Az osztrák nemzeti színekben repülő Austrian Airlines (AUA) reklámja megsértette a szakmai etikai kódex alapelveit, így jövőben tartózkodni kell a hasonló félrevezető megfogalmazásoktól – áll az osztrák reklámtanács állásfoglalásban, írja a GD Consulting. Az ügy alapját az AUA velencei járatait népszerűsítő reklámkampány adja, amelyben úgy érveltek, hogy a légitársaság klímabarát, új típusú (SAF) üzemanyagának köszönhetően „nem nagy kunszt karbon-semlegesen a biennáléra repüli.” A reklámtanács által a vizsgálatba bevont szakértők szerint a reklámüzenet nem felel meg a valóságnak, és azt a téves látszatot kelti, hogy lehetséges a teljesen környezetbarát repülés, jóllehet ez jelenleg nem kivitelezhető.
Mint arról korábban beszámoltunk, idén tavasszal megkezdte az „újkerozin” üzemanyagának a tesztelését az AUA légitársaság. Az első eredmények kecsegtetőek: az új típusú üzemanyag a hagyományoshoz képes 80 (!) százalékkal kevesebb CO2-t juttat a levegőbe, így kevésbé terheli a környezetet. Ezekből a tényekből azonban nem következik az, hogy a repülés karbonsemleges lenne – így a reklámtanács felszólította a légitársaságot: a jövőben reklámtevékenysége során fokozattan ügyeljen a megtévesztés és a hamis látszat elkerülésére. További részletek ITT.
A karbonsemleges repülés témájával részletesen ITT foglalkoztunk.