Kártérítés légiutasoknak - sikerdíjért

Új magyar szolgáltatás indult az európai légiutasok kártérítési igényének érvényesítésére. 

Több százezer forintról mondanak le azok a légiutasok, akik nem tudják, milyen jogok illetik meg őket. Iparági becslések szerint a járatok közel fél százalékánál fordulhat elő olyan esemény, ami az uniós szabályok szerint kártérítési kötelezettséget vonhat maga után. Egy új vállalkozás, a Flight Refund olyan online szolgáltatást indított, amely gyors és hatékony segítséget jelent az utazóknak a kártalanítási folyamat lebonyolításában - olvasható a társaság közelményében.

Kevesen tudják Magyarországon, hogy légiutasként milyen jogok illetik meg őket. Pedig egy család akár félmillió forinthoz is hozzájuthat, ha azért nem engedik felszállni őket, mert túlfoglalás miatt már nincs hely a gépen. De akkor is kártérítés illetheti meg őket, ha váratlanul törlik a járatukat, vagy a repülő több mint három órát késik.

Ezen kellemetlen esetekre az Európai Unió számos jogszabályt alkotott, biztosítva a légiutasokkal való tisztességes bánásmódot.

Az ilyen szituációk nem ritkák a légiközlekedésben. Az Európai Unióban évente több mint 9 millió járatot regisztrálnak, az unió repterein közel 800 millió utas fordul meg. A Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér csak 2012 szeptemberében csaknem 8 ezer járatot és több mint 840 ezer utast szolgált ki.

Egy új vállalkozás, a Flight Refund egyedülálló szolgáltatást indított a Közép és Kelet európai régión belül elsőként, Magyarországon.

Bármely EU-n belüli légitársaság járatának több mint 3 órás késése, váratlan törlése, vagy a túlfoglaláskor előforduló beszállás megtagadása esetén átvállalják a kártérítési folyamat lebonyolítását a kárt szenvedett utazótól.

A kártérítés mértéke különböző feltételektől függően, akár 600 euro is lehet utasonként. Ez egy négytagú család esetében akár félmillió forintot is jelenthet, készpénzben.

Tapasztalatok szerint egy kártérítési igény érvényesítése hosszadalmas jogi és adminisztratív folyamat. Ennek lebonyolítása nem mindig egyszerű, és a megfelelő jogi képviselet általában elengedhetetlen.

A Flight Refund abból a célból alakult, hogy az EU-n belül üzemeltetett légitársaságok utasainak érdekeit - a szükséges jogi és technológiai erőforrásokkal rendelkezve - az utas nevében a légitársaságokkal szemben érvényesítse. Az utasnak nincs más dolga, mint hogy a flight-refund.eu oldalon egy pár perc alatt kitölthető űrlapon a kárigényét bejelenti.

A Flight Refund ekkor felveszi a kapcsolatot a légitársasággal és amennyiben jogos az igény, úgy kártérítés megfizetésére szólítja fel. A bejelentés, és a kártalanítási folyamat az utas részéről kockázatmentes, mivel az utasnak kizárólag sikeres végkimenetel esetén kell sikerdíjat fizetnie.

A Flight Refund-ot hazai magánszemélyek alapították és működtetik. Céljuk, hogy a magyarországi piaci bevezetés után a régió más országaiban is megjelenjenek egyszerű, könnyen kezelhető online szolgáltatásukkal.

A társaság mindenütt ahhoz kíván szakértő segítséget nyújtani, hogy a kártérítési folyamat a lehető leggyorsabban lezáruljon, és az utasnak járó kártérítés minél hamarabb kifizethető legyen.


Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál

Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál 

A Wizz Air célja, hogy 2029-re kizárólag új generációs, neo gépeket üzemeltessen.
Repülési élmény autista gyerekeknek

Repülési élmény autista gyerekeknek  

Autizmussal élők számára szerveztek repülési próbát a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren.
Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt

Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt 

2019 óta tízmillióval emelkedett az érkezők és indulók száma, hosszabb távon pedig 60 millió fölötti utasforgalmat akarnak elérni.
Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével!

Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével! 

Csalók próbálnak pénzt kicsalni az utazóközönségtől.
Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság

Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság  

A régió egyik legmodernebb áruszállító HUB-ja üzemel ezentúl a rigai reptéren.
HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító

HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító 

Május 26-án Turi Ferenc vezérigazgató és Bárány Ákos kommunikációs és marketing igazgató a nyári csúcsszezonra való felkészülésükről tartott beszámolót.
Kutyafogadó a római reptéren

Kutyafogadó a római reptéren 

A Dog Relais az első olyan kutyáknak szánt fogadóhely, amelyet olasz repülőtéren hoztak létre.
Autóbuszkiállítás és buszvezetés a BKV óbudai garázsában

Autóbuszkiállítás és buszvezetés a BKV óbudai garázsában 

Május 24-én az Óbudai autóbuszgarázsban folytatódik a BKV idei nyílt napjainak sorozata.
Privát lakosztályok a felhők felett

Privát lakosztályok a felhők felett 

Az Emirates újabb fejlesztéseket vezet be prémium utasai számára a „Fly Better” ígéret jegyében.
Nyár a Wizz Air-nél: új járatok, Fel, északra! program, startra kész akciócsoport, Amelia titkára is fény derül

Nyár a Wizz Air-nél: új járatok, Fel, északra! program, startra kész akciócsoport, Amelia titkára is fény derül 

Amelia, a Wizz Air chatbotja nem véletlenül kapta nevét: a legendás pilótanőről, Amelia Earhartról nevezték el.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.