Megint egy blogger, aki az utazási irodákat ekézi

Nem ez az első alkalom, hogy az utazási irodák ellen beszél egy blogger a minél olcsóbb nyaralás érdekében.

Az utazzolcson.postr.hu blog szerzője "Foglald le most a repjegyed, ha nyáron utaznál!" című bejegyzésében pontokba szedte azokat a teendőket, amelyek mentén haladva a lehető legolcsóbban eljuthatunk nyaralni. A szerző főként a repülőjegy-foglalásra helyezi a hangsúlyt. Van azonban egy pont, melyben ezt írja: „legyünk bátrak, ne vonjunk be utazási irodát vagy más turisztikai közvetítő szervet a foglalásunkba, mert komoly összegeket gombolhatnak le rólunk néhány kattintásért a foglalási rendszerükben!”.

A "komoly összeg" eleve túlzás azért a néhány ezer forintért, amelyet egy-egy iroda elkér esetleg foglalási díjként. Másrészt a szerző sok dolgot elfelejt megemlíteni. Például azt, hogy az engedéllyel rendelkező utazási irodák vagyoni biztosítékkal rendelkeznek, és utazási csomag vásárlása esetén az üdülésért vállalják a felelősséget: többek között az oda- és visszaútért, a szállásért, a szerződésben foglalt szolgáltatásokért és ellátásért, az esetleges programokért és ha van, akkor a telepített idegenvezetőért is. Bármilyen gond esetén fordulhatunk az idegenvezetőhöz vagy közvetlenül az utazási irodához. A szakértelem, a rutin, a kiépített kapcsolatok, a légitársaságokkal és szállodákkal megkötött szerződések tehát többet jelentenek néhány kattintásnál.

Hacsak nem hátizsákos turistaként keressük egy idegen országban az igazi kihívásokat, akkor a legtöbb esetben érdemes utazási irodán keresztül foglalni, sokkal többet ugyanis nem spórolunk meg, ha egyénileg szervezzük meg az utunkat, megspórolhatjuk viszont az idegeskedést és a helyszínen esetlegesen felmerülő többletköltséget. Nem beszélve arról, hogy a legtöbb utazásszervező családi kedvezményeket is nyújt, és sok esetben a kisgyerekek ingyenesen vagy jóval olcsóbban utazhatnak.

Szarvas Anikó idegenforgalmi szakértő hozzátette: „Mindaddig, amíg egy utazási irodának kötelező a vezetékes telefon és a fax megléte, addig a fapados légitársaságokat 90%-ban csak 300 Ft-os percdíjjal lehet hívni. Egyetlen hívással többet fizet a jövendő utas, mint amennyit jutalékban, illetve ügyintézési díjban felszámol az utazási iroda. Arról nem beszélve, hogy itthon még megoldható az indulás előtti bejelentkezés interneten keresztül ingyenesen, a visszaút előtt azonban ezt csak nagyon kevesen tudják megtenni. A személyes bejelentkezés is pénzbe kerül. Nem is kevésbe. Ráadásul sok utas nincs tisztában azzal, hogy a Wizz Air kivételével milyen körülmények fogadják a fapadosok az utazókat az utasfelvételnél a budapesti repülőtéren.”


Így tervezik meg a magyar fiatalok a repüléseiket

Így tervezik meg a magyar fiatalok a repüléseiket 

A magyar fiatalok nemcsak álmodoznak, hanem tudatosan készülnek arra is, ha valami nem a tervek szerint alakul.
Útipoggyásszal kapcsolatos tudnivalókat tett közzé a NAV

Útipoggyásszal kapcsolatos tudnivalókat tett közzé a NAV 

A NAV felhívja a figyelmet a készpénzre is.
Újabb hiányosságokat tártak fel az Air India gépein

Újabb hiányosságokat tártak fel az Air India gépein  

Még vizsgálják a katasztrófa okait.
Végre egy értelmes ötlet a balatoni utazóközönségnek

Végre egy értelmes ötlet a balatoni utazóközönségnek  

Tizenegy balatoni állomáson a peronokat szektorokra osztják az utasok segítése érdekében.
Fenntarthatósági díj a diszkont légitársaságnak

Fenntarthatósági díj a diszkont légitársaságnak 

A Wizz Air ismét elnyerte a World Finance Sustainability Awards 2025-ös „Legfenntarthatóbb diszkont légitársaság” címét.
A Wizz Air saját költségén gondoskodik a Dubajban rekedt utasokról

A Wizz Air saját költségén gondoskodik a Dubajban rekedt utasokról 

A légitársasággal szemben azt követően indítottak vizsgálatot, hogy a hétfői Dubaj-Budapest járat törlése miatt több tucat magyar utas maradt ellátás nélkül a Közel-Keleten.
Jó hír: két díjmentes kézipoggyász lehet hamarosan a fedélzeten

Jó hír: két díjmentes kézipoggyász lehet hamarosan a fedélzeten 

Az Európai Unió törvényhozói kedden szavaztak arról a javaslatról, amely betiltaná a légitársaságok számára, hogy díjat számítsanak fel az utasok kis kézipoggyászáért.
Szerdán fennakadások a Budapest-Miskolc vasútvonalon

Szerdán fennakadások a Budapest-Miskolc vasútvonalon 

A MÁV-csoport közleménye alapján.
A Wizz Air Dubajban hagyott utasokat, a kormányhivatal már vizsgálja az esetet

A Wizz Air Dubajban hagyott utasokat, a kormányhivatal már vizsgálja az esetet 

Budapest Főváros Kormányhivatala vizsgálatot indított a légitársasággal szemben, jelentették be kedden.
Ez a helyzet most az EL AL nemzetközi járataival

Ez a helyzet most az EL AL nemzetközi járataival 

Íme, a részletek.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.