Kampánycél: A Budapesti Közlekedési Központ célja, hogy a közösségi közlekedés a lehető legkényelmesebb legyen. Ennek a kényelemnek csak az egyik részét adják a járművek illetve az épített infrastruktúra, a másik részét a tervezhetőség, a gyors átszállási lehetőségek jelentik. Ezért fejlesztette ki a BKK a Futár utazástervező applikációt, amely nem egyszerűen menetrend alapján tervez utazást, hanem a járművek tényleges helyzetét figyelve tervezi meg az aktuálisan leggyorsabb útvonalat.
December 3-án a BKK kiadja az applikáció 2.0-ás verzióját. Az alkalmazás bevezetéséhez online és offline kampányt indít a BKK decemberben és januárban. A kampány célja, hogy piacvezetővé váljon a Futár a budapesti utazástervezésben, egyben átszoktassa az utazóközönséget a nyomtatott menetrendek használatáról az applikáció nyújtotta sokkal szélesebb körű szolgáltatások használatára. A kampány teljes tervezését és gyártását a BKK házon belül végezte.
Kreatívkoncepció: A kampány főleg utazás illetve várakozás közben szólítja meg az utasokat, hiszen ekkor a legzavaróbb a fölöslegesnek érzett várakozás vagy a leginkább bosszantó, hogy az ember túl korán ment ki, vagy épp az orra előtt ment el a villamos. Ezért megállóhelyen lévő plakátok, illetve a busz és troli menetrendek mellett a megállótáblákra kihelyezett kreatívok szólítják meg az utasokat. A kreatív koncepció látványvilágában a BKK nyári edukációs kampányát idézi.
Facebookra és print médiába készült kreatívokon pedig külön, kisebb célcsoportokat is megszólít a kampány. Így a kisgyermekes szülők számára különösen fontos, hogy babakocsival alacsonypadlós járműveken utazhassanak. A notórius későket is megszólítja egy kreatív, illetve vizsgaidőszak lévén gondolt a BKK az egyetemistákra is, akiket a decemberben és januárban leginkább a vizsgázás hívószóval lehet megszólítani.
Forrás: Kreatív Online