Az előrelátóbb utazók már most nézelődhetnek, milyen utakra érdemes befizetni a szezonban. Különösen azért, mert az utazási irodák akciói közül nemcsak a last minute utak lehetnek anyagilag kedvezőbbek, hanem az előfoglalási akcióval hirdetett utak között is érdemes válogatni. Mystery shopping módszerrel ismét három hazai utazási irodát vizsgáltunk. Az is érdekelte a tesztelőket, hogy milyen előfoglalási akciókat és milyen feltételekkel tudnak ajánlani az iroda munkatársai. Tesztvásárlóink valós, potenciális ügyfélként fellépve érdeklődtek, majd a fogyasztó szemszögéből megélt tapasztalataikat rögzítették az irodákban tett látogatásuk alapján. (Az eredmények nem az irodák általános tevékenységét jellemzik, adott tesztvásárlás tapasztalatait írják le.)
A Personal Toursnál mind a telefonos, mind a személyes tájékoztatás szinte kifogástalanul zajlott. Egy rendezett, kellemes irodában két barátságos ügyintéző fogadta az utazni vágyó érdeklődőt. A tesztelő mind emberileg, mind szakmailag maximálisan ügyfélbarátnak értékelte az értékesítést. Az ügyintéző görögországi utat ajánlott és részletesen elmondta a fizetési feltételeket, a biztosításokat, és ajánlotta az iroda honlapját is. A tesztelő úgy távozott, hogy fontos ügyfélnek érezte magát, és szíve szerint azonnal befizetett volna az útra.
általános értékelés: 3,8
teljesítmény: 68,12%
OTP Travel
1052 Budapest, Petőfi Sándor utca 7.
Az OTP Travel ügyintézője telefonon teljesen korrektül tájékoztatta az érdeklődőt, ám amikor személyesen ment be az irodába, már kevésbé tudták meggyőzni arról, hogy itt érdemes befizetni az utazásra, mert arra a kérdésre, hogy tud-e előfoglalási akcióval tengerparti utazást ajánlani, csak egy katalógust nyomott a kezébe, hogy válogasson. Végül mégis megszánta a tanácstalan érdeklődőt, és feljegyezte neki egy lapra a lehetséges úti célokat, kedvezményeket, költségeket és szálláslehetőségeket. A tesztelő végül vegyes érzelmekkel távozott az irodából, mert az ajánlatot ugyan vonzónak találta, de az ügyintézőnek nem sikerült őt arról meggyőzni, hogy itt fizessen be az útra.
általános értékelés: 4,8
teljesítmény: 89%
Ana-Capri Travel
1022 Budapest, Bécsi út 22.
Az Ana-Capri Travel munkatársa már a telefonos érdeklődésnél is igen kellemes meglepetést okozott, hiszen közel 10 percen keresztül, nagyon részletesen és alaposan beszélt az iroda kínálatáról, ami a telefonos tájékoztatásnál nem megszokott. A személyes látogatásnál sem okozott csalódást. Az ügyintéző ugyan túl részletesen nem érdeklődött a tesztelő igényeiről, de ajánlott egy sorentói utat, amiről elmondta, hogy 10 százalékos előfoglalási kedvezménnyel lehet befizetni rá. Részletes tájékoztatást adott a biztosításokról, elmondta, hogy pontosan mi tartozik bele az árba, és hogyan zajlik az utazás. A tesztelő szívesen utazott volna az irodával.
általános értékelés: 5
teljesítmény: 93,2%
Technika
A tesztvásárlóknak az alábbi fő szempontok szerint kellett értékelniük az irodákat:
Telefon – előzetes telefonos érdeklődés az utazási irodánál
Image – az iroda külső-belső környezete, megjelenése
Tanácsadás – az irodai munkatárs hozzáállása, segítőkészsége, kompetenciája, meggyőzőképessége
Ügyintéző – az irodai munkatárs megjelenése
A százalékos eredmények a fenti blokkok, összesen 32 szempont szerinti értékelése alapján születtek. Shoppereink ezen felül 1–5-ig terjedő skálán (1 – elégtelen, 5 – kiváló) is értékelték megadott szempont szerint az irodákat, a tesztvásárlás során szerzett tapasztalataik alapján. Az eredmény csupán az egyetlen statikus mintavételnek az eredménye.
Megjegyzés
A vizsgálat eredményei a Smart Research Institute tulajdonát képezik, amelyről részletesebb adatok nem hozzáférhetőek. A vizsgálatot a Turizmus Trend megbízásából a Smart Research International végzi.
A november 27-i kitelepülésen a tárca munkatársai mind a hazai, mind a külföldi utasok kérdéseire, esetleges panaszaira válaszolnak annak érdekében, hogy a fogyasztók tisztában legyenek az uniós rendelet alapján őket megillető jogi lehetőségekkel.
Különleges járművel találkozhatunk a főváros szívében, ami azzal csal sokak arcára mosolyt, hogy oda is a játék örömét hozza el, ahol a városlakók nem is számítanak rá.
Növelte utasforgalmát és javított eredmény mutatóin az év első három negyedévében az egyebek között Bécs schwechati repülőterét is üzemeltető Flughafen Wien Gruppe.