Dr. Princzinger Péter, Magyar Kerékpáros Szövetség és a Magyar Turisztikai Szövetség elnöke beszélt arról, hogy tervben van - akár a Fertőd-Balaton útvonalhoz hasonló - kerékpárosbarát utak kijelölése, ami jelezné az autósok számára, hogy nagyobb kerékpáros forgalomra kell számítani, mint egy átlagos közúton. A Balaton déli partján például 600 kilométeren valósítanák ezt meg. Tervben van továbbá a kerékpáros forgalomszámlálás kiépítése azokon az utakon, amelyeken nagy biciklisforgalom zajlik. Az Orfű és Pécs között egy nemrég felépített úton van, napi 2000 kerékpárost regisztrál. A Velencei-tónál lévő mérő azonban nem közöl adatokat: szétzúzták.
Magyarországon jelenleg 3600 km kerékpározásra alkalmas út van. A kerékpáros turisztikai hálózat fejlesztése jelenleg négy fejlesztési térségre koncentrál: Balaton, Sopron-Fertő, Tokaj-Felső Tisza-Nyírség, es Tisza-tó-Debrecen-Hortobágy. Ebben a négy térségben fölmérik, hol hiányoznak a megállópontok, a WC-k, az árnyékot, vagy az esőtől védelmet adó pihenőhelyek, szervizpontok, ahol bárki vizet tud venni. Ezek ugyanis a legalapvetőbb, legegyszerűbb feltételei annak, hogy valaki gyerekkel is neki merjen indulni akár egy 60 km-es bicikliútnak, úgy, hogy biztos lehet benne, hogy 10 kilométereként talál majd egy helyet, ahol veszély, baleset esetén meg tud állni. Az is fontos, hogyha ezeken a helyeken valaki fölhív egy zöld számot, egy órán belül garantáltan ott van a segítség: akár elsősegély, akár kerékpárjavítás vagy elszállítás. Ennek a rendszernek a kiépítése egy négy lépcsős kétmilliárd forint keretösszegű fejlesztés során fog megvalósulni.