A légi utazás iránti igény dinamikus növekedése miatt 2022-ben a vállalat összesített bevétele 32,8 milliárd eurót tett ki (2021-ben 16,8 milliárd volt), adózás utáni nyeresége csaknem 800 millió euróra rúgott (adózás és értékcsökkenés nélkül 1,5 milliárd), miközben tavalyelőtt még 2,2 milliárdos veszteséget mutatott az üzemelés.
A személyszállítási üzletágat tekintve, a taglégitársaságokkal 2021-hez képest több mint kétszer annyian, 102 millióan utaztak, a bevétel nagyjából két és félszeresére, 22,8 milliárd euróra nőtt. Ám e tevékenység még mínuszban volt 2022-ben, adózás előtt 300 millió eurós veszteséget termeltek összességében, a tavalyelőtti 3,3 milliárdos mínusz után azonban ez jelentős javulás.
Ugyanakkor a leánycégek közül a Swiss és az Austrian nyereséges lett, 476, illetve 3 millió eurós profitot termelve.
Az összesített eredményhez egyébként masszívan hozzájárult a közlemény szerint az áruszállítási üzletág és a karbantartás. A catering-üzletág még veszteséget mutatott, adózás előtt mínusz 11 millió euróval.
A cégcsoport cash-flow szintje rekordmagasságba nőtt 2,5 milliárd euróval, a közlemény szerint egyebek mellett a szigorú gazdálkodásnak, a növekvő bevételeknek, valamint annak köszönhetően, hogy a vártnál kevesebb tőkekiadás keletkezett az új repülőgépek átadásainak késése következtében.
A közeljövőről azt írják: várakozásaik szerint erős marad az utazási kereslet, ennek megfelelően jó jövedelmezőségre van kilátás idén is. A kapacitásokat a járvány előttinek a 85-90 százalékára növelik ebben az évben, átlagosan és csoportszinten tekintve, bár az első negyedévben ez még csak 75 százalékra várható.
Forrás: Airportal.hu