A szövetség úgy véli, hogy az elvárt adóról szóló intézkedés hátrányosabban érinti az utazási irodákat, mint más kereskedelmi vállalkozásokat, ezért levélben fordult a Pénzügyminisztériumhoz, amelyben javasolja, hogy szüntesse meg a szolgáltatások diszkriminációját oly módon, hogy engedélyezze az elvárt jövedelem szerinti adóalap csökkentését az utazási irodák által az utas javára megrendelt és a közvetített szolgáltatások összegével. Emellett a szövetség arra kéri a tárcát, hogy tájékoztassa az APEH-et arról, hogy a jelenlegi jogi környezetben szabályos eljárásnak minősül az az utazási irodák többségében alkalmazott és az utasok által elfogadott gyakorlat, hogy amennyiben az utas nem igényli, el lehet tekinteni az utas számára is adminisztrációs többletterhet jelentő, és csak a papírmunkát növelő, költségeket indokolatlanul növelő végszámla kibocsátásától. A napirendi pontok között szerepelt az utazásszervező és közvetítő tevékenységről szóló 213-as, illetve az utazási és utazást közvetítő szerződésről szóló 214-es kormányrendeletek hosszú ideje tartó módosítása is, amelyek szakmai egyeztetése a végső stádiumába érkezett. Az Önkormányzati és Területfejlesztési Hivatal Turisztikai Főosztályának főosztályvezetője, dr. Kovács Miklós az ülésen elmondta, hogy mindkét rendelet még az idén a kormány elé kerül, és hatályba lépésük január 1-jétől várható. A MUISZ megtette módosító javaslatait annak érdekében, hogy egy az utaztatók érdekeit szem előtt tartó rendelet szülessen. Indítványaik között szerepel az az Európai Uniós irányelvekkel harmonizáló javaslat, amely szerint az utaztatásban közreműködő szolgáltatókra, például légitársaságokra és szállodákra is terjesszék ki az erkölcsi és vagyoni felelősségvállalást, különösen olyan esetekben (például a járattörlés, vagy szállodai túltöltés), amelyekben az irodának semmiféle ráhatása nincsen. Javasolják azt is, hogy az utaztatóknak legyen módjuk árat emelni az üzemanyagdíjak emelkedése esetén, különös tekintettel a kerozinra, továbbá nyíljon lehetőségük pénzbírság fizetésére, ha az őket ellenőrző Magyar Kereskedelmi Engedélyezési Hivatal valamilyen vétséget vagy mulasztást talál. A jelenlegi gyakorlat szerint ugyanis a vétséget azonnali felfüggesztéssel illetve a nyilvántartásból való törléssel szankcionálja a hivatal. A MUISZ 50-300 ezer forint közötti bírság kivetését javasolja az ilyen esetekre, az MKEH ugyanakkor 1 millióra szeretné tenni a kiszabható büntetés felső határát, míg más kereskedelmi vállalkozások esetében az általános szabálysértési bírság mindössze legfeljebb 100 ezer forintra rúg. A vitás kérdésben tárcaközi egyeztetés során születik majd döntés. Az MKEH a 213-as rendeletmódosítás részeként indítványozta a 4 millió forintos alapkaució 6 millióra történő emelését. A MUISZ kompromisszumos megoldásként elfogadta az 5 millió forintos alapkaució fizetésének kötelezettségét. Egyéb változás nem várható a vagyoni biztosítékokat illetően.
Januártól hatályba léphetnek az új utazási rendeletek
Október 11-én szerdán elnökségi ülést tartott a Magyar Utazásszervezők és Utazásközvetítők Szövetsége (MUISZ), amelyen az elnökségi testület többek között döntött arról, hogy a szövetség fellépjen az utazási irodákat negatívan érintő adóügyi változásokkal kapcsolatban – tájékoztatta a Napi Turizmust Molnár Gabriella, a MUISZ elnöke.
Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat
Alaposan felgyorsították a jegykiadó automaták telepítését.
Egyenruhák az elit csapat részére
Az Emirates bemutatta új egyenruháját.
A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe
A Lufthansa 41 százalékos részesedést szerez az ITA Airwaysben.
Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak
A tíz legviharosabb útvonal közül nyolc ugyanabban az országban kezdődik vagy végződik.
Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép?
A Wizz Air utasai körében végzett legfrissebb felmérésének eredményei szerint a válaszadók 71 százaléka úgy véli, hogy a fenntartható repülőgép-üzemanyag (SAF) hozzájárulhat a légiközlekedés karbonlábnyomának csökkentéséhez.
Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba
A Scoot fapados légitársaság bejelentette, hogy új járatot indít Bécsből Szingapúrba ez év június 3-tól.
Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók
A tájékoztatás szerint a 2024-es év Magyarország történetének legnagyobb légiforgalmát hozta, összesen 1 millió 144 ezer repülőgép érintette a hazai légteret, ami havi bontásban átlagosan több mint 95 ezer.
Bajban a Boeing?
Nagyjából harmadával kevesebb repülőgépet adott át a vevőinek tavaly.
Járatnyitás Isztambulból Bengáziba
A török légitársaság 2025. január 14-től ismét elindította járatait Líbia felé, isztambuli indulással.
Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv járatpár
A Wizz Air 2025. január 15-től kezdődően ismét elindította a Budapest és Tel-Aviv közötti közvetlen járatait.
Interjú
Nagybor vagy semmi
A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk
Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban
Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.