Kiderült, melyek a magyarok kedvenc légitársaságai

Ötödik alkalommal hirdették meg a magyar légi utasok számára „Az én légitársaságom” elnevezésű felmérést, amelynek végeredménye több mint 5200 értékelés alapján állt össze. Az utasok több szempontból is értékelték a légitársaságokat, a népszerűségi sorrend eredményét február 8-án díjkiosztó ünnepségen ismertették.

Horváth Balázs, a Weco Travel ügyvezetője szerint azért értékes a felmérés, mert nem a szakma szavazza meg, így hazánkban ez az egyetlen olyan légitársasági megmérettetés, ahol az eredményeket teljes mértékben az utasok véleménye és értékelése adja.

Online értékelhették a légitársaságokat a www.azenlegitarsasagom.hu oldalon azok, akik 2016-ban repülős utazáson vettek részt. A repjegy.hu és a Travelo utazási magazin felhívására 5274 értékelés és 3672 szöveges élménybeszámoló érkezett a felmérés honlapján, az utasok több mint 140 különböző légifuvarozót értékeltek. Pontozták a személyzet munkáját, a fedélzeti ellátás színvonalát, a menetrendet, az ár-érték arányt és a légitársaság kommunikációját is véleményezni kellett. Az utasok nem csak pontokkal értékelhettek, de szöveges beszámoló formájában is leírhatták véleményüket, személyes élményeiket a légitársasággal és a repülőúttal kapcsolatban. A díjátadó gálán öt kategóriában hirdettek győztest, emellett a szavazatok összesítésével díjazták Magyarország kedvenc légitársaságát is.

Bár a legtöbb értékelést a nagy forgalmú fapados légitársaságok kapták, ennek ellenére egyetlen diszkont légitársaságnak sem sikerült helyezést elérnie. Ugyanakkor felbukkantak olyan légitársaságok is a helyezettek között, akik eddig még nem kaptak díjat „Az én légitársaságom” felmérésen.

Az összesített eredmények alapján 2014 és 2015 után ismét az Emirates lett a magyarok kedvenc légitársasága, tőle nem sokkal lemaradva az izraeli EL AL légitársaság a második, bronzérmes pedig a Qatar Airways-t lett.

A személyzet munkájával az EL AL Israel Airlines járatain elégedettek leginkább az utasok, vagyis a legkedvesebb légiutas-kísérő kategóriában az izraeli légitársaság került ki győztesként. Őt követi második helyen a Finnair, harmadik pedig a svájci SWISS International Air Lines lett, akit új díjazottként is köszönthettek.

A fedélzeti ellátás tekintetében az Emirates szolgáltatásaival a legelégedettebbek az utasok. Második lett az EL AL, harmadik pedig a Qatar Airways légitársaság.

A repülős utazásoknál fontos a pontosság és a jó csatlakozási lehetőségek, a legjobb menetrend díját a Delta Airlines vitte el, a légitársaság új díjazottként szerepelt a díjátadón. Ezüstérmes lett a Finnair, bronzérmes pedig az Emirates.

Ár-érték arány szempontjából a legjobb légitársaság az Emirates, tőle nem sokkal lemaradva második helyezett a Qatar Airways, harmadik pedig Görögország nemzeti légitársasága, az Aegean Airlines lett.

A légitársaságok külső kommunikációját is értékelték az utasok. Ezek alapján a legprofibb kommunikációért járó díjat az Emirates kapta, második az EL AL, harmadik a Qatar Airways lett.

Bővebb információ: www.azenlegitarsasagom.hu


SIA Csoport: éves összegzés a 2024. évi teljesítményről

SIA Csoport: éves összegzés a 2024. évi teljesítményről 

A Csoport bevétele 527 millió dollárral (+2,8%) nőtt az egy évvel korábbihoz képest, és így 19 540 millió dolláros rekordot ért el.
Új kompjárat Málta és Szicília között

Új kompjárat Málta és Szicília között  

Az út körülbelül két órát vesz igénybe.
Erősen indult a balatoni hajóforgalom a szezonnyitó óta

Erősen indult a balatoni hajóforgalom a szezonnyitó óta 

A tavaszi szünet sikerét követően a májusi hosszú hétvége is minden várakozást felülmúlt a balatoni hajózásban.
Már készül a balatoni főszezonra a MÁV

Már készül a balatoni főszezonra a MÁV 

Pályafelújításokkal készül a balatoni főszezonra a MÁV, ezért erre a hétre időzítették a vágányzárat Székesfehérvár és Lepsény között.
Belépési korlátozások a madridi repülőtéren

Belépési korlátozások a madridi repülőtéren 

A közleményben nem tértek ki arra, hogy a korlátozást pontosan mikortól vezetik be.
Leáll a máltai légitársaság

Leáll a máltai légitársaság 

A leállás magyarországi járatpárokat is érint.
A KLM újraindítja izraeli járatait

A KLM újraindítja izraeli járatait 

A légitársaság szerint a körülmények kellően javultak a szolgáltatások újraindításához.
IATA : új szempontok a biztonságosabb földi kiszolgálás érdekében

IATA : új szempontok a biztonságosabb földi kiszolgálás érdekében 

A hangsúly három fő területen van: a biztonság javítása, a globális szabványok bevezetése és a fenntarthatóság előmozdítása.
Wizz Air: ugrásszerűen megnőtt a Skandináv térségbe utazók száma

Wizz Air: ugrásszerűen megnőtt a Skandináv térségbe utazók száma 

Egyre többen választják nyaralásuk célpontjának a hűvösebb Skandináv térséget.
Beköszöntött a Nagy Vonatozás korszaka

Beköszöntött a Nagy Vonatozás korszaka 

A vonatozás virágkorát éli, és egy friss kutatás szerint az európai utazók közül a következőkben még többen veszik majd igénybe ezt a szolgáltatási formát.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.