Fejlesztésekre várva

Egyre többen versengenek az on-line utasok kegyeiért, akik azonban az elektronikus fizetés nehézségei miatt még kevesen vannak. Három éven belül komoly áttörés következhet be – hangzott el az internetes turisztikai értékesítésről szóló szakmai fórumon, amelyet a Turizmus Kft. rendezett az UTAZÁS Kiállításon.

'

Az e-turizmus jelenlegi magyarországi trendjei azt mutatják, hogy a végfelhasználó nem csomagtúrát keres, hanem specializálódott (gyűjtő)portálokról szereti összeválogatni a szolgáltatásokat (szállás, repülőjegy, vonatjegy stb.) Ez az úgynevezett dynamic packaging Magyarországon várhatóan még csak most indul fejlődésnek. Kínálat már van bőven, egyre több az on-line turisztikai szolgáltató. Lemaradásunk oka azonban a nyugati országokhoz képest elsősorban a technológiai infrastruktúra hiánya. A világhálón keresztül többnyire csak dombornyomott kártyával lehet fizetni. A hazánkban forgalomban lévő plasztiklapocskák többsége azonban nem ilyen. „Három éven belül viszont teljesen lecserélődik a lakosság birtokában lévő jelenlegi kártyaállomány, az új generációs bankkártyák pedig már alkalmasak lesznek az online vásárlásra” – mondta el Starcz Ákos, a hazai ekereskedelemben piacvezető Inter- Európa Bank e-commerce üzletágának vezetője. A bankok addig is olyan eszközökkel igyekeznek minél több ügyfelet bevonni az e-kereskedelembe, mint az egyszer használatos webkártya. A hazai e-commerce-nek azonban a vásárlók bizalmatlansága is komoly kerékkötője. Sokan tartanak attól, hogy az internetes vásárlás során megadott adataikkal visszaélnek, vagy azok illetéktelen kezekbe kerülnek. Számukra találták ki a hitelintézetek az SMS-ben küldött, egyszeri használat után megsemmisülő virtuális bankkártyaszámot.

A pszichés korlát

A diszkont-légitársaságok üzleti modellje nagyban hozzájárul ahhoz, hogy az emberek nyitottabbá váljanak az elektronikus kereskedelem iránt, mivel a legtöbb fapadosnál csak on-line vásárlásra és fizetésre van lehetőség. Kékesi Zsuzsa, a Malév e-business menedzsere szerint a többi turisztikai szolgáltató leginkább az árképzéssel ösztönözheti a fogyasztókat a pszichés akadály legyőzésére, hogy nézelődőből on-line vásárlóvá váljanak. Úgy véli, a legjobb árakat csak az interneten szabad meghirdetni.

A virtuális bankoké a jövő

A valós irodákkal rendelkező hazai utazásszervezők is törekszenek rá, hogy a virtuális cégek mellett kihasítsanak egy szeletet az eturizmus tortájából. A jelentős költségek ellenére egyre többen fejlesztenek saját on-line foglalási rendszert a végfelhasználók számára. A bankokkal való szerződéskötés azonban még mindig nehézkes. A pénzintézetek foglalásonként 3-4 százalékos jutalékot kérnek az utaztatóktól, ami a mai árrések mellett meglehetősen előnytelen kondíciónak számít. A forgalomarányos jutalékrendszerre viszont már itthon is van példa, a sokat értékesítő szolgáltatók 2 százalékra is lealkudhatják a tranzakciós díjat. Persze van még hova fejlődni. Nyugaton már kifejezetten az e-kereskedelem céljából létrehozott virtuális bankok is léteznek, amelyek 1 százalék alatti jutalékot kérnek az utaztatóktól foglalásonként.

Affiliate: talált pénz

Wesselényi Andrea, a www.sielok.- hu szerkesztője az on-line értékesítés lehetőségeiről szólva kiemelte az affiliate megoldást, amely segítségével az internetes kereskedelemből azok a szolgáltatók (viszonteladók, utazási portálok stb.) is ki vehetik a részüket, akik nem rendelkeznek foglalási rendszerrel. Elég, ha weboldalukon szerepeltetik egy tartalomszolgáltató (pl. tour-operátor) keresőjének linkjét, amelyben saját azonosító kódjuk szerepel. Ha az utas vásárol a szolgáltatónál, a szolgáltató a kód alapján tudja, hogy mely együttműködő partnerének, viszonteladójának köszönheti az ügyfelet, és kinek adjon jutalékot. A szakember szerint érdemes az utazási irodáknak önállóan kifejleszteni az „átlinkelős” rendszert, mert az előregyártottak nehezen testreszabhatók.

'

Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál

Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál 

A Wizz Air célja, hogy 2029-re kizárólag új generációs, neo gépeket üzemeltessen.
Repülési élmény autista gyerekeknek

Repülési élmény autista gyerekeknek  

Autizmussal élők számára szerveztek repülési próbát a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren.
Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt

Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt 

2019 óta tízmillióval emelkedett az érkezők és indulók száma, hosszabb távon pedig 60 millió fölötti utasforgalmat akarnak elérni.
Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével!

Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével! 

Csalók próbálnak pénzt kicsalni az utazóközönségtől.
Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság

Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság  

A régió egyik legmodernebb áruszállító HUB-ja üzemel ezentúl a rigai reptéren.
HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító

HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító 

Május 26-án Turi Ferenc vezérigazgató és Bárány Ákos kommunikációs és marketing igazgató a nyári csúcsszezonra való felkészülésükről tartott beszámolót.
Kutyafogadó a római reptéren

Kutyafogadó a római reptéren 

A Dog Relais az első olyan kutyáknak szánt fogadóhely, amelyet olasz repülőtéren hoztak létre.
Autóbuszkiállítás és buszvezetés a BKV óbudai garázsában

Autóbuszkiállítás és buszvezetés a BKV óbudai garázsában 

Május 24-én az Óbudai autóbuszgarázsban folytatódik a BKV idei nyílt napjainak sorozata.
Privát lakosztályok a felhők felett

Privát lakosztályok a felhők felett 

Az Emirates újabb fejlesztéseket vezet be prémium utasai számára a „Fly Better” ígéret jegyében.
Nyár a Wizz Air-nél: új járatok, Fel, északra! program, startra kész akciócsoport, Amelia titkára is fény derül

Nyár a Wizz Air-nél: új járatok, Fel, északra! program, startra kész akciócsoport, Amelia titkára is fény derül 

Amelia, a Wizz Air chatbotja nem véletlenül kapta nevét: a legendás pilótanőről, Amelia Earhartról nevezték el.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.