Közel tíz százalékos növekedés Magyarországról

Bő két esztendeje, amikor a német alapítású, idén nagykorúvá lett, Egyiptom-specialista és Ausztriában piacvezető ETI (Express Travel International) megjelent hazánkban, sokan üdvözölték a közkedvelt Red Sea Hotels lánc újbóli magyarországi értékesítésének lehetőségét. Azóta eltelt három nyári szezon és az ETI megszilárdította a helyét a piacon. Az idei szezon alakulásáról és a jövő terveiről beszélgettünk Martin Hafnerrel, az ETI csoport közép-európai vezérigazgatójával és Kerekes Gáborral, a cég budapesti irodavezetőjével.

Mekkora forgalmat bonyolított le idén Európában az ETI?

MH: Nálunk az üzleti év egybeesik a naptári évvel, ezért még korai végleges adatokról beszélni, hisz egy hónap hátravan. Az idei nagyon zavaros év volt minden utazásszervezőnek, szinte lehetetlen volt növekedést produkálni. Magyarországon viszont ez a krízis dacára sikerült, 2016-ot várhatóan 8-10% közötti növekedéssel zárjuk. Az ETI csoport Közép-Európából és Nagy-Britanniából idén összesen kb. 360 000 főt utaztat ki.

Milyen kapacitásokkal utaztat az ETI a téli szezonban a régióból? Mely légitársaságok a stratégiai partnerek?

MH: Február végéig heti 24 járatunk közlekedik Hurghada, Sharm el Sheikh és Marsa Alam üdülőhelyekre. Márciustól ezt a számot terveink szerint 40-re emeljük. Sikeresen dolgozunk együtt a Condor, Sunexpress, Niki, Eurowings légitársaságokkal valamint az Air Cairo-val, amely (cégünkkel partnerségben) újra megjelent Közép-Európában: menetrendszerinti járatain a helyek közel háromnegyedét az ETI értékesíti. Az Air Cairo-t jól fogadta a szakma és az utazóközönség, ezért az együttműködést bővíteni fogjuk, beleértve a magyarországi kapacitások jelentős növelését is.

Hogy alakult ez az év Magyarországon a tavalyihoz képest?

 KG: Az úti cél megítélésének romlása és a közvetlen járat hiánya miatt nehezen indult az év, a budapesti előfoglalások mellett csak bécsi indulású utakat árultunk. Május 7-én a magyar piacon elsőként indítottunk saját chartert, néhány rotáció pozsonyi dobbantással közlekedett. Lassan kezdtek egyenesbe jönni a dolgok, majd június 19-től amikor a közvetlen járatunk indult, esély nyílt egy kiemelkedően jó nyári szezonra. Július 28-tól beállítottunk egy második Hurghada-chartert Pozsony érintésével, ez szeptember végéig járt. Októbertől újra jár a Bécs-Sharm charter, és van közvetlen Bécs-Marsa Alam járat is, mindkettő népszerű a magyar utasok körében. Novembertől mint ismeretes az Air Cairo menetrendszerinti járatán kötöttük le a kapacitások háromnegyedét, az értékesítés várakozáson felüli. Ily módon egyiptomi charteres utak vonatkozásában az ETI két év jelenlét után piacvezetővé vált!

Mondana konkrét adatokat is?

KG: Az idei nyár 20%-os növekedést hozott, a két charter töltöttsége 95% fölött volt. Éves szinten 8-10%-os növekedésre számítunk, az év eleji nehézségek ellenére. Várhatóan év végére átlépjük a 6700-as utasszámot, amire büszkék vagyunk. Külön öröm, hogy a bevétel az utasszámot meghaladó mértékben nőtt, 11-12% „plusz” várható. Érdekes adat lehet: érzékelhető mértékben csökkent az ún. „last minute értékesítés” aránya idén nyáron: indulás előtti hónapban a tavalyinál 20%-kal kevesebb utat adtunk el, megnőtt az előfoglalás szerepe. Emiatt az egy utas után realizált bevétel is növekedett, közel 3%-kal. Idén volt olyan nyári járat, amely egy hónappal az indulás előtt már 75%-on állt! Ez kétségtelenül az ETI iránti bizalom és az előfoglalási időszakra érvényes árazás eredménye. A „magyar ETI utasok” bő 80%-a budapesti indulást választott és jelentős volt (15%) a romániai utasaink aránya is.

Mi az idei növekedés kulcsa?

KG: Túlnyomórészt viszonteladókon keresztül értékesítünk Magyarországon, irodai ügyfélfogadás gyakorlatilag nincs. A siker titka szerintem elsősorban az árualap minősége, kíváló ár-érték aránya. Mivel az összes szolgáltató egy cégcsoport tagja, az utazási csomagok jól szervezettek és a jó minőség mellett olcsók. A foglalás folyamata gyors és rugalmas (fontos: az ETI árualapja nagy nemzetközi rendszerekben is foglalható, mint a Start, Cets, MerlinX stb), a visszaigazolás azonnali, érdemi panasz ritka. A viszonteladói jutalék kellőképpen ösztönző mértékű, mi magunk pedig igyekszünk értékesítő irodáinkkal szakmai alapokon nyugvó, korrekt és nyílt partneri kapcsolatot fenntartani, amelyben minden fél tudja mi a feladata, számíthat a másikra, alkalomadtán számol annak észrevételeivel, javaslataival. Ez az igen jó (szakmai és emberi) kapcsolat is a sikerünk egyik kulcsa (idevág: a tavalyi aktív partnereink mellé idén további ötven iroda csatlakozott, mint új „ETI-foglaló”: nagyon köszönjük!)

Foglalhatóak-e már a 2017 nyári programok? Mik az újdonságok?

KG: Egyelőre a vasárnapi Hurghada-járattal való utazásokat lehet foglalni, jelentős előfoglalási kedvezményekkel. Hamarosan feltöltjük újdonságként a másik budapesti és a debreceni Hurghada-járatot, valamint a Budapest-Sharm el Sheikh járatot. A kilátások jók, az eddig 80%-kal több jövő nyári indulású utazási csomagot adtunk el, mint tavaly. Derűlátóak vagyunk az éppen zajló téli szezont illetően is: december vége kiemelt időszak, de a januári helyeink kb. 60%-át is eladtuk már. A már lefoglalt téli utak száma a tavalyinak háromszorosa (tavaly ilyenkor még nem lehetett tudni, hogy a téli Hurghada-járat januárban törlésre kerül).

Milyen további desztinációkkal készülnek?

KG: Egyiptom mellett ausztriai (leginkább bécsi) indulással egy sor népszerű desztinációban lesznek lekötéseink, tavalyhoz hasonlóan. Ezek közül kiemelkedik Kréta, Ciprus, Korfu, Rodosz, Bulgária (Burgasz és Várna) és Törökország (Antalya). Ezek a programok is foglalhatóak lesznek nemzetközi rendszerekben, hasonló jutalékfeltételekkel mint az egyiptomi utak.

Mik a további terveik Közép-Európában?

MH: Nagy potenciált látunk a régió országaiban, ezért itt „erősíteni” fogunk. Jelenleg több leányvállalat létrehozásán dolgozom: 2017 tavaszától Lengyelországban, Csehországban és Romániában is saját céggel indul az ETI, innen májustól számítunk saját utasokra, saját charterjáratokkal vagy másokkal együttműködve.

Végezetül: mi a helyzet most Egyiptomban?

MH: Sajnos számtalan negatív hír látott napvilágot, sokszor elferdítve, torzítva a sajtóban. Tény, hogy a kairói tüntetések és zavargások idején sem esett ezekből fakadóan egyetlen turistának sem bántódása! A Vörös-tengeri üdülők (Hurghada, Makad Bay, Marsa Alam, Port Ghalib) messzemenően biztonságosak, az ETI több tízezer törzsutasa visszatért, a szállodáink töltöttsége jó. A Sinai-félsziget is lassan magára talál: ide az ETI most hetente négy járatot üzemeltet Németországból és Ausztriából. Még hiányoznak a brit és orosz turisták, ők 2017 Húsvétjától jönnek újra. A jövő év kapcsán bizakodó vagyok, és nagyon örülök a nagyszámú magyar vendégnek. Itt ragadom meg az alkalmat, hogy Gábor kollégámmal együtt az ETI nevében minden olvasónak Áldott, békés Karácsonyt és egy sikeres Új Évet kívánjak!


Budapest Airport: az utasforgalomban is tükröződik Magyarország turisztikai vonzereje

Budapest Airport: az utasforgalomban is tükröződik Magyarország turisztikai vonzereje 

Friss információk a repülőtér adataiból.
A repülőtéren tájékoztat a minisztérium az utasok jogairól és jogérvényesítésről

A repülőtéren tájékoztat a minisztérium az utasok jogairól és jogérvényesítésről 

A november 27-i kitelepülésen a tárca munkatársai mind a hazai, mind a külföldi utasok kérdéseire, esetleges panaszaira válaszolnak annak érdekében, hogy a fogyasztók tisztában legyenek az uniós rendelet alapján őket megillető jogi lehetőségekkel.
Olyan, mint az igazi: itt az életnagyságú LEGO villamos

Olyan, mint az igazi: itt az életnagyságú LEGO villamos 

Különleges járművel találkozhatunk a főváros szívében, ami azzal csal sokak arcára mosolyt, hogy oda is a játék örömét hozza el, ahol a városlakók nem is számítanak rá.
Wizz Air-álláspont: Inkább késsen, mintsem törölni kelljen!

Wizz Air-álláspont: Inkább késsen, mintsem törölni kelljen! 

Többek közt ez a megállapítás hangzott el azon a november 19-ei sajtóbeszélgetésen, amelyen mi is részt vettünk.
Sorra dőlnek meg a korábbi airBaltic-eredmények – hátra dőlhetnek a vezetők

Sorra dőlnek meg a korábbi airBaltic-eredmények – hátra dőlhetnek a vezetők 

A lettek az elmúlt hónapban újabb sikert értek el az utasszám és a járatkihasználtság tekintetében.
Növekvő utasforgalom, bevétel és nyereség a bécsi reptéren

Növekvő utasforgalom, bevétel és nyereség a bécsi reptéren 

Növelte utasforgalmát és javított eredmény mutatóin az év első három negyedévében az egyebek között Bécs schwechati repülőterét is üzemeltető Flughafen Wien Gruppe.
Új járatot indít a Ryanair

Új járatot indít a Ryanair 

2025 tavaszától indulnak a járatok Budapest és Castellón között.
Bejelentették az Aeroplex legújabb partneri megállapodását

Bejelentették az Aeroplex legújabb partneri megállapodását 

A két fél a következő évre szóló, karbantartási projektre kötött keretmegállapodása nemcsak a légiközlekedésben való együttműködést, hanem a magyar-szerb gazdasági és diplomáciai kapcsolatok erősítését is tükrözi.
SIA: járatsűrítés Jakarta és Szingapúr között

SIA: járatsűrítés Jakarta és Szingapúr között 

Szorosabb együttműködési megállapodást kötött a Garuda Indonesia és a Singapore Airlines.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.