Döcögősen halad az e-jegy bevezetése

Nehézkesen halad a papírjegyekről való áttérés a nemzetközi légiközlekedésben. Többszöri haladék után legutóbb 2007 végéig tolta ki az Nemzetközi Légiközlekedési Szövetség (IATA) az elektronikus jegy bevezetésének határidejét 261 tagja számára.

Ehhez képest 178-nál vagy nagyon korai stádiumban vannak az előkészületek, vagy még meg sem kezdték a felkészülést, 21 pedig úgy döntött, egyáltalán nem vezeti be az elektronikus jegyet. A 178 légifuvarozó főleg a dinamikusan növekvő közel-keleti piacokon, Afrikában, Oroszországban és Kelet-Európában képviselteti magát. Az előkészületekkel az európai, ázsiai és észak-amerikai társaságok állnak a legjobban, de még náluk is akad bőven tennivaló. A késedelem oka elsősorban a bevezetés magas költsége és az áttéréshez szükséges technológia háttér ismeretének hiánya. A legtöbb légitársaság egyelőre nem tudta felkészíteni számítógépes rendszerét arra sem, hogy az utasok egy elektronikus jeggyel az egyik légitársaság gépéről egy másikra szállhassanak át. 2005 novemberében egyébként már a jegyek 40 százalékát elektronikusan állították ki az IATA tagok. Ez az adat akkor még szinkronban volt a szövetség elvárásaival. Azóta viszont mindössze még 10 százalékkal nőtt az e-jegyek aránya. Az IATA azt reméli, hogy év végére sikerül feltornászni ezek arányát 70 százalékra, ami azonban azért sem valószínű, mert a taglégitársaságok áprilisban kevesebb e-jegyet adtak ki mint márciusban. Ennek fényében Philippe Bruyère, az IATA programigazgatója túl optimistának tartja azokat a becsléseket is, amelyek szerint jövő év végén a világszerte kiadott IATA-jegyek 97 százaléka elektronikus dokumentum lesz. Az IATA a komoly költségmegtakarítás érdekében irányozta elő tagjai számára az e-jegy bevezetését. Egy kiadott jegy esetében 9 dollárral csökken a légitársaság költsége. Egy nagyobb légiszállító, mint például a KLM évi 10-20 millió eurót takaríthat meg a papírjegy teljes elhagyásával. Az e-jegy az utasok számára is jár előnyökkel. Többé például nem jelent gondot az elveszett repülőjegy, mivel az utasok adatai már szerepelnek a légitársaság számítógépében.

Halálos hajóbaleset Verőcénél - még tart az áldozatok felkutatása

Halálos hajóbaleset Verőcénél - még tart az áldozatok felkutatása 

A parton, a vízen és a vízben, valamint hőkamerás és egyéb drónokkal a levegőből is keresik a szombat éjjel Verőcénél balesetet szenvedett hajó eltűnt utasait.
Code share megállapodás az airBaltic és a Bulgaria Air között

Code share megállapodás az airBaltic és a Bulgaria Air között 

Ennek értelmében utasaiknak nagyobb rugalmasságot biztosítanak a két ország közötti utazás esetén.
Rekordnyereség a Singapore Airlines-nál

Rekordnyereség a Singapore Airlines-nál 

Tovább bővül a flotta és az útvonalhálózat.
Elektromos járműveken döcögünk a zöld átállás felé

Elektromos járműveken döcögünk a zöld átállás felé 

A hagyományos autók már nem kelendőek.
Átlépték a 130 milliárd forintot a repülőtéri fejlesztések

Átlépték a 130 milliárd forintot a repülőtéri fejlesztések 

...és a nagyszabású építkezések folytatódnak tovább.
Luxusdivatmárka a fedélzeten

Luxusdivatmárka a fedélzeten 

A készletet a China Airlines környezeti fenntarthatósági filozófiája jellemzi.
Nyáron hat új célállomás a lett légitársaság kínálatában

Nyáron hat új célállomás a lett légitársaság kínálatában 

Az idei nyári szezonban az airBaltic hat új célállomásra indít járatot Rigából, ezzel már több mint 70 útvonalat kínálnak a lett fővárosból.
Mindig is érdekelte, hogy milyen lehet egy buszgarázs belseje?

Mindig is érdekelte, hogy milyen lehet egy buszgarázs belseje? 

Ha igen, akkor május 11-én, szombaton módja lesz rá, hogy alaposan megtekintse.
Hétvégén Tour de Hongrie - forgalomkorlátozásokra számítson

Hétvégén Tour de Hongrie - forgalomkorlátozásokra számítson 

A Tour de Hongrie miatt május 10-11-én számíthatunk korlátozásokra és lezárásokra.
Látta már a Turkish Airlines reklámját José Mourinhóval?

Látta már a Turkish Airlines reklámját José Mourinhóval? 

A partnerség alapja a két globális óriás kiválóság és győzelem iránti közös szenvedélyét.

Interjú

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”  

Interjú a Klasszis TopDesign 2023 verseny egyik díjazottjával.
Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.