„A Lufthansa rekord utasszámot ért el Magyarországon 2011-ben” – emelte ki mai sajtótájékoztatóján Ofer Kisch, a Lufthansa Csoport kelet-közép-európai regionális igazgatója. „Ma a Lufthansa Csoport a legnagyobb hagyományos légitársaság Magyarországon” – tette hozzá.
Azt is elmondta, hogy tavaly augusztusig érezhető volt a forgalom növekedése hazánkban, a gazdasági krízis hatására azonban az év második felében már visszaesés volt minden hónapban az egész magyarországi BSP-forgalomban.
A Malév múlt heti bedőlésével kapcsolatban Kisch kiemelte, hogy az európai repülőtereken rekedt Malév-utasok számára azonnal speciális árakat alakítottak ki, amelyek révén megkönnyítették hazajutásukat. A közeljövőben két új járat és a meglevő vonalakon tervezett kapacitásbővítés révén igyekeznek megfelelni a Malév eltűnésével keletkezett többletigénynek, de jelen pillanatban más lépést nem terveznek.
Kisch szerint rengeteg még a bizonytalansági tényező, nem lehet tudni, mekkora igény is lesz tartósan.
Antal Gábor, a Lufthansa magyarországi értékesítési vezetője kiemelte, hogy a tour-operátorok most kezdenek megoldást keresni korábban lefoglalt csoportjaik részére, számunkra az Austrian Bécsből induló járatai, illetve a Lufthansa müncheni járatai is reális alternatívát nyújthatnak.
A Swiss és az Austrian is nagyobb kapacitású gépekkel repüli Budapestet a Malév csődje óta, Brüsszelbe pedig azon nyomban beindította a napi harmadik járatot a szintén az LH-Csoporthoz tartozó Brussels Airlines.
Elhangzott, hogy a Lufthansa első repülőgépe, egy Boeing 727-030-as 45 éve szállt le először Budapesten.
A német légitársaság 2011-ben már mintegy 770 ezer utast szállított gépei fedélzetén Magyarország és Németország között. Ez több mint húsz százalékos növekedést jelent 2010-hez képest.
Az Austrian Airlinest és a Swiss International Air Linest is magában foglaló Lufthansa Csoport mintegy 1,1 millió, azaz tizenöt százalékkal több utast szállított Budapest illetve Németország, Ausztria és Svájc között, mint az előző évben.
Világszerte összesen 106,3 millió utas utazott tavaly a Lufthansa, a SWISS, az Austrian Airlines, a bmi és a Germanwings járatain. Ez 7,5 százalékos növekedésnek felel meg az egy évvel korábbi értékkel összehasonlítva.
Összesen 65,5 millió utas repült Lufthansa márkajelű gépeken 2011-ben. A SWISS mintegy 16, 4 millió; az Austrian Airlines 11,3 millió; a bmi mintegy 5,7 millió, a Germanwings pedig mintegy 7,5 millió utast szállított.
Új járatok Budapestről
A piaci helyzetre reagálva a Lufthansa február 6-tól új napi járatokat indított Budapestről Berlinbe és Hamburgba. Az LH 3027 számú hamburgi járattal egyedüli légitársaságként szolgálja ki ezt az útvonalat az üzleti és a turista osztályon 84 ülőhelyet biztosító Bombardier CR9 géppel.
Az LH 3031 számú berlini járat 120 ülőhelyet kínál az üzleti és a turista osztályon. „Azért vezettük be ezeket az új útvonalakat ilyen hirtelen, hogy a megváltozott helyzetben biztosítsuk az ideális csatlakozást magyar utasainknak a német nagyvárosok felé” – jelentette ki Ofer Kisch.
„Új ajánlatunk már a bejelentés utáni napokban kedvező fogadtatásra talált, és már nagyon várjuk, hogy júniustól az új berlini repülőteret (BER) is bekapcsoljuk a forgalomba” – tette hozzá.
A Lufthansa júniustól jelentősen megnöveli jelenlétét a német fővárosban, ahol 40 százalékkal több ülőhelyet kínál majd a 60 millió eurós beruházással megvásárolt 35 repülőgép fedélzetén. Partnereivel, az Austrian Airlines és a SWISS légitársaságokkal együtt a Lufthansa jelenleg több mint 130 járatot indít hetente Frankfurtba, Münchenbe, Düsseldorfba, Bécsbe és Zürichbe.
A berlini járat júniustól Berlin Tegel (TXL) új repülőterén száll le. A gép vasárnap kivételével naponta 12.05-kor indul Budapestről, és ottani idő szerint 13.30-kor száll le Berlinben. Vasárnaponként más a menetrend, ilyenkor 16:40-kor van az indulás Budapestről és 18:05 az érkezés Berlinben. Berlinből a hát hat napján 10.00-kor indul a gép, míg vasárnapokon 14.40 az indulás időpontja.
Az útvonalat Boeing 737-500-as repüli hétfőtől szombatig, vasárnap pedig egy Bombardier CR9-es az Eurowings üzemeltetésében. Az új berlini repülőtérről kiváló átszállási lehetőségeket is kínál a magyar utasoknak Skandinávia felé a német légitársaság.
A Lufthansáról
A Deutsche Lufthansa AG mintegy 400 leány-és fiókvállalatból álló légi közlekedési csoport. A Lufthansa Csoport elkötelezett a miniség és az innováció, a biztonság és a megbízhatóság mellett. A Németországi központú Csoport öt üzleti szegmenssel működik: utasszállítás, logisztika, MRO, catering és IT-szolgáltatások.
A Csoport alapvető tevékenységi köre a személyszállítás, amelyre az alábbi leányvállalatok szakosodtak: Lufthansa Passenger Airlines (Lufthansa Regional), Austrian Airlines, British Midland, SWISS, Germanwings, valamint a Lufthansa résztulajdonában lévő Brussels Airlines, JetBlue és SunExpress.
A 2011-es üzleti évben a Lufthansa Csoport légitársaságai több mint 106 millió utast szállítottak, amivel a vállalatcsoport Európa vezeti légitársasága.
A Csoport legnagyobb gyűjtő repülőterei Frankfurtban, Münchenben, Bécsben, Brüsszelben és Zürichben találhatók, amelyekből kiindulva a Lufthansa, az Austrian Airlines, a British Midland, a Brussels Airlines és a SWISS közösen négy kontinens 106 országának 258 célállomására indítanak járatokat. A vállalatcsoport flottája jelenleg 708 repülőgépből áll. A rendelés alatt álló további 168 gép összértéke listaáron 17 milliárd euró. Ezek 2012 és 2018 között állnak forgalomba. A Csoport folyamatos flottamegújítási programjának köszönhetően a társaság repülőgépei költséghatékonyabbakká válnak, működésük pedig kevésbé terheli a környezetet. 2011 októberének végén a Lufthansa Csoport mintegy 120 ezer alkalmazottat foglalkoztatott. A Csoport 2010-es üzleti évben elért összárbevétele 27,3 milliárd euró volt.