Felszabadulásunk kezdőnapján indul a Wizz Air moszkvai járata

Szeptember 23-án, ugyanazon a napon, amikor a szovjet csapatok 1944-ben „felszabadították” az első magyarországi települést, Battonyát, elindítja régóta várt moszkvai járatát a Wizz Air légitársaság.

Szíjártó Péter külügyi és külgazdasági államtitkár az új járat megnyitása alkalmából rendezett sajtótájékoztatón bejelentette, hogy a „keleti nyitás fontos lépése az új moszkvai járat indulása”. Hozzátette, hogy az Oroszország és hazánk közötti gazdasági kapcsolatok további fejlődéséhez elengedhetetlenül szükségen a légi összeköttetések bővülése.

A Malév leállásával egyszereplősre szűkült piacon jelenleg heti 14 járatot üzemeltet Budapest és Moszkva között az Aeroflot légitársaság, amelynek a két ország közötti légügyi egyezmény értelmében eredetileg 10 járatra szól az engedélye, a megnövekedett kereslet miatt azonban további négy járat működtetésére kapták meg ideiglenesen az engedélyt.

Szíjártó kiemelte, hogy a Malév repülési jogát megpályáztatta a légügyi hatóság, és a Wizz Air nyerte meg a járatindítás jogát. Magyar részről tehát már korábban is elindulhatott volna a Wizz Air járata, azonban az orosz hatóságok csak a napokban hagyták jóvá a kérelmet.

Több pozitív hatás is várható az új járattól: a jelenleginél kedvezőbb indulási és érkezési időpontokat ajánl a fapados, és az árak csökkenése is borítékolható a versenyhelyzet megjelenése miatt - jelenleg átlagosan 30%-kal olcsóbbak a jegyárak Bécs és Moszkva viszonylatában, mint Budapest és Moszkva között.

Harmadrészt a növekvő kapacitások miatt több orosz turista érkezhet hazánkba. Ez különösen fontos, mivel Oroszország már most is a negyedik legjelentősebb küldőpiacunk, az orosz vendégek évente 600 ezer vendégéjszakát töltenek a hazai szálláshelyeken, ráadásul tavaly 30%-os volt a vendégéjszakáik növekedése.

A gazdasági kapcsolatos további erősítését is szolgálja az új járat, hiszen Moszkva a harmadik legjelentősebb külföldi gazdasági partnerünkké lépett elő. Szíjártó kiemelte, hogy újra kell tárgyaljuk, EU-konformmá kell tennünk az Oroszországgal megkötött légügyi egyezményt, erről legközelebb szeptemberben egyeztet a két ország az Orosz - Magyar Gazdasági Vegyesbizottság ülésén. A tárgyalások célja, hogy nőjön a két országból repülhető városok köre, szűnjenek meg azok a jelenlegi korlátozások, amelyek csak 1-1 város, illetve 1-1 légitársaság kijelölését teszik lehetővé.

Szíjártó hozzátette, hogy tudomása szerint más orosz légitársaságok is indítanának hazánkba járatot, ha erre lenne lehetőség. A Wizz Air a magyar légügyi hatóságtól megkapta a repülési jogot a Budapest-Szentpétervár útvonalra is, itt még várni kell az orosz fél jóváhagyására.

Váradi József, a Wizz Air vezérigazgatója elmondta, hogy a légitársaság is követi a „keleti nyitás” politikáját. „Európa stagnál, ezért kelet felé kell nyitni” – fogalmazta meg a stratégiát. Tavaly 12 millió utast szállítottak 177 bázisrepülőterükről, amelyek közül 9 Kelet-Közép-Európában található. Összesen 96 desztinációt kínálnak 36 országban. Flottájuk egységes, 45 darab Airbus A320-asból áll.

Jelmondatuk: a „Keletet kötjük össze a nyugattal” - és ez egyre inkább így lesz: tavaly elindított, első Budapest-Tel-Aviv-járatuk után ma már hét útvonalat kínálnak az izraeli nagyvárosból, és hasonlóan kívánják bővíteni dubai útvonalaik számát. A légitársaság által kínált üléskapacitás 23%-a immár Európán kívüli úti célokba irányul.

Minden új repülőgépet ún. sharklettel szerelnek fel, ennek segítségével messzebbre tudnak repülni, alacsonyabb fogyasztás mellett repülőgépeik – Dubai ennek a megoldásnak köszönhetően tudott bekerülni az úti célok közé. Váradi emlékeztetett egy korábbi bejelentésükre is, miszerint októberben indul utazási irodájuk, a Wizz Tours Magyar- és Lengyelországban.

Váradi igyekezett egy tévhitet is megcáfolni. meglátása szerint a Malév eltűnésével elsősorban olyan átszálló forgalom tűnt el Ferihegyről, ami az ország turizmusa szempontjából nem volt jelentős, helyettük viszont a Wizz Air járatain valódi turisták jelentek meg. Véleményét adatokkal is alátámasztotta: a Budapest Airport utasforgalma gyakorlatilag stagnál, a hazai szálláshelyeken mért külföldi vendégéjszakák száma ellenben 16,4%-kal nőtt idén májusban a tavalyihoz képest.

Idén hat új úti célt - Dubai, Baku, Málta, Isztambul, Hurghada és Moszkva – vezettek, illetve vezetnek be Budapestről. Kiemelte, hogy moszkvai járatindításuk eredményeként a két főváros közötti üléskapacitás közel a duplájára nő, és megközelíti a Malév megszűnése előtti, csúcsnak számító 13.300-at.

„Jövőre visszaáll az a kapacitás, amire piaci igény van” - tette hozzá. Moszkvában a belvároshoz legközelebb fekvő Vnukovóra repülnek szeptember 23-tól hetente ötször, a későbbiekben járatbővítés is elképzelhető.

A Sólyom Airways esetleges megjelenését konkrétan nem kommentálta Váradi, azt azonban megjegyezte, hogy „Nem azokat az időket éljük, amikor sikeres lehet egy új belépő az európai légi piacon. Nincs a régióban gazdasági növekedés és drága a kerozin.”


Ősztől visszatérhet az Air Algerie Budapestre

Ősztől visszatérhet az Air Algerie Budapestre 

Az algériai légitársaság október 20-tól naponta repül majd az előzetes tervek szerint Algír és Budapest között.
Perelnek a londoni taxisok, elegük van az Uber-sofőrökből

Perelnek a londoni taxisok, elegük van az Uber-sofőrökből 

Több mint tízezer londoni taxis nyújtott be keresetet az Uber ellen, azzal vádolva a céget, hogy szándékosan félrevezette a hatóságokat az engedélyek megszerzése érdekében.
A legaktívabb sofőr egy év alatt 747-szer használta az autómegosztót

A legaktívabb sofőr egy év alatt 747-szer használta az autómegosztót 

Már 23 millió megtett kilométer felett jár a most 5 éves wigo.
Így lehet hamarosan vonattal Spanyolországból Marokkóba utazni

Így lehet hamarosan vonattal Spanyolországból Marokkóba utazni 

Az alagút 27,6 km hosszú lenne maximum 300 méteres mélységben.
Koncert és foci élmények egy légitársasági platformon

Koncert és foci élmények egy légitársasági platformon 

Az új szolgáltatás több, mint tízmillió belépőjegyet kínál utasai számára, több mint háromszáz városába.
Ez a légitársaság a szektor legvonzóbb munkáltatója

Ez a légitársaság a szektor legvonzóbb munkáltatója 

A Randstad Employer Brand díjakat a világ legnagyobb független munkáltatói márkakutatása alapján osztják ki.
Low cost járatindulás: Isztambult köti össze Budapesttel

Low cost járatindulás: Isztambult köti össze Budapesttel 

Az AVIAREPS Magyarország, az idén 30 éves AVIAREPS cégcsoport magyar leányvállalata jelentette be a járatindítást.
Dubaj a világ legnagyobb repülőterét tervezi

Dubaj a világ legnagyobb repülőterét tervezi 

Dubajban vasárnap bejelentették az emírség azon tervét, hogy az Al Maktoum nemzetközi repülőteret a világ legnagyobb repülőterévé fejlesztik.
A 111 éves hajómatuzsálem visszatér a BAHART flottájába

A 111 éves hajómatuzsálem visszatér a BAHART flottájába 

A Jókaival a nagyközönség május elsejétől Balatonfüreden találkozhat, ahol sétahajóként üzemel  a teljes hajózási szezonban.
Lazulós döntés a holland légitársaságnál

Lazulós döntés a holland légitársaságnál 

Tornacipőt hordhat májustól a KLM teljes hajózó személyzete.

Interjú

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.