A Klub 2003-ban alakult meg a Maison de la France égisze alatt és Franciaország tengerentúli területeinek közös marketingjével foglalkozik. Jelenleg a marketingszövetségnek 23 tagja van, szállodák, utazási irodák, légitársaságok, regionális idegenforgalmi hivatalok. Franciaországnak 11 tengerentúli területe van elszórva a világ három óceánjában. Az Atlanti-óceán nyaldossa a Guadeloupe-szigetek, Saint-Barthélemy, Saint-Martin, Martinique, Saint-Pierre és Miquelon, illetve Francia Guyana partjait. E területek többsége a Karibi-térségben található, kivéve Saint-Pierre és Miquelont, amely Kanadához van közel. Az Indiai-óceánon helyezkedik el Réunion és Mayotte. A Csendes-óceánon pedig Új-Kaledónia, Tahiti és szigetei, továbbá Wallis és Futuna. A tengerentúli területeket kellemes trópusi és egyenlítői klíma, gazdag természeti és kulturális örökségek jellemzik. Mindenhol nagy hangsúlyt fektetnek a környezet védelmére, a természeti adottságok megőrzésére. Hivatalos fizetési eszközük többnyire az euró. Szinte mindegyikük trópusi övezetben, vízparton fekszik. Franciaország e távoli szegleteiben egyszerre felfedezhető és élvezhető az egzotikus világ és a francia életművészet és vendéglátás különleges keveréke. A francia tengerentúli területeket különösen a nászutasoknak, a kalandtúrák és az érintetlen természet kedvelőinek lehet ajánlani. A desztinációk a legegyszerűbben az Air France járataival közelíthetők meg Párizson keresztül. A magyar vendégek a workshop közben ízelítőt kaptak a távoli egzotikus tájak ízeiből is a rendezvénynek helyt adó Cyranó Étterem jóvoltából.
(Fotó: Maison de la France)