A német utazási irodák összesített forgalma 1,6%-kal nőtt 2015-ben és elérte a 23,5 milliárd eurót – így kalkulál a Német Utazási Irodák Szövetsége (DRV) és a DER Touristik piackutatási szakértője, Werner Sülberg. A túraértékesítés terén 2,8%-os bővülés történt (13,7 milliárd euró), míg a repjegyeladás stagnált 7,9 milliárd eurós szinten. A szabadidős turizmus 1,8%-kal erősödött (16 milliárd euró), míg az üzleti utak forgalma (7,4 milliárd euró) minimális mértékben nőtt.
A szaklap összesítése szerint a DER Touristik maradt Németország legnagyobb utazásiiroda-lánca, amelynek forgalma tavaly 3,6%-kal nőtt és elérte a 4,5 milliárd eurót. A TUI Németország megerősítette második helyét 1,9%-os forgalomnöveléssel és 3,6 milliárd eurós bevétellel. A Lufthansa City Center maradt a harmadik helyen, stagnáló árbevétellel (2,4 milliárd euró). Negyedik helyen az üzleti utaztató BCD Travel áll 1,8 milliárd eurós árbevétellel, ötödik a Thomas Cook Partner Group (a TC Csoport összes értékesítési csatornája), stagnáló, 1,5 milliárd eurós bevétellel.
Az idei évvel kapcsolatban azonban nagy még bizonytalanság. Az ügyfelek kivárnak a foglalásokkal a globális biztonsági helyzet miatt. „A normális években az éves árbevétel kétharmada már befolyik ilyenkorra az irodákhoz” – mondta Sölberg. A GfK felmérése szerint április végén 7%-os volt az elmaradás az előző év azonos időszakához képest. Ennek ellenére az irodák többsége bízik abban, hogy az év végéig helyreáll az utazók bizalma, és végül minimális növekedéssel zárhatják majd 2016-ot.
A legnagyobbak közül a TUI Germany utazási irodákért felelős igazgatója „nagyon elégedett” az idei üzletmenettel, de véleményét nem osztja sem a Thomas Cook, sem a DER Touristik illetékese.
Forrás: FVW