"Már kiadtuk az utasítást, hogy az Oroszországi Föderáció összes repülőterén szigorítsák meg a FlyDubai és a többi diszkont légitársaság feletti ellenőrzést" - mondta Szarickij a TASZSZ hírügynökségnek nyilatkozva.
Az intézkedést azt követően hozták meg, hogy szombatra virradóra Rosztov-na-Donuban lezuhant a FlyDubai légitársaság Boeing 737-800-as típusú repülőgépe, fedélzetén 62 emberrel. A katasztrófát senki sem élte túl, lehetséges okának megállapítása hetekig eltarthat.
Szarickij szerint Oroszországnak a külföldi repülőtereken ki kell építenie az orosz légitársaságok biztonsági felügyeltének rendszerét. Ezt a Kogalimavija légitársaság 2015. október 31-én az egyiptomi Sínai-fészigeten bekövetkezett katasztrófájával indokolta. A 224 ember életét követelő tragédia oka az előzetes vizsgálat szerint terrorcselekmény volt.
A TASZSZ értesülése szerint a Rosztov-na-Donuban történt szerencsétlenség vizsgálatát folytató szakemberek arra a megállapításra jutottak, hogy a pilóta a második sikertelen leszállási kísérletet követően egy harmadik kör megtételére készült, ám mintegy 900 méteren, óránkénti 400 kilométeres sebességnél az utasszállító balra dőlt, majd majdnem függőlegesen a földbe csapódott. Ezt követően a gép felrobbant és kigyulladt.
Akár a pilóta fáradtsága is okozhatta a balesetet
Az Interfax hírügynökség nyomozati forrásokra hivatkozva azt jelentette, hogy a vizsgálat alapvetően két lehetséges verzióra összpontosít; arra hogy a pilóta a kedvezőtlen időjárási körülmények között hibás döntést hozhatott, illetve a magassági kormány esetleges hibájára. A Rosszijszkaja Gazeta szintén egy, a vizsgálat állását ismerő személyt idézve arról írt kedden, hogy fagyás miatt beragadhatott a gép magassági kormánya, ami akadályozta a pilótákat a manőverezésben. Az rt.com ezen kívül egy korábban a FlyDubainak dolgozó kapitány nyilatkozatára hivatkozva arról számol be, hogy a légitársaság pilótáit gyakorlatilag a végkimerülésig dolgoztatják annak ellenére, hogy a munkavállalók korábban már számos alkalommal éltek panasszal emiatt, éppen ezért elkerülhetetlen volt, hogy a pilóták fáradtsága miatt egyszer egy ehhez hasonló baleset bekövetkezzen. A neve elhallgatását kérő kapitány hozzátette, a légitársaságtól való távozásakor ő is jelezte a felsővezetésnek, hogy előbb-utóbb baj lesz abból, ha ilyen állapotban dolgoztatják őket. A repülési naplóból kiderült például, hogy az Oroszországban lezuhant gép másodpilótája a balesetet megelőzően már 11 napja repült úgy, hogy közben csupán egy szabadnapja volt. A nyilatkozó kapitány hozzátette, a légitársaságnál már többször is előfordult, hogy egy pilóta - akár hosszú percekre - elaludt repülés közben.
Forrás: MTI
Forrás: rt.com