Döcögősen halad az e-jegy bevezetése

Nehézkesen halad a papírjegyekről való áttérés a nemzetközi légiközlekedésben. Többszöri haladék után legutóbb 2007 végéig tolta ki az Nemzetközi Légiközlekedési Szövetség (IATA) az elektronikus jegy bevezetésének határidejét 261 tagja számára.

Ehhez képest 178-nál vagy nagyon korai stádiumban vannak az előkészületek, vagy még meg sem kezdték a felkészülést, 21 pedig úgy döntött, egyáltalán nem vezeti be az elektronikus jegyet. A 178 légifuvarozó főleg a dinamikusan növekvő közel-keleti piacokon, Afrikában, Oroszországban és Kelet-Európában képviselteti magát. Az előkészületekkel az európai, ázsiai és észak-amerikai társaságok állnak a legjobban, de még náluk is akad bőven tennivaló. A késedelem oka elsősorban a bevezetés magas költsége és az áttéréshez szükséges technológia háttér ismeretének hiánya. A legtöbb légitársaság egyelőre nem tudta felkészíteni számítógépes rendszerét arra sem, hogy az utasok egy elektronikus jeggyel az egyik légitársaság gépéről egy másikra szállhassanak át. 2005 novemberében egyébként már a jegyek 40 százalékát elektronikusan állították ki az IATA tagok. Ez az adat akkor még szinkronban volt a szövetség elvárásaival. Azóta viszont mindössze még 10 százalékkal nőtt az e-jegyek aránya. Az IATA azt reméli, hogy év végére sikerül feltornászni ezek arányát 70 százalékra, ami azonban azért sem valószínű, mert a taglégitársaságok áprilisban kevesebb e-jegyet adtak ki mint márciusban. Ennek fényében Philippe Bruyère, az IATA programigazgatója túl optimistának tartja azokat a becsléseket is, amelyek szerint jövő év végén a világszerte kiadott IATA-jegyek 97 százaléka elektronikus dokumentum lesz. Az IATA a komoly költségmegtakarítás érdekében irányozta elő tagjai számára az e-jegy bevezetését. Egy kiadott jegy esetében 9 dollárral csökken a légitársaság költsége. Egy nagyobb légiszállító, mint például a KLM évi 10-20 millió eurót takaríthat meg a papírjegy teljes elhagyásával. Az e-jegy az utasok számára is jár előnyökkel. Többé például nem jelent gondot az elveszett repülőjegy, mivel az utasok adatai már szerepelnek a légitársaság számítógépében.

Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál

Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál 

A Wizz Air célja, hogy 2029-re kizárólag új generációs, neo gépeket üzemeltessen.
Repülési élmény autista gyerekeknek

Repülési élmény autista gyerekeknek  

Autizmussal élők számára szerveztek repülési próbát a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren.
Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt

Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt 

2019 óta tízmillióval emelkedett az érkezők és indulók száma, hosszabb távon pedig 60 millió fölötti utasforgalmat akarnak elérni.
Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével!

Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével! 

Csalók próbálnak pénzt kicsalni az utazóközönségtől.
Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság

Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság  

A régió egyik legmodernebb áruszállító HUB-ja üzemel ezentúl a rigai reptéren.
HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító

HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító 

Május 26-án Turi Ferenc vezérigazgató és Bárány Ákos kommunikációs és marketing igazgató a nyári csúcsszezonra való felkészülésükről tartott beszámolót.
Kutyafogadó a római reptéren

Kutyafogadó a római reptéren 

A Dog Relais az első olyan kutyáknak szánt fogadóhely, amelyet olasz repülőtéren hoztak létre.
Autóbuszkiállítás és buszvezetés a BKV óbudai garázsában

Autóbuszkiállítás és buszvezetés a BKV óbudai garázsában 

Május 24-én az Óbudai autóbuszgarázsban folytatódik a BKV idei nyílt napjainak sorozata.
Privát lakosztályok a felhők felett

Privát lakosztályok a felhők felett 

Az Emirates újabb fejlesztéseket vezet be prémium utasai számára a „Fly Better” ígéret jegyében.
Nyár a Wizz Air-nél: új járatok, Fel, északra! program, startra kész akciócsoport, Amelia titkára is fény derül

Nyár a Wizz Air-nél: új járatok, Fel, északra! program, startra kész akciócsoport, Amelia titkára is fény derül 

Amelia, a Wizz Air chatbotja nem véletlenül kapta nevét: a legendás pilótanőről, Amelia Earhartról nevezték el.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.