Ferihegy is készül a folyadékkorlátozás eltörlésére

A Budapest Airport több más európai reptérhez hasonlóan tesztelt már olyan CT-berendezéseket, amelyek lehetővé teszik a nagyobb mennyiségű folyadék fedélzetre történő felvitelét. Az egyes terminálon két év múlva már élesíthetik is az új rendszert.

Belátható időn belül a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren is eltörölhetik a folyadékkorlátozást – ez derül ki a Budapest Airport lapunknak megküldött tájékoztatásából.

A 24.hu azt követően kereste meg kérdéseivel a ferihegyi reptér üzemeltetőjét, hogy a közelmúltban a teljesség igénye nélkül a Milánó-Linatei repülőtér, a Róma-Fiumicino nemzetközi repülőtér és a London-City repülőtér is bejelentette: feloldják a fedélzetre felvitt csomagokban lévő folyadékra vonatkozó korlátozásokat, és 2023 végén, 2024 elején hasonló lépést tervez a Madrid-Barajasi repülőtér is.

Mint ismert, a világ legtöbb légikikötőjében az utasok maximálisan 100 ml-es tartályban tarthatnak folyadékot vagy gélt, ezeket pedig egy átlátszó, visszazárható műanyag tasakban kell elhelyezni, aminek a kapacitása nem haladhatja meg az 1 litert. Ez sok esetben kellemetlenséget okoz az utasoknak, mert az átvilágításnál kidobatják velük a csomagban felejtett, megengedettnél nagyobb mennyiségű folyadékot, ráadásul ez lassítja a becsekkolás folyamatát is.

A Budapest Airport lapunknak azt írta, mint minden utasbiztonsági ellenőrzéssel összefüggő intézkedést, a fedélzetre felvihető folyadék mennyiségének korlátozását is a repülésbiztonság és az európai uniós szabályozásnak való maradéktalan megfelelés indokolja.

A folyadékkorlátozást idestova két évtizede vezették be világszerte. Sokan tévesen azt gondolják, hogy a 2001. szeptember 11-i amerikai terrortámadások miatt jött a drasztikus szigorítás, ám valójában egy 2006-ban meghiúsított terrorcselekmény volt az oka a változtatásnak. Akkor történt, hogy merénylők üdítős dobozokban akartak felcsempészni folyékony robbanóanyagot – peroxidot – az Egyesült Királyságból az Amerikai Egyesült Államokba és Kanadába tartó utasszállítókra. Összesen tíz gép felrobbantása szerepelt a terveik között. A rendőrség terrorellenes küzdelemmel foglalkozó különleges egysége és a brit titkosszolgálatok hónapokig tartó közös, titkos terroristaellenes művelettel leplezték le az összeesküvést, és számolták fel az egész hálózatot.

Miután a brit hatóságok augusztus 10-én sajtótájékoztatón számoltak be a történtekről, a repterek világszerte azonnal reagáltak, és előbb betiltották a folyadékok felvitelét a járatokra, majd később a szabályozás enyhülésével alakult ki a ma is ismert, 100 milliliteres limit. A Budapest Airport tájékoztatása szerint a jelenleg még széles körben – így Budapesten is – használatos, a kézipoggyászokat átvilágító röntgenberendezések egyelőre nem teljesítik teljes mértékben azokat követelményeket, amelyek lehetővé teszik a nagyobb mennyiségű folyadék fedélzetre történő felvitelét.

A budapesti repülőtéren is hatályos 10×100 ml-es limittől az említett szabályozás értelmében akkor lehet eltérni, ha a repülőtér olyan kézipoggyász-ellenőrző CT-berendezéseket helyez üzembe, amelyek lehetővé teszik az ennél nagyobb mennyiségű folyadékok hatékony vizsgálatát – közölték, hozzátéve, a cikkünk elején említett légikikötők is csak ilyen eszközök telepítésével enyhíthettek a korlátozáson.

De mit tudnak ezek a CT-berendezések? - elolvasom a cikket >>

Forrás: 24.hu


Krétára indít charterjáratot Debrecenből a Kartago Tours

Krétára indít charterjáratot Debrecenből a Kartago Tours 

Az utazásszervező új úti céllal bővítette debreceni indulású ajánlatait.
Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál

Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál 

A Wizz Air célja, hogy 2029-re kizárólag új generációs, neo gépeket üzemeltessen.
Repülési élmény autista gyerekeknek

Repülési élmény autista gyerekeknek  

Autizmussal élők számára szerveztek repülési próbát a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren.
Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt

Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt 

2019 óta tízmillióval emelkedett az érkezők és indulók száma, hosszabb távon pedig 60 millió fölötti utasforgalmat akarnak elérni.
Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével!

Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével! 

Csalók próbálnak pénzt kicsalni az utazóközönségtől.
Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság

Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság  

A régió egyik legmodernebb áruszállító HUB-ja üzemel ezentúl a rigai reptéren.
HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító

HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító 

Május 26-án Turi Ferenc vezérigazgató és Bárány Ákos kommunikációs és marketing igazgató a nyári csúcsszezonra való felkészülésükről tartott beszámolót.
Kutyafogadó a római reptéren

Kutyafogadó a római reptéren 

A Dog Relais az első olyan kutyáknak szánt fogadóhely, amelyet olasz repülőtéren hoztak létre.
Autóbuszkiállítás és buszvezetés a BKV óbudai garázsában

Autóbuszkiállítás és buszvezetés a BKV óbudai garázsában 

Május 24-én az Óbudai autóbuszgarázsban folytatódik a BKV idei nyílt napjainak sorozata.
Privát lakosztályok a felhők felett

Privát lakosztályok a felhők felett 

Az Emirates újabb fejlesztéseket vezet be prémium utasai számára a „Fly Better” ígéret jegyében.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.