikus jegy bevezetésének határidejét 261 tagja számára.

Ünnepel a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér
Éppen hetvenöt évvel ezelőtt, 1950. május 7-én nyitották meg az utazóközönség előtt Budapest nemzetközi repülőterét, Magyarország kapuját.

Dubaj dübörög, és helyet kér magának a nyári desztinációk sorában
Dubajról leginkább a téli napsütés, a tavaszi luxuspihenés vagy az őszi tökéletes kikapcsolódás jut eszünkbe – de ez hamarosan megváltozhat.

Budapest Airport vállalás – indul a zajvédelmi program következő üteme
A Budapest Airport (BA) ezt a speciális programot az érintett kerületek és települések polgármestereivel konzultálva alakította ki.

IATA-jelentés: nőtt a globális utasforgalom
Az április 30-án megjelent sajtóközlemény 2025. márciusi globális légiutasforgalom adatait ismerteti.

Ausztriában jön a Railjet vonatok új generációja
A növekvő kereslet és a megváltozott utazási szokások miatt Ausztriában egyre nagyobb szerepet kapnak a fejlesztések.

Jemeni húszik: folytatjuk a támadást az izraeli légtér ellen
Eddig huszonhét rakétát indítottak a húszik Izrael légtere ellen, és bejelentették, hogy folytatják a támadást.

Karbantartási hiba a KLM-nél – járatokat törölnek
Járatokat töröl a holland légitársaság repülőgépeinek karbantartási hibája miatt, jelentette a Dutch News című, angol nyelvű holland hírportál.

Rakétatalálat érte a tel-avivi reptér környékét – a légitársaságok törölték izraeli járataikat
A jelentések szerint jemeni húszi területről lőtték ki a rakétát.

Friss jelentés az Emirates és a flydubai partnerségi együttműködéséről
Az Emirates és a flydubai szolgáltatásai iránti erőteljes kereslet 36 százalékos utasszám-növekedést eredményezett egy év alatt.

Környezetszennyező privátrepkedések Ausztriában
Megdöbbentő adatokat közölt az osztrák Wiener Zeitung friss beszámolója.
Interjú

Nagybor vagy semmi
A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk
Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban
Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.