A hivatal képviselője szerint a zárlat este 20 óráig lesz érvényben, addig egyetlen repülőtér sem indíthat, illetve fogadhat gépeket.
A korábbi rendelkezés szerint a zárlatot 14 órakor oldották volna fel. Vasárnap egyébként szinte óráról órára változott a helyzet Németországban, a hatóságok délután még néhány órás könnyítést is engedélyeztek. Szakértők szerint egyelőre teljes mértékben megjósolhatatlan, hogy miként alakul a későbbi helyzet.
Az elmúlt hét végén éles vita támadt a repülésbiztonsági hatóságok és a légitársaságok, mindenekelőtt a Lufthansa és az Air Berlin vezetői között. A Lufthansa igazgatótanácsának elnöke, Wolfgang Mayrhuber vasárnap esti televíziós nyilatkozatban ismét hiányolta a német hatósági ellenőrzéseket, és kifogásolta, hogy a zárlat elrendelése, illetve annak sorozatos meghosszabbítása egy londoni kutatóintézet számítógépes szimulációs adatain alapult. Ismételten hangoztatta, hogy a légitársaság által utasok nélkül végeztetett úgynevezett tesztrepülések során a repülőgépeket semmi fajta károsodás nem érte. A vita új fejleményeként a német légi és úrkutatási központ hétfőn közölte, hogy a nap folyamán önálló méréseket hajtanak végre a levegő vulkánihamu-koncentrációjának ellenőrzésére. A mérést a hatóság egy erre a célra különleges eszközökkel felszerelt repülőgépe végzi. A repülőgép 3000 és 10000 méter közötti magasságban méri a vulkánihamu-koncentrációt.
A németországi repülőterek szövetsége a válságelhárítás európai összehangolását követelte. A szövetség arra szólította fel az európai államok közlekedési minisztereit, hogy a légtér lezárásával kapcsolatban egységes eljárásban állapodjanak meg. Peter Ramsauer német közlekedési miniszter a ZDF televíziónak nyilatkozva vasárnap késő este megerősítette, hogy a rendelkezésre álló adatok szerint egyelőre nem lehet szó a zárlat feloldásáról. Hangsúlyozta, hogy a légi közlekedés biztonsága előbbre való a légitársaságok üzleti érdekeinél.
Hétfő reggeli értesülések szerint a német vasút újabb erőfeszítéseket tesz a légi közlekedés megbénulása által sújtott utasok segítésére.(MTI/Pietsch Lajos)