A többszöri kísérletek és vizsgálatok alapján most már egyértelműen kijelenthető, hogy az akkuk 8 cellájának egyikében keletkezett rövidzárlat olyan mértékű hőinstabilitást okozott, melyet már nem dolgozott fel, ezért átterjedt a többire is. A 260 C fokos melegtől a külső akkumulátor falak is átmelegedtek és kigyulladtak. Az NTSB bizottság a gyártó Boeing szakembereivel együtt az energiaforrások fizikai állapotának ismérvei alapján több száz rövidzárlatos szimulációt végeztek el, és kizárásos alapon arra jutottak, hogy csakis a nagy átmelegedés okozhatta a tüzet. Az esetet nehezítette, hogy a szimulációk szerint minden 10 milliomodik repült óra után fordulhatna elő az, hogy füst keletkezzen egy túlmelegedés kapcsán. Ezek a készülékek pedig sokkal kevesebb, mint 100 ezer repült órával rendelkeznek.
A feltételezések azonban nem voltak elegendők a pontos meghatározásra, és nem adtak magyarázatot a láncreakcióra sem, ezért egy gépnek engedélyezte az NTSB a kísérleti repüléseket, kizárólag a Boeing gyár berepülő pilótáival. A gép azzal a kikötéssel szállhatott fel, hogy a pilótáknak ellenőrizniük és számítógépben rögzíteniük kell minden felszálláskor/leszálláskor az akkumulátorok mellé telepített szenzoros mérőket, valamint repülés közben a teljes elektromos hálózat folyamatos működését. Ha a továbbiakban bármilyen rendellenesség mutatkozik, azonnal le kell szállniuk az legközelebbi repülőtéren. A földön a gépek átvizsgálása során különös gondot kell fordítani a teljes elektromos ellátó hálózat speciális vizsgálatára. A hiba forrása tehát megvan, a tesztrepülések eddigi kedvező eredményei alapján rövidesen várható, hogy a repülési tilalmat a többi gépre is feloldják.