Az Italo a Milánó-Róma járaton ingyenes Wi-Fi internetes kapcsolatot és harminckilenc fős mozitermet is kínál majd utasainak, a legújabb mozipremierekkel.
Az üzletember olasz és külföldi vállalkozókkal indult neki a vasúti befektetésnek. Az olasz társak között van Diego Della Valle cipőgyáros, a külföldiek között a francia SNCF állami vasútvállalat.
A francia Alstom gyártmányú, egyelőre 25 vonatból álló flotta 2012 tavaszán indul útnak Olaszország tizenkét vasútállomásán, napi 49 járattal a Milánó-Velence és a Milánó-Bologna-Firenze-Róma-Nápoly-Salerno vonalon. A flotta teljes költsége 600 millió euró volt - mondta el a próbaútra vitt újságíróknak Montezemolo.
A vonatot 98 százalékban újrafelhasználható anyagból gyártották. A tíz kocsiból álló szerelvények 450 utast tudnak szállítani három kategóriájú osztályon. A luxusszolgáltatást kínáló Club osztály bőrüléssel várja utasait. A négy vagonból álló Prima az első osztálynak felel meg, a legtöbb hellyel bíró Smart pedig az elegáns másodosztálynak. A skarlátvörös, arany színű csíkkal díszített Italón mobiltelefon-mentes úgynevezett relax-utastér is van.
Az Italo elsőként teremt konkurrenciát az eddig a Trenitalia olasz állami vasúttársaság uralta nagysebességű vasúti piacon.
Forrás: MTI