Mystery Shopping – előfoglalási akciók

Az előrelátóbb utazók már most nézelődhetnek, milyen utakra érdemes befizetni a szezonban. Különösen azért, mert az utazási irodák akciói közül nemcsak a last minute utak lehetnek anyagilag kedvezőbbek, hanem az előfoglalási akcióval hirdetett utak között is érdemes válogatni. Mystery shopping módszerrel ismét három hazai utazási irodát vizsgáltunk. Az is érdekelte a tesztelőket, hogy milyen előfoglalási akciókat és milyen feltételekkel tudnak ajánlani az iroda munkatársai. Tesztvásárlóink valós, potenciális ügyfélként fellépve érdeklődtek, majd a fogyasztó szemszögéből megélt tapasztalataikat rögzítették az irodákban tett látogatásuk alapján. (Az eredmények nem az irodák általános tevékenységét jellemzik, adott tesztvásárlás tapasztalatait írják le.)  

'

Personal Tours

 

1026 Budapest, Szilágyi Erzsébet fasor 17–21.
A Personal Toursnál mind a telefonos, mind a személyes tájékoztatás szinte kifogástalanul zajlott. Egy rendezett, kellemes irodában két barátságos ügyintéző fogadta az utazni vágyó érdeklődőt. A tesztelő mind emberileg, mind szakmailag maximálisan ügyfélbarátnak értékelte az értékesítést. Az ügyintéző görögországi utat ajánlott és részletesen elmondta a fizetési feltételeket, a biztosításokat, és ajánlotta az iroda honlapját is. A tesztelő úgy távozott, hogy fontos ügyfélnek érezte magát, és szíve szerint azonnal befizetett volna az útra.
általános értékelés: 3,8
teljesítmény: 68,12%
 

OTP Travel

1052 Budapest, Petőfi Sándor utca 7.
Az OTP Travel ügyintézője telefonon teljesen korrektül tájékoztatta az érdeklődőt, ám amikor személyesen ment be az irodába, már kevésbé tudták meggyőzni arról, hogy itt érdemes befizetni az utazásra, mert arra a kérdésre, hogy tud-e előfoglalási akcióval tengerparti utazást ajánlani, csak egy katalógust nyomott a kezébe, hogy válogasson. Végül mégis megszánta a tanácstalan érdeklődőt, és feljegyezte neki egy lapra a lehetséges úti célokat, kedvezményeket, költségeket és szálláslehetőségeket. A tesztelő végül vegyes érzelmekkel távozott az irodából, mert az ajánlatot ugyan vonzónak találta, de az ügyintézőnek nem sikerült őt arról meggyőzni, hogy itt fizessen be az útra.
általános értékelés: 4,8
teljesítmény: 89%
 

Ana-Capri Travel

 

1022 Budapest, Bécsi út 22.
Az Ana-Capri Travel munkatársa már a telefonos érdeklődésnél is igen kellemes meglepetést okozott, hiszen közel 10 percen keresztül, nagyon részletesen és alaposan beszélt az iroda kínálatáról, ami a telefonos tájékoztatásnál nem megszokott. A személyes látogatásnál sem okozott csalódást. Az ügyintéző ugyan túl részletesen nem érdeklődött a tesztelő igényeiről, de ajánlott egy sorentói utat, amiről elmondta, hogy 10 százalékos előfoglalási kedvezménnyel lehet befizetni rá. Részletes tájékoztatást adott a biztosításokról, elmondta, hogy pontosan mi tartozik bele az árba, és hogyan zajlik az utazás. A tesztelő szívesen utazott volna az irodával.
általános értékelés: 5
teljesítmény: 93,2%
 
Technika
A tesztvásárlóknak az alábbi fő szempontok szerint kellett értékelniük az irodákat:
Telefon – előzetes telefonos érdeklődés az utazási irodánál
Image – az iroda külső-belső környezete, megjelenése
Tanácsadás – az irodai munkatárs hozzáállása, segítőkészsége, kompetenciája, meggyőzőképessége
Ügyintéző – az irodai munkatárs megjelenése
A százalékos eredmények a fenti blokkok, összesen 32 szempont szerinti értékelése alapján születtek. Shoppereink ezen felül 1–5-ig terjedő skálán (1 – elégtelen, 5 – kiváló) is értékelték megadott szempont szerint az irodákat, a tesztvásárlás során szerzett tapasztalataik alapján. Az eredmény csupán az egyetlen statikus mintavételnek az eredménye.
 
Megjegyzés
A vizsgálat eredményei a Smart Research Institute tulajdonát képezik, amelyről részletesebb adatok nem hozzáférhetőek. A vizsgálatot a Turizmus Trend megbízásából a Smart Research International végzi.
'

Friss jelentés az Emirates és a flydubai partnerségi együttműködéséről

Friss jelentés az Emirates és a flydubai partnerségi együttműködéséről 

Az Emirates és a flydubai szolgáltatásai iránti erőteljes kereslet 36 százalékos utasszám-növekedést eredményezett egy év alatt.
Környezetszennyező privátrepkedések Ausztriában

Környezetszennyező privátrepkedések Ausztriában 

Megdöbbentő adatokat közölt az osztrák Wiener Zeitung friss beszámolója.
Átadták a HungaroControl új távoli toronyirányítási rendszerét

Átadták a HungaroControl új távoli toronyirányítási rendszerét 

A fejlesztéssel a cég az első olyan léginavigációs szolgáltató a világon, amely helyhez kötöttség nélkül tudja irányítani egy-egy repülőtér terminálforgalmát.
Környezetbarát hangárt alakítanak ki az amszterdami reptéren

Környezetbarát hangárt alakítanak ki az amszterdami reptéren 

A KLM a környezeti hatások csökkentése érdekében új módszereket vet be egyik hangárjának felújítása során.
Ismét a magyar utakat járják a Google furcsa autói

Ismét a magyar utakat járják a Google furcsa autói 

Újra megjelennek Magyarországon a Google járgányai.
A Lufthansa megszünteti a fedélzeti árusítást hosszú távú járatain

A Lufthansa megszünteti a fedélzeti árusítást hosszú távú járatain 

A Lufthansa gazdasági okokból leállítja a fedélzeti értékesítést hosszú távú járatain.
Emirates és Visit Hungary megállapodás

Emirates és Visit Hungary megállapodás 

Az Emirates légitársaság együttműködési megállapodást írt alá a Visit Hungaryvel a Magyarországra irányuló beutazó turizmus fellendítése érdekében.
A Wizz Air törölte a Lisszabonból Budapestre tartó járatát

A Wizz Air törölte a Lisszabonból Budapestre tartó járatát 

A légitársaság már közvetlenül tájékoztatta azon érintett utasait, akik a weboldalon, illetve applikáción keresztül intézték foglalásukat.
Járattörlések a belgiumi repülőtéren

Járattörlések a belgiumi repülőtéren 

A közlekedési vállalatok szakszervezeteinek sztrájkja miatt közlekedési fennakadások és járattörlések várhatók április 29-én.
Az ír fapados fellép a reptéri ivászatok ellen

Az ír fapados fellép a reptéri ivászatok ellen 

A Ryanair már januárban azt javasolta, hogy az EU vezessen be alkoholkorlátozást a repülőtereken – közölte a CNN.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.