A többi korszerű villanymozdony jövő év tavaszáig kerül a magyar közlekedési céghez. A Bombardier üzemében gyártott TRAXX villanymozdonyok darabonként 3 millió euróba kerülnek és a hazai vonalakon futó 30-40 éves társaikat válták majd fel.
Az energiatakarékosság mellett a korszerűsítés másik oka az volt, hogy ezek a TRAXX mozdonyok külföldi vonalakon is képesek üzemelni – erre pedig most mindössze 10(!) MÁV lokomotív alkalmas.
A TRAXX mozdony érdekessége, hogy egyik legfontosabb részegysége, a forgózsámoly a Bombardier cég mátranováki gyárában készül. Az egykori Ganz-üzemben jelenleg 1400-an dolgoznak - de a megrendelések fokozatos erősödése miatt már a bővítésen gondolkodnak.
A mátranováki üzem szolgálja ki a Bombardier vasúti közlekedési üzletágát, itt gyártják a mozdonyok mellett a vasúti kocsik, villamosok és metró szerelvények forgózsámolyait – vagyis futóművét is.
A kasseli üzemben két hét alatt szerelnek össze egy-egy TRAXX mozdonyt – de a gyorsaság többek közt a mozdony festésétől is függ. A képünkön látható TRAXX már a MÁV Trakció feliratot viseli, hiszen a magyar vasúttársaság vontatási üzletágában áll majd szolgálatba.
A Bombardier-ről
A torontói tőzsdén jegyzett Bombardier a világ hatvan országában van jelen. Termelőbázist 59 országban üzemeltet. A repülőgép és vasúti közlekedési iparban működő cégcsoport 65 400 munkatársat alkalmaz. A vasúti üzletág tavalyi árbevétele 9,1 milliárd dollár volt, rendelésállományának értéke meghaladja a 33,5 milliárd dollárt. A világban jelenleg 100 ezer Bombardier gyártmányú vasúti mozdony, kocsi, villamos és metrószerelvény fut.