Ferihegyi nemiszerv mustra

Kultúrálatlan, perverz biztonságiak az utaskísérők nemi szervének nézegétésében lelik gyönyörüket a Ferihegyi Nemzetközi Repülőtéren.

Teszik ezt munkaköri kötelességből, a szigorított, a repülőgépek személyzetét is érintő biztonsági vizsgálatokra hivatkozva. A szigorított biztonsági vizsgálatok alapja a Budapest Ariport elmeszelése az idei nyár közepén az uniós hatóságok által lefolytatott vizsgálatok negatív eredményének köszönhetően. Mint akkor kiderült, a Budapest Ariport (BA) nem teljesítette maradéktalanul az április 29-én hatályba lépett uniós repülésbiztonsági előírásokat.

A szigorított intezkedések egyes biztonságiak szerint kiterjednek akár a testüreg vizsgálatra is. Jóllehet, Hardy Mihály, a BA szóvivője ezt az Indexnek cáfolta, de hozzátettte: „az intim testrészeket adott esetben át kell vizsgálni”. Az Index beszámolt róla, hogy a biztonságiak öncélúan húzogatják a tangákat, testüreget motoznak, ingyenes emlővizsgálatot tartanak a kiszolgáltatott dolgozóknak. Mint arról a hírportál tudósított az érintett pilóták és légi utaskísérők Szabó Máté ombudsmanhoz fordultak a biztonságiak emberi jogokat sértő kulturálatlan, zaklató bánásmódja.

Bevonom az azonosító kártyád!

A repülőgépek személyzete beszámolt: „A kézzel végrehajtott vizsgálatok alkalmával, a nemi szervek kézmarokkal történő és bántóan durva fogdosása számtalan esetben megtörtént, úgy nők, mint férfiak esetében. A fenékbe nyúlás sem maradt ki, a biztonsági célzatúnak beállított speciális vizsgálatok palettájának kiterjedtségéből.” De ilyen is akadt: a vécére betessékelt légi utaskísérőket, szoknyájuk derékig történő felhuzatását követően „megalázó módon, egyértelműen kimondottan a nemi szervek jobb megfigyelhetősége érdekében tangájuk mélyebb behúzására" szólították fel.

Sérelmezik a vizsgálatokat övező, minősíthetetlen hangnemet is, amit egyes őrök megengednek maguknak. De fenyegették már őket azzal, hogy bevonják a reptéri azonosító kártyájukat, és volt, hogy a vizsgálatok közben összekoszolták a ruhájukat. A dolgozók panaszaira a biztonsági szolgálat vezetőjétől az a válasz érkezett, hogy a „nemi szervek kézzel történő, markáns vizsgálata” szabályszerű munkaköri kötelességük.

"Mint kés a vajon"

Nem mellesleg a pilótáknak nemzetbiztonsági átvilágításon kell átesniük, hogy dolgozhassanak, ezért ők még az alapszintű biztonsági előírásokat is sértőnek tarthatják. Ugyanakkor az Indexnek nyilatkozó Hardy szerint a pilóták évtizedek alatt megszokták, hogy „mint kés a vajon, úgy suhantak át” az ellenőrző pontokon, ezért nehéz megszokniuk az új szabályokat.

A botrányos történések miatt az egyik érintett honlapot indított, és már tizenkilenc írást közölt a különböző megalázásokról. „Valahogy le kellett írnom ezt az őrületet” – mondta a szerző, egy pilóta. Az írásokhoz csak a jelszóval rendelkező dolgozók férhetnek hozzá, de állítólag amióta a dolgozók ezen a zárt fórumon beszélni kezdtek a megaláztatásaikról, történt némi javulás: kiemeltek pár embert a biztonságiak közül, és elkezdtek fehér kesztyűket osztani a vizsgálatokhoz.

„A legsötétebb New York-i korszakban nem tapasztaltunk ilyet” – meséli az egyik magyar pilóta, aki már évtizedek óta repül. Szerinte ugyanezek a szabályok vannak életben a többi EU-országban is, de sehol máshol nem tapasztalták a fent említett dolgokat, csak Magyarországon.

Az ombudsmani hivatal sajtóosztályától az MTI úgy értesült: megkapták a levelet, s egyelőre azt vizsgálják, hogy egyáltalán Szabó Máté jogkörébe tartozik-e az eset. Ha igen, akkor az ombudsman hivatalból eljárást fog indítani az esettel kapcsolatban - jelezték. (MTI/Index.hu)


Luxusdivatmárka a fedélzeten

Luxusdivatmárka a fedélzeten 

A készletet a China Airlines környezeti fenntarthatósági filozófiája jellemzi.
Nyáron hat új célállomás a lett légitársaság kínálatában

Nyáron hat új célállomás a lett légitársaság kínálatában 

Az idei nyári szezonban az airBaltic hat új célállomásra indít járatot Rigából, ezzel már több mint 70 útvonalat kínálnak a lett fővárosból.
Mindig is érdekelte, hogy milyen lehet egy buszgarázs belseje?

Mindig is érdekelte, hogy milyen lehet egy buszgarázs belseje? 

Ha igen, akkor május 11-én, szombaton módja lesz rá, hogy alaposan megtekintse.
Hétvégén Tour de Hongrie - forgalomkorlátozásokra számítson

Hétvégén Tour de Hongrie - forgalomkorlátozásokra számítson 

A Tour de Hongrie miatt május 10-11-én számíthatunk korlátozásokra és lezárásokra.
Látta már a Turkish Airlines reklámját José Mourinhóval?

Látta már a Turkish Airlines reklámját José Mourinhóval? 

A partnerség alapja a két globális óriás kiválóság és győzelem iránti közös szenvedélyét.
így újítja fel utaskabinjait az Emirates

így újítja fel utaskabinjait az Emirates 

A flotta felújítását teljes egészében a légitársaság saját központjában végzik, ahol a hét minden napján, 0-24 órában több mint 250 fős szakembergárda dolgozik.
Milánó búcsút mond a papíralapú jegyeknek

Milánó búcsút mond a papíralapú jegyeknek 

Az elektronikus kártya ugyanannyiba kerül majd, mint a korábbi jegy.
Átadták a Sopront északnyugat felől elkerülő utat

Átadták a Sopront északnyugat felől elkerülő utat 

Az elkerülő út 3,6 kilométer hosszú, és mostantól az Ágfalvi utat köti össze az M85-ös gyorsforgalmi úttal, közel az osztrák-magyar határhoz.
Fenntartható üzemanyag a Singapore Airlines gépeinél

Fenntartható üzemanyag a Singapore Airlines gépeinél 

A Neste-től rendel fenntartható üzemanyagot a légitársaság.

Interjú

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.