A befektetők nem repestek örömükben, de a bíróság döntése még nem végleges, ebből még bármi lehet. A tervek szerint négy terminál épülettel, hat fel- és leszálló pályával épülne meg a világ legnagyobbnak álmodott repülőtere Isztambul mellett.
A környezetvédők szerint viszont a repülőtér leendő területén összesen 2,5 millió fa található, amelyből az építő cég 657 ezret kivágna és 1,8 milliót áttelepítene. A tervek korrigálása után azonban valószínűleg elindulhat a beruházás.
Az építésre vonatkozó tender nyertese tavaly májusában lett bejelentve, az első építési szakasz pedig 2017-ben kezdődhet, továbbá az ambiciózus tervek szerint még ugyanabban az évben el is indulhatnának az első járatok.
A repülőtér üzemeltetésére már komoly ajánlatok is befutottak, a frankfurti Fraport egy török konzorciummal közösen 22,1 milliárd eurót ajánlott fel 25 évre Isztambulnak a légikikötő üzemeltetésére.
Isztambulnak jelenleg két repülőtere van, de a Turkish Airlines első számú bázisának számító Atatürk repülőteret sokak szerint már kinőtték. Szintén jelentős forgalmat bonyolít Sabiha Gökcen repülőtérre, ahol nagyrészt a charterjáratok és a fapados légitársaságok - így a Wizz Air - gépei landolnak.
Az új reptér azonban nem integrálná a kettőt. Sőt, mindkető üzemelne tovább. A Sabiha megmaradna annak, ami most is, illetve tovább bővítenék a teherforgalmat, míg az Atatürk egyfajta business repültérként funkcionálna, az új légikikötő pedig a Turkish Airlines egyre növekvő átszálló, főleg tengerentúlra induló forgalmát bonyolítaná - tudtuk meg a Turkish Airlines-tól.
Forrás: Turizmus Online
Forrás: keletport.hu