Az új külképviselő és a nemzeti turisztikai marketingszervezet tevékenységének, különösen az izraeli képviselet munkájának és terveinek bemutatása érdekében, az eseményre Izraelbe utazott Dr. Róna Iván, az MT Zrt. vezérigazgatója. A fogadás díszvendége volt és köszöntőt mondott Szentgyörgyi Zoltán, Magyarország izraeli nagykövete is. Az eseményen részt vett továbbá az izraeli Nemzeti Turisztikai Hivatal vezérigazgatója, Noaz Bar Nir úr, a legnagyobb izraeli utazási irodák képviselői, valamint a legjelentősebb izraeli napilapok, rádiók és televíziós csatornák riporterei is.
A szakmai rendezvényre – amelyre a kelet-mediterrán térség legnagyobb szabású turisztikai kiállítása, az IMTM (International Mediterranean Tourim Market) ideje alatt került sor – mintegy 50 újságíró és utazásszervező kapott meghívást. Az izraeli televíziós műsorok és újságok számára Dr. Róna Iván, az MT Zrt. vezérigazgatója több interjút is adott. A Társaság tevékenységének bemutatása mellett, Dr. Róna Iván a magyar turizmus jelenéről, jövőjéről, valamint a magyar-izraeli turisztikai kapcsolatok alakulásáról adott képet. Az eseményen neves médiumok képviseltették magukat. A Magyarország turizmusáról készülő interjúk hírértékét tovább növeli, hogy Izrael tévéadásait több millióan nézik az arab országokban is arabul, továbbá a volt Szovjetunió országaiban oroszul, valamint a közszolgálati rádió a világ összes részén fogható magyar, lengyel, orosz, német, angol, amhari és etióp nyelveken.
Mint ismeretes, a Magyar Turizmus Zrt. 2008-tól működtet ismét önálló képviseletet Izraelben. A Társaság 2000 és 2004 között már működtetett külképviseletet az országban, 2007-től pedig a Malév Zrt. Tel-Aviv-i képviseletén keresztül népszerűsítette Magyarország turisztikai kínálatát. A 2010-es Fesztiválok Évében az MT Zrt. izraeli marketingtevékenységének fókuszában a hazai fesztiválok, kulturális események – különösen Pécs2010 Európa Kulturális Fővárosa programjai –, a városlátogatások, a vízparti üdülések, az aktív turizmus és az egészségturizmus népszerűsítése áll. A Társaság izraeli marketingtervében kiemelt desztinációként szerepel Budapest, a Balaton és a Tisza-tó, Hévíz és Hajdúszoboszló, valamint a Közép-Dunántúl, Észak-Magyarország és az Észak-Alföld turisztikai régiók. A tavalyi évben 42 ezer izraeli vendég összesen 136 ezer vendégéjszakát töltött el a magyarországi kereskedelmi szálláshelyeken, ami a vendégek számában 0,5%-os míg a vendégéjszaka szám tekintetében 6,1%-os növekedést jelent 2008. január-decemberi időszakához képest. Az izraeli vendégek átlagos tartózkodási ideje 2009-ben 3,2 nap volt, amely 5,5%-kal emelkedett 2008 január-decemberéhez képest. (Magyar Turizmus Zrt.)