Kártérítés légiutasoknak - sikerdíjért

Új magyar szolgáltatás indult az európai légiutasok kártérítési igényének érvényesítésére. 

Több százezer forintról mondanak le azok a légiutasok, akik nem tudják, milyen jogok illetik meg őket. Iparági becslések szerint a járatok közel fél százalékánál fordulhat elő olyan esemény, ami az uniós szabályok szerint kártérítési kötelezettséget vonhat maga után. Egy új vállalkozás, a Flight Refund olyan online szolgáltatást indított, amely gyors és hatékony segítséget jelent az utazóknak a kártalanítási folyamat lebonyolításában - olvasható a társaság közelményében.

Kevesen tudják Magyarországon, hogy légiutasként milyen jogok illetik meg őket. Pedig egy család akár félmillió forinthoz is hozzájuthat, ha azért nem engedik felszállni őket, mert túlfoglalás miatt már nincs hely a gépen. De akkor is kártérítés illetheti meg őket, ha váratlanul törlik a járatukat, vagy a repülő több mint három órát késik.

Ezen kellemetlen esetekre az Európai Unió számos jogszabályt alkotott, biztosítva a légiutasokkal való tisztességes bánásmódot.

Az ilyen szituációk nem ritkák a légiközlekedésben. Az Európai Unióban évente több mint 9 millió járatot regisztrálnak, az unió repterein közel 800 millió utas fordul meg. A Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér csak 2012 szeptemberében csaknem 8 ezer járatot és több mint 840 ezer utast szolgált ki.

Egy új vállalkozás, a Flight Refund egyedülálló szolgáltatást indított a Közép és Kelet európai régión belül elsőként, Magyarországon.

Bármely EU-n belüli légitársaság járatának több mint 3 órás késése, váratlan törlése, vagy a túlfoglaláskor előforduló beszállás megtagadása esetén átvállalják a kártérítési folyamat lebonyolítását a kárt szenvedett utazótól.

A kártérítés mértéke különböző feltételektől függően, akár 600 euro is lehet utasonként. Ez egy négytagú család esetében akár félmillió forintot is jelenthet, készpénzben.

Tapasztalatok szerint egy kártérítési igény érvényesítése hosszadalmas jogi és adminisztratív folyamat. Ennek lebonyolítása nem mindig egyszerű, és a megfelelő jogi képviselet általában elengedhetetlen.

A Flight Refund abból a célból alakult, hogy az EU-n belül üzemeltetett légitársaságok utasainak érdekeit - a szükséges jogi és technológiai erőforrásokkal rendelkezve - az utas nevében a légitársaságokkal szemben érvényesítse. Az utasnak nincs más dolga, mint hogy a flight-refund.eu oldalon egy pár perc alatt kitölthető űrlapon a kárigényét bejelenti.

A Flight Refund ekkor felveszi a kapcsolatot a légitársasággal és amennyiben jogos az igény, úgy kártérítés megfizetésére szólítja fel. A bejelentés, és a kártalanítási folyamat az utas részéről kockázatmentes, mivel az utasnak kizárólag sikeres végkimenetel esetén kell sikerdíjat fizetnie.

A Flight Refund-ot hazai magánszemélyek alapították és működtetik. Céljuk, hogy a magyarországi piaci bevezetés után a régió más országaiban is megjelenjenek egyszerű, könnyen kezelhető online szolgáltatásukkal.

A társaság mindenütt ahhoz kíván szakértő segítséget nyújtani, hogy a kártérítési folyamat a lehető leggyorsabban lezáruljon, és az utasnak járó kártérítés minél hamarabb kifizethető legyen.


Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat

Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat 

Alaposan felgyorsították a jegykiadó automaták telepítését.
Egyenruhák az elit csapat részére

Egyenruhák az elit csapat részére 

Az Emirates bemutatta új egyenruháját.
A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe

A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe 

A Lufthansa 41 százalékos részesedést szerez az ITA Airwaysben.
Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak

Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak 

A tíz legviharosabb útvonal közül nyolc ugyanabban az országban kezdődik vagy végződik.
Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép?

Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép? 

A Wizz Air utasai körében végzett legfrissebb felmérésének eredményei szerint a válaszadók 71 százaléka úgy véli, hogy a fenntartható repülőgép-üzemanyag (SAF) hozzájárulhat a légiközlekedés karbonlábnyomának csökkentéséhez.
Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba

Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba 

A Scoot fapados légitársaság bejelentette, hogy új járatot indít Bécsből Szingapúrba ez év június 3-tól.
Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók

Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók 

A tájékoztatás szerint a 2024-es év Magyarország történetének legnagyobb légiforgalmát hozta, összesen 1 millió 144 ezer repülőgép érintette a hazai légteret, ami havi bontásban átlagosan több mint 95 ezer.
Bajban a Boeing?

Bajban a Boeing? 

Nagyjából harmadával kevesebb repülőgépet adott át a vevőinek tavaly.
Járatnyitás Isztambulból Bengáziba

Járatnyitás Isztambulból Bengáziba 

A török légitársaság 2025. január 14-től ismét elindította járatait Líbia felé, isztambuli indulással.
Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv  járatpár

Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv járatpár 

A Wizz Air 2025. január 15-től kezdődően ismét elindította a Budapest és Tel-Aviv közötti közvetlen járatait.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.