Kártérítés légiutasoknak - sikerdíjért

Új magyar szolgáltatás indult az európai légiutasok kártérítési igényének érvényesítésére. 

Több százezer forintról mondanak le azok a légiutasok, akik nem tudják, milyen jogok illetik meg őket. Iparági becslések szerint a járatok közel fél százalékánál fordulhat elő olyan esemény, ami az uniós szabályok szerint kártérítési kötelezettséget vonhat maga után. Egy új vállalkozás, a Flight Refund olyan online szolgáltatást indított, amely gyors és hatékony segítséget jelent az utazóknak a kártalanítási folyamat lebonyolításában - olvasható a társaság közelményében.

Kevesen tudják Magyarországon, hogy légiutasként milyen jogok illetik meg őket. Pedig egy család akár félmillió forinthoz is hozzájuthat, ha azért nem engedik felszállni őket, mert túlfoglalás miatt már nincs hely a gépen. De akkor is kártérítés illetheti meg őket, ha váratlanul törlik a járatukat, vagy a repülő több mint három órát késik.

Ezen kellemetlen esetekre az Európai Unió számos jogszabályt alkotott, biztosítva a légiutasokkal való tisztességes bánásmódot.

Az ilyen szituációk nem ritkák a légiközlekedésben. Az Európai Unióban évente több mint 9 millió járatot regisztrálnak, az unió repterein közel 800 millió utas fordul meg. A Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér csak 2012 szeptemberében csaknem 8 ezer járatot és több mint 840 ezer utast szolgált ki.

Egy új vállalkozás, a Flight Refund egyedülálló szolgáltatást indított a Közép és Kelet európai régión belül elsőként, Magyarországon.

Bármely EU-n belüli légitársaság járatának több mint 3 órás késése, váratlan törlése, vagy a túlfoglaláskor előforduló beszállás megtagadása esetén átvállalják a kártérítési folyamat lebonyolítását a kárt szenvedett utazótól.

A kártérítés mértéke különböző feltételektől függően, akár 600 euro is lehet utasonként. Ez egy négytagú család esetében akár félmillió forintot is jelenthet, készpénzben.

Tapasztalatok szerint egy kártérítési igény érvényesítése hosszadalmas jogi és adminisztratív folyamat. Ennek lebonyolítása nem mindig egyszerű, és a megfelelő jogi képviselet általában elengedhetetlen.

A Flight Refund abból a célból alakult, hogy az EU-n belül üzemeltetett légitársaságok utasainak érdekeit - a szükséges jogi és technológiai erőforrásokkal rendelkezve - az utas nevében a légitársaságokkal szemben érvényesítse. Az utasnak nincs más dolga, mint hogy a flight-refund.eu oldalon egy pár perc alatt kitölthető űrlapon a kárigényét bejelenti.

A Flight Refund ekkor felveszi a kapcsolatot a légitársasággal és amennyiben jogos az igény, úgy kártérítés megfizetésére szólítja fel. A bejelentés, és a kártalanítási folyamat az utas részéről kockázatmentes, mivel az utasnak kizárólag sikeres végkimenetel esetén kell sikerdíjat fizetnie.

A Flight Refund-ot hazai magánszemélyek alapították és működtetik. Céljuk, hogy a magyarországi piaci bevezetés után a régió más országaiban is megjelenjenek egyszerű, könnyen kezelhető online szolgáltatásukkal.

A társaság mindenütt ahhoz kíván szakértő segítséget nyújtani, hogy a kártérítési folyamat a lehető leggyorsabban lezáruljon, és az utasnak járó kártérítés minél hamarabb kifizethető legyen.


Budapest Airport: itt a nyári csúcsforgalom

Budapest Airport: itt a nyári csúcsforgalom 

Rekord utasforgalom várható az idei nyáron a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren, amelyre a Budapest Airport már tavaly ősszel megkezdte a felkészülést.
Új VIP terminál a máltai repülőtéren

Új VIP terminál a máltai repülőtéren 

4,5 millió eurós beruházással újult meg a máltai repülőtér VIP vendégterminálja.
Az Emirates és az Uber stratégiai együttműködést írt alá

Az Emirates és az Uber stratégiai együttműködést írt alá 

A felek egy gördülékeny foglalási rendszer kialakításán dolgoznak együtt.
Íme, Nyugat-Európa legjobb légitársasága

Íme, Nyugat-Európa legjobb légitársasága 

A francia légitársaság egymást követő ötödik évben lett a legjobb nyugat-európai légitársaság az utasok visszajelzése alapján készülő listán.
Ryanair: Évek óta figyelmeztettünk a Boeing problémáira

Ryanair: Évek óta figyelmeztettünk a Boeing problémáira 

A Ryanair vezérigazgatója, Michael O’Leary élesen bírálta a Boeing gyártási gyakorlatát, miután lezuhant az Air India Dreamliner repülőgépe.
A Wizz Air felfüggeszti a Dubaj és Abu-Dzabi felé induló járatait

A Wizz Air felfüggeszti a Dubaj és Abu-Dzabi felé induló járatait 

A légitársaság a kialakult helyzet miatt július 3-tól szeptember 15-ig felfüggeszti ezeket a járatpárokat.
Új szinten az autómegosztás: egyre többen választják külföldi utakhoz is

Új szinten az autómegosztás: egyre többen választják külföldi utakhoz is 

MOL Limo: a hosszútávú belföldi bérlések legnépszerűbb célpontja a magyarok körében a Balaton.
Tarolt a Turkish Airlines a légitársaságok Oscar-díjátadóján

Tarolt a Turkish Airlines a légitársaságok Oscar-díjátadóján 

Immár tizedik alkalommal nyerték el az „Európa legjobb légitársasága” címet.
Emirates: új játékok, jobb repülési élmény

Emirates: új játékok, jobb repülési élmény 

A légitársaság a nyári iskolai szünetre időzítve új fedélzeti játék- és táskakollekciót vezet be a gyerekek számára minden járatán.
Hosszas előkészítő munka után az idei főszezonra tervezett start is elmaradhat

Hosszas előkészítő munka után az idei főszezonra tervezett start is elmaradhat 

A turistákat egyik görög szigetről a másikra szállító hidroplánokról van szó.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.