Képbe kell kerülni

Mi alapján választja ki úti célját az átlagutazó? Többnyire ajánlják neki – utazási irodák, barátok, ismerősök –, élménybeszámolók és fényképek győzik meg arról, érdemes meglátogatnia egy várost, egy országot. Hogy ezek a bizonyos fényképek meggyőzőek legyenek, abban próbál segíteni egy apró magyar kreatív ügynökség bárhol olcsón megvalósítható ötlete.

Állj egy kicsit balra… nem úgy, várj, inkább guggolj… úgy meg a széle nem látszik… így a pillér pont takarja a szobrot… a jobb kezed lemaradt…!

Ki nem látott még turistákat, akik pózolnak a kamera előtt, miközben a képet, filmet készítő társuk megpróbálja őket úgy irányítani, hogy lehetőleg az épület, a híd, az emlékmű, amely előtt állnak, ugyancsak a képre kerüljön. Arra azonban kevesen gondolnak, hogy nem mindegy a vendéglátó város szempontjából sem, mennyire jól sikerülnek ezek a fényképek. Hiszen aligha van utazó, aki élményeinek illusztrálásaképpen nem saját fotóit, hanem profi képekkel teli prospektusokat mutogat barátainak beszámolói során. Nos, íme, a legdirektebb országreklám, a szájpropaganda, de az is akkor működik a legjobban, ha a potenciális látogató a lehető legszebb, legteljesebb formában láthatja a helyi nevezetességek fotóit. És ha eléggé felkeltették érdeklődését, lehet, hogy egy év múlva már ő készít képeket ugyanezekről.

 Ebből az alapgondolatból indult ki néhány fiatal hazai reklámszakember, no meg a tényből, hogy a leggazdagabb japán turista legmodernebb gépével sem lehet jó képeket csinálni, ha az amatőr fotósnak nincs érzéke vagy éppen ideje ahhoz, hogy „megkomponálja” a fotót. Márpedig magától értetődik, hogy mindenki szeretné minél pontosabban és esztétikusabban megörökíteni képein az élményt adó környezetet. A MediaForce ügynökség – kissé didaktikusan, de annál találóbban – Fotópontként elnevezett projektjének (www.mediaforce. hu/fotopont) mintáját a főváros egyik legszebb részének, a belvárosi V. kerületnek feltérképezésével kezdte: kiválasztották a turisták által legfontosabbnak tekinthető nevezetességeket és érdekességeket, majd pontosan meghatározták azokat a pontokat, ahonnan az épületeket, utcákat, hidakat a legjobb perspektívából lehet fényképezni. Hivatásos fényképész állapította meg azoknak a pontpároknak az elhelyezkedését, amelyek egyikére áll a modell, a másikról pedig a fotós egy hétköznapi fényképezőgéppel is kitűnő képeket tud készíteni. Pályázatuk szerint, amelyet nem sokkal lapzártánk előtt nyújtottak be a kerület polgármesteréhez, a fotópontokat két-két, a kerület címerével vagy más választott mintával gravírozott vandálbiztos gránitlap elhelyezésével lehet létrehozni.

A 11 fotópont koordinátáit műholdas helymeghatározással rögzítették. A pontokat összekötve 3,5 km hosszú, egy óra alatt kényelmesen körbejárható fotókörút alakul ki a Március 15. tértől a Parlamentig. Útközben nemcsak a Vörösmarty teret, a Bazilikát, a Dunakorzót, a Lánchidat ajánlják fotózásra; az ötletgazdák arra is gondoltak, hogy a „vásárlóerő” a Váci utcán is keresztülmenjen.

A fiatal reklámemberek hónapokig dolgoztak a projekt tökéletesítésén. Mindenképpen dicsérendő, hogy ötletük viszonylag kis ráfordítással megvalósítható, ám annál kreatívabb szolgáltatást kínál. Megteremtéséhez nélkülözhetetlenek voltak a modern technika eszközei, a fotópontok mégsem rontják a városképet (ahogy azt a világ más országaiban hasonló elven működő terminálok teszik), sőt, patinás megjelenésükkel jól illeszthetők a belváros és a sétálóutcák jellegéhez. Az ötlet bárhol alkalmazható, ahol a turistáknak van mit fényképezniük. Az önkormányzatok vagy turisztikai szervezetek számára a fotópontok „működtetése” nem jár nagy ráfordítással: minthogy karbantartást nem igényelnek, rögzítésük után kiadásokat csak a fotókörutak megismertetését célzó kommunikációs anyagok elkészíttetése, terjesztése jelent. Ez pedig semmivel sem nagyobb költség, mint más hasonló jellegű turisztikai szóróanyagoké.

A fotópontok használata – már csak jellegüknél fogva is – természetesen ingyenes a turisták számára. A jól sikerült fényképekkel a látogató a hangulatot jobban viszszaidéző emlékeket visz haza, a város pedig megmutathatja legszebb arcát egy igen értékes „reklámfelületen” – az utazó saját fotóján.


Sorra dőlnek meg a korábbi airBaltic-eredmények – hátra dőlhetnek a vezetők

Sorra dőlnek meg a korábbi airBaltic-eredmények – hátra dőlhetnek a vezetők 

A lettek az elmúlt hónapban újabb sikert értek el az utasszám és a járatkihasználtság tekintetében.
Növekvő utasforgalom, bevétel és nyereség a bécsi reptéren

Növekvő utasforgalom, bevétel és nyereség a bécsi reptéren 

Növelte utasforgalmát és javított eredmény mutatóin az év első három negyedévében az egyebek között Bécs schwechati repülőterét is üzemeltető Flughafen Wien Gruppe.
Új járatot indít a Ryanair

Új járatot indít a Ryanair 

2025 tavaszától indulnak a járatok Budapest és Castellón között.
Bejelentették az Aeroplex legújabb partneri megállapodását

Bejelentették az Aeroplex legújabb partneri megállapodását 

A két fél a következő évre szóló, karbantartási projektre kötött keretmegállapodása nemcsak a légiközlekedésben való együttműködést, hanem a magyar-szerb gazdasági és diplomáciai kapcsolatok erősítését is tükrözi.
SIA: járatsűrítés Jakarta és Szingapúr között

SIA: járatsűrítés Jakarta és Szingapúr között 

Szorosabb együttműködési megállapodást kötött a Garuda Indonesia és a Singapore Airlines.
Rosszabbak a szingapúriak eredményei, mint tavaly, de nincs okuk panaszra

Rosszabbak a szingapúriak eredményei, mint tavaly, de nincs okuk panaszra 

Hiszen a Singapore Airlines (SIA) friss jelentéséből kiderül, hogy a 2024/25-ös pénzügyi év első hat hónapjában a 19,2 millió utast szállítottak, ami 10,8 százalékos éves növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest.
Féléves mérleg az Emirates-nél

Féléves mérleg az Emirates-nél 

A vállalatcsoport közzétette a 2024-2025-ös pénzügyi év első félévének eredményeit: új rekordot döntött a csoportszintű nyereség és árbevétel.
Szinte egyszerre jött a légitársaság új repülőgépe és egy előkelő elismerés

Szinte egyszerre jött a légitársaság új repülőgépe és egy előkelő elismerés 

Ez a harmadik Airbus A220-300-as szállítás a idei évben, a légitársaság által megrendelt 50 darab Airbus A220-300 repülőgép egyike.
Végre egy jó hír a MÁV-val kapcsolatban!

Végre egy jó hír a MÁV-val kapcsolatban! 

Erdőkertesen szállt fel és a Nyugati Pályaudvarra tartott egy gazdátlan kutya.
Növekvő utasforgalom a török légitársaságnál

Növekvő utasforgalom a török légitársaságnál 

2024 harmadik negyedévében 5,4 százalékkal növelte utasforgalmi kapacitását a Turkish Airlines. A légitársaság összesen 24,5 millió utast szállított, és 1,3 milliárd USD főtevékenységből származó nyereséget ért el.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.