Nem csökkent az első félévben a turisztikai vállalkozások reklámköltése

2008-ban a 14 év feletti magyar lakosság 78%-a nem üdült se itthon se külföldön, ismertette Vásárhelyi Ágota, az OMD Hungary médiaügynökség ügyfélkapcsolati igazgatója a Turizmus Trend és a Kreatív által szervezett május 27-i Turizmus Kommunikációs Konferenciáján tartott előadásában.

Egy üdülést 15, kettőt 5, míg hármat a megkérdezettek mindössze 2 százeléka engedhetett meg magának tavaly. Tehát kisebbségről beszélhetünk, ezért nem mindegy milyen formában célozzák meg a szolgáltatók elérendő közönségüket reklámaikkal. Érdemes a szolgáltatóknak azt is figyelembe venni, hogy a TGI Hungary felméres szerint az embereknek csak elenyésző százaléka merészkedik Magyarországon, vagy Európán túlra, valamint hogy a közlekedés módja túlnyomó részben a személygépkocsi. Hasonlóképpen reklám szempontjából nem elhanyagolható a célcsoport médiafogyasztási szokása sem, a kutatás szerint a rendszeresen utazók esetében első helyen áll a TV, azt követi az internet, a sor végén a napilapok és a rádió állnak. A turisztikára fordított reklámkiadások 2007. óta stagnálnak, legtöbbet az utazási irodák költenek hírdetésre, tavaly 3 milliárd forintot, de 2007-hez képest a légitársaságokkal egyetemben ők is csökkentették a reklám költségvetésüket. Vásárhelyi kifejtette, hogy a hírdetők döntő többsége az alsó határnak tartott évi 5 millió forint alatti összeget - átlagosan 1,3 millió forintot - költ hírdetésre, ezekben az esetekben nem beszélhetünk valódi reklámstratégiáról. A legnagyobb hírdetők évi átlagos reklámköltése 162 millió forint. Vásárhelyi hibásnak vélte az utazási irodák gyakorlatát, mely szerint túlnyomó részük a főszezont megelőző áprilisi időszakban költik el reklámra szánt keretük 40%-át, az egyidejű kampányok miatt keletkező „reklámzajban” pedig elveszhet az üzenet, szűkülhet a potenciális célközönség is. A vizsgálatokból látszik, hogy az internet adta lehetőségekkel a hírdetők csak kis mértékben élnek, továbbra is a magas fajlagos hírdetési költésgekkel bíró nyomtatott sajtó vezet. Bizakodásra adhat okot, hogy 2009. első két hónapjában 2008. azonos időszakához képest 63%-al nőtt az internetes hírdetések aránya, míg a sajtó részesédése változatlan maradt. 2009. turizmusra gyakorolt hatásai miatt átalakuló utazási szokásokat a reklámoknak is követniük kell: figyelembe kell venni a válság miatti fokozott árérzékenységet, az árérzékenység által generált árverseny következtében pedig intenzívebb reklámtevékenységet kell az utazás szakma résztvevőinek folytatni. A rendelkezésre álló adatokból úgy tűnik, utóbbit felismerték a szolgáltatók: a reklámköltések 2009. első negyedévében nem csökkentek.


Mallorca a repülőjáratok korlátozását fontolgatja

Mallorca a repülőjáratok korlátozását fontolgatja 

A korlátozás oka a húsvéti héten mért jelentős forgalomnövekedés.
Ismét robog a Jégmadár expressz

Ismét robog a Jégmadár expressz 

Május 18-tól ismét közlekedik a Jégmadár expresszvonat, amely közvetlen összeköttetést kínál Rákospalota-Újpestről a Velencei-tóhoz és a Balatonhoz.
WIZZ: Brassó-Budapest járatnövelés

WIZZ: Brassó-Budapest járatnövelés 

A repülőtér a Romániai Repülőterek Egyesülete által közölt januári statisztika szerint egy év alatt megduplázta utasainak számát.
Ünnepel a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér

Ünnepel a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér 

Éppen hetvenöt évvel ezelőtt, 1950. május 7-én nyitották meg az utazóközönség előtt Budapest nemzetközi repülőterét, Magyarország kapuját.
Dubaj dübörög, és helyet kér magának a nyári desztinációk sorában

Dubaj dübörög, és helyet kér magának a nyári desztinációk sorában 

Dubajról leginkább a téli napsütés, a tavaszi luxuspihenés vagy az őszi tökéletes kikapcsolódás jut eszünkbe – de ez hamarosan megváltozhat.
Budapest Airport vállalás – indul a zajvédelmi program következő üteme

Budapest Airport vállalás – indul a zajvédelmi program következő üteme 

A Budapest Airport (BA) ezt a speciális programot az érintett kerületek és települések polgármestereivel konzultálva alakította ki.
IATA-jelentés: nőtt a globális utasforgalom

IATA-jelentés: nőtt a globális utasforgalom  

Az április 30-án megjelent sajtóközlemény 2025. márciusi globális légiutasforgalom adatait ismerteti.
Ausztriában jön a Railjet vonatok új generációja

Ausztriában jön a Railjet vonatok új generációja 

A növekvő kereslet és a megváltozott utazási szokások miatt Ausztriában egyre nagyobb szerepet kapnak a fejlesztések.
Jemeni húszik: folytatjuk a támadást az izraeli légtér ellen

Jemeni húszik: folytatjuk a támadást az izraeli légtér ellen 

Eddig huszonhét rakétát indítottak a húszik Izrael légtere ellen, és bejelentették, hogy folytatják a támadást.
Karbantartási hiba a KLM-nél – járatokat törölnek

Karbantartási hiba a KLM-nél – járatokat törölnek 

Járatokat töröl a holland légitársaság repülőgépeinek karbantartási hibája miatt, jelentette a Dutch News című, angol nyelvű holland hírportál.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.