Kiderült, melyek a magyarok kedvenc légitársaságai

Ötödik alkalommal hirdették meg a magyar légi utasok számára „Az én légitársaságom” elnevezésű felmérést, amelynek végeredménye több mint 5200 értékelés alapján állt össze. Az utasok több szempontból is értékelték a légitársaságokat, a népszerűségi sorrend eredményét február 8-án díjkiosztó ünnepségen ismertették.

Horváth Balázs, a Weco Travel ügyvezetője szerint azért értékes a felmérés, mert nem a szakma szavazza meg, így hazánkban ez az egyetlen olyan légitársasági megmérettetés, ahol az eredményeket teljes mértékben az utasok véleménye és értékelése adja.

Online értékelhették a légitársaságokat a www.azenlegitarsasagom.hu oldalon azok, akik 2016-ban repülős utazáson vettek részt. A repjegy.hu és a Travelo utazási magazin felhívására 5274 értékelés és 3672 szöveges élménybeszámoló érkezett a felmérés honlapján, az utasok több mint 140 különböző légifuvarozót értékeltek. Pontozták a személyzet munkáját, a fedélzeti ellátás színvonalát, a menetrendet, az ár-érték arányt és a légitársaság kommunikációját is véleményezni kellett. Az utasok nem csak pontokkal értékelhettek, de szöveges beszámoló formájában is leírhatták véleményüket, személyes élményeiket a légitársasággal és a repülőúttal kapcsolatban. A díjátadó gálán öt kategóriában hirdettek győztest, emellett a szavazatok összesítésével díjazták Magyarország kedvenc légitársaságát is.

Bár a legtöbb értékelést a nagy forgalmú fapados légitársaságok kapták, ennek ellenére egyetlen diszkont légitársaságnak sem sikerült helyezést elérnie. Ugyanakkor felbukkantak olyan légitársaságok is a helyezettek között, akik eddig még nem kaptak díjat „Az én légitársaságom” felmérésen.

Az összesített eredmények alapján 2014 és 2015 után ismét az Emirates lett a magyarok kedvenc légitársasága, tőle nem sokkal lemaradva az izraeli EL AL légitársaság a második, bronzérmes pedig a Qatar Airways-t lett.

A személyzet munkájával az EL AL Israel Airlines járatain elégedettek leginkább az utasok, vagyis a legkedvesebb légiutas-kísérő kategóriában az izraeli légitársaság került ki győztesként. Őt követi második helyen a Finnair, harmadik pedig a svájci SWISS International Air Lines lett, akit új díjazottként is köszönthettek.

A fedélzeti ellátás tekintetében az Emirates szolgáltatásaival a legelégedettebbek az utasok. Második lett az EL AL, harmadik pedig a Qatar Airways légitársaság.

A repülős utazásoknál fontos a pontosság és a jó csatlakozási lehetőségek, a legjobb menetrend díját a Delta Airlines vitte el, a légitársaság új díjazottként szerepelt a díjátadón. Ezüstérmes lett a Finnair, bronzérmes pedig az Emirates.

Ár-érték arány szempontjából a legjobb légitársaság az Emirates, tőle nem sokkal lemaradva második helyezett a Qatar Airways, harmadik pedig Görögország nemzeti légitársasága, az Aegean Airlines lett.

A légitársaságok külső kommunikációját is értékelték az utasok. Ezek alapján a legprofibb kommunikációért járó díjat az Emirates kapta, második az EL AL, harmadik a Qatar Airways lett.

Bővebb információ: www.azenlegitarsasagom.hu


Hétfőtől sztrájkolnak a pécsi buszvezetők

Hétfőtől sztrájkolnak a pécsi buszvezetők 

Nem voltak eredményesek az érintettek közötti bértárgyalások, így március első hetére sztrájkot hirdettek.
Maláj utasszállító - százmilliókra rúgnak euróban a holland kormány  költségei

Maláj utasszállító - százmilliókra rúgnak euróban a holland kormány költségei 

Eddig több, mint 166 millió eurót költöttek a Kelet-Ukrajna felett 2014-ben lelőtt maláj utasszállító repülőgép tragédiájával kapcsolatos ügyek kezelésére.
Megújítja arculatát a Norwegian Airlines

Megújítja arculatát a Norwegian Airlines 

A piros és fehér alapszínek megmaradtak, ám a légitársaság nevét újfajta, modernebb betűtípussal írják.
Újabb sztrájk Németországban

Újabb sztrájk Németországban 

Ezúttal számos német tartományban a tömegközlekedésben okoznak fennakadásokat.
Karanténban ragadt egy luxushajó több ezer utasa

Karanténban ragadt egy luxushajó több ezer utasa 

Az út dél-afrikai kitérőjét követően néhány utas gyomorpanaszokról számolt be.
Hat új járat a WIZZ Budapestről induló kínálatában

Hat új járat a WIZZ Budapestről induló kínálatában 

Idén nyár elején két újabb modern Airbus A321neo repülőgépet állítanak forgalomba a budapesti bázison, illetve hat új járattal kötik össze Budapestet Európában és Európán túl. 
Párizs 2024 - A Wizz Air utaztatja a magyar csapatot

Párizs 2024 - A Wizz Air utaztatja a magyar csapatot 

A MOB több társasággal is tárgyalt, és magasan a Wizz Air adta a legjobb ajánlatot.
Továbbra is együttműködik a Singapore Airlines és az Air New Zealand

Továbbra is együttműködik a Singapore Airlines és az Air New Zealand  

A két légitársaság szövetsége 2029 márciusáig meghosszabbításra került.
Visszatér Budapestre az Uber

Visszatér Budapestre az Uber 

Korábban épp a taxisok nyomására távozott, most velük lép együttműködésre a Magyarországról 2016-ban kivonuló autómegosztó.
Öt helyszínnel bővült a GreenGo Budapesten

Öt helyszínnel bővült a GreenGo Budapesten 

Így mintegy 300 000 lakos számára vált elérhetőbbé a környezetkímélő autózás élménye.

Interjú

„Egy B2B vásárt részesítenénk előnyben, ahol a szakmai tapasztalatcsere venné át a főszerepet”

„Egy B2B vásárt részesítenénk előnyben, ahol a szakmai tapasztalatcsere venné át a főszerepet” 

 Molnár Judittal, a Magyar Utazási Irodák Szövetsége (MUISZ) elnökével beszélgettünk.
Történetek a Várból: végre nem hajtott végrehajtásról, kitiltott turistabuszok behajtásáról

Történetek a Várból: végre nem hajtott végrehajtásról, kitiltott turistabuszok behajtásáról 

Sokak előtt ismert a Ruszwurm Cukrászda tulajdonosa, Szamos Miklós és a Budavári Önkormányzat jelenlegi vezetője, Váradiné Naszályi Márta polgármester között zajló vita. Erről és a turistabuszok ügyéről is beszélgettünk.
Kedvenc desszertjeink a legszebb kiadásban

Kedvenc desszertjeink a legszebb kiadásban 

Korábban írtunk már a ZAZIE „újragondolatlanul” merész, hamisítatlan magyar konyhájáról - de nem lehet szó nélkül elmenni Nagy Gergő szemet gyönyörködtető tányérdesszertjei mellett sem.