Ezek a legzöldebb légitársaságok

A globális légi forgalom növekedése miatt egyre fontosabb lenne, hogy a légitársaságok csökkentsék széndioxid-kibocsátásukat. Vannak olyan szállítók, amelyek odafigyelnek erre, de egy részük nem igazán foglalkozik a kérdéssel.

A Warwick Business School készített egy elemzést arról, hogy az utóbbi hét év során mely légitársaságok próbálták csökkenteni a globális felmelegedéshez hozzájáruló széndioxid-kibocsátásukat. A tanulmány szerint a Finnairt tekinthetjük jelenleg a világ legzöldebb légitársaságának, de jó példával jár elöl a TAP Portugal és a Virgin Australia is. A lista túlsó végén három amerikai légitársaság – American Airlines, Delta Air Lines és United Airlines áll, ők a legszennyezőbbek.

Dr. Frederik Dahlmann, a Warwick Business School képviselője így magyarázta az eredményeket: A Finnair teljesítménye a legjobb, figyelembe véve repülőgépeinek életkorát és a géptípusokat, a repült útvonalakat, valamint a kínált átszállási kapcsolatokat. Ráadásul azok közé a szállítók közé tartoznak, amelyek odafigyelnek a CO2-kibocsátás mérésére és kezelésére.”

A jelentés szerint a legtöbb légitársaság CO2-kibocsátási szintje nem csökken, hanem még nő is, pedig számos lépést tesznek az ökológiai lábnyomuk csökkentésére. „Hiába állnak forgalomba egyre modernebb és hatékonyabb fogyasztású repülőgépek, a járatok számának folyamatos növekedése – ez a szám várhatóan megduplázódik 2030-ra – ezt a legtöbb esetben lenullázza. A helyzet drámaiságát jelzi, hogy csupán 20 nagyobb légitársaság volt hajlandó arra, hogy önként megadja a széndioxid-kibocsátásra vonatkozó adatait.

„Arra is szükség lenne, hogy még több légitársaság adjon számot a nyilvánosság előtt a kibocsátás mértékről, hogy az utasokat ezt a tényezőt is figyelembe tudják venni, amikor döntenek utazási terveikről.” – mondta Dahlmann.

A légiközlekedés felelős jelenleg a világ emberi tényezők által befolyásolt CO2-kibocsátásának 2%-áért, és ez a részesedés 2050-re 3%-ra nőhet, ha nem történnek jelentős lépések a csökkentés érdekében. A légi ipar ugyanakkor tervez konkrét lépéseket: az IATA kezdeményezte, hogy a légitársaságok 2020 után a növekedést karbon-semlegesen oldják meg, 2050-ra pedig 50%-kal csökkentsék a CO2-kibocsátást a 2005-ös szinthez képest.

Az öt leginkább környezetbarát légitársaság

1. Finnair

2. TAP Portugal

3. Virgin Australia

4. SAS

5. easyJet* (csak 2014 óta ad adatot)

 

Az öt legkevésbé környezetbarát légitársaság

16. Air France-KLM

17. Lufthansa

18. United Airlines

19. Delta Air Lines

20. American Airlines

A légitársaságok környezetvédelmi elkötelezettségét illetően a Warwick Business School kutatásának ellentmondó eredményre jutott az Air Transport World nevű szaklap, amely három egymást követő évben a Lufthansát nevezte meg a világ legkörnyezetbarátabb légitársaságának.

„A Lufthansa kimagasló mértékben járult hozzá a környezettudatos légi közlekedés fejlesztéséhez már jóval azelőtt, amikor ez kötelezővé vagy ’trendivé’ vált” – mondta Karen Walker, az ATW főszerkesztője. „A Lufthansa Csoport tevékenysége nemcsak megfelel a környezetbarát légiközlekedés legszigorúbb gyakorlatainak, hanem a cég ténylegesen időt és energiát, valamint jelentős beruházásokat is fektet azokba a hatékonysági és fejlesztési programokba, amelyek mind a környezetre, mind a légiközlekedési ipar egészére jótékonyan hatnak” - írtuk ezt egyik tavalyi cikkünkben. 


Krétára indít charterjáratot Debrecenből a Kartago Tours

Krétára indít charterjáratot Debrecenből a Kartago Tours 

Az utazásszervező új úti céllal bővítette debreceni indulású ajánlatait.
Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál

Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál 

A Wizz Air célja, hogy 2029-re kizárólag új generációs, neo gépeket üzemeltessen.
Repülési élmény autista gyerekeknek

Repülési élmény autista gyerekeknek  

Autizmussal élők számára szerveztek repülési próbát a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren.
Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt

Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt 

2019 óta tízmillióval emelkedett az érkezők és indulók száma, hosszabb távon pedig 60 millió fölötti utasforgalmat akarnak elérni.
Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével!

Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével! 

Csalók próbálnak pénzt kicsalni az utazóközönségtől.
Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság

Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság  

A régió egyik legmodernebb áruszállító HUB-ja üzemel ezentúl a rigai reptéren.
HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító

HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító 

Május 26-án Turi Ferenc vezérigazgató és Bárány Ákos kommunikációs és marketing igazgató a nyári csúcsszezonra való felkészülésükről tartott beszámolót.
Kutyafogadó a római reptéren

Kutyafogadó a római reptéren 

A Dog Relais az első olyan kutyáknak szánt fogadóhely, amelyet olasz repülőtéren hoztak létre.
Autóbuszkiállítás és buszvezetés a BKV óbudai garázsában

Autóbuszkiállítás és buszvezetés a BKV óbudai garázsában 

Május 24-én az Óbudai autóbuszgarázsban folytatódik a BKV idei nyílt napjainak sorozata.
Privát lakosztályok a felhők felett

Privát lakosztályok a felhők felett 

Az Emirates újabb fejlesztéseket vezet be prémium utasai számára a „Fly Better” ígéret jegyében.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.