Természetes világítással, tiszta levegővel, komposztálható szemétgyűjtőkkel, víztakarékos csatorna rendszerrel és energia takarékos elektromos rendszerekkel is felszerelték az április közepén nyitó új san franciscói terminált – így méltán pályázhat a „zöld” terminál elnevezésre. A tízéves tervezés, átépítés és bővítés után megnyíló T2 épületben az American és a Virgin America utasait fogadják majd.
A 14 új beszállókapuval felszerelt hipermodern épületet a Turner Construction szakemberei építették fel – a megrendelő városi önkormányzat megrendelésére. A kivitelezés elhúzódásának egyik oka az új közlekedési kapcsolat kiépítése volt. A „friscoi-öböl” közlekedését lebonyolító BART vállalat ugyanis nem csupán a reptéren belül, de város központja és az új terminál között is új vasúti kapcsolatot épített ki. Az AirTrain „bevetésének” egyik célja ugyanis éppen az, hogy az utazók lehetőleg ne autóval hanem az új vasúttal közelítsék meg a repteret.
A környezetbarát T2 terminál – amely többek közt energiatakarékos világítással, víztakarékos csatorna rendszerrel, természetes megvilágítással, komposztálható hulladékgyűjtőkkel lett felszerelve – több szempontból is különlegesnek számít. A falakat amerikai és külföldi festők alkotásai díszítik, és a fogadóépület így a városi múzeum kihelyezett modern művészeti centrumaként is működik majd. Az utazók kényelméről tucatnyi étterem és kávézó, relaxáló helység, számítógép csatlakozási pontok és gyermekjátszótér gondoskodik majd.
Itt mutatkozik be az első amerikai élelmiszer piac is – legalábbis ami a reptereket illeti. A Food Marketplace-en helyi termelők, elsősorban bio élelmiszerei lesznek kaphatók – és ugyanilyen organikus termékeket szolgálnak majd fel a piac éttermeiben is.
A magyar utazók akár az első között szerezhetnek első kézből tapasztalatokat az új terminálról, hiszen a megnyitó szinte napra pontosan egybe esik az American Airlines Budapest-New York járatának indításával. Márpedig az AA gépeit is itt landolnak majd.
S végül – mint egy étteremben - a számla: az új terminál 383 millió dollárba tokkal-vonóval került.Csak emlékeztetőül a ferihegyi 2B terminál építési költségei 1998-ban 104 millió dollárra rúgtak – de persze mozgójárda, piactér, reptéri vasút és környezetbarát berendezések nélkül…