Egy üdülést 15, kettőt 5, míg hármat a megkérdezettek mindössze 2 százeléka engedhetett meg magának tavaly. Tehát kisebbségről beszélhetünk, ezért nem mindegy milyen formában célozzák meg a szolgáltatók elérendő közönségüket reklámaikkal. Érdemes a szolgáltatóknak azt is figyelembe venni, hogy a TGI Hungary felméres szerint az embereknek csak elenyésző százaléka merészkedik Magyarországon, vagy Európán túlra, valamint hogy a közlekedés módja túlnyomó részben a személygépkocsi. Hasonlóképpen reklám szempontjából nem elhanyagolható a célcsoport médiafogyasztási szokása sem, a kutatás szerint a rendszeresen utazók esetében első helyen áll a TV, azt követi az internet, a sor végén a napilapok és a rádió állnak. A turisztikára fordított reklámkiadások 2007. óta stagnálnak, legtöbbet az utazási irodák költenek hírdetésre, tavaly 3 milliárd forintot, de 2007-hez képest a légitársaságokkal egyetemben ők is csökkentették a reklám költségvetésüket. Vásárhelyi kifejtette, hogy a hírdetők döntő többsége az alsó határnak tartott évi 5 millió forint alatti összeget - átlagosan 1,3 millió forintot - költ hírdetésre, ezekben az esetekben nem beszélhetünk valódi reklámstratégiáról. A legnagyobb hírdetők évi átlagos reklámköltése 162 millió forint. Vásárhelyi hibásnak vélte az utazási irodák gyakorlatát, mely szerint túlnyomó részük a főszezont megelőző áprilisi időszakban költik el reklámra szánt keretük 40%-át, az egyidejű kampányok miatt keletkező „reklámzajban” pedig elveszhet az üzenet, szűkülhet a potenciális célközönség is. A vizsgálatokból látszik, hogy az internet adta lehetőségekkel a hírdetők csak kis mértékben élnek, továbbra is a magas fajlagos hírdetési költésgekkel bíró nyomtatott sajtó vezet. Bizakodásra adhat okot, hogy 2009. első két hónapjában 2008. azonos időszakához képest 63%-al nőtt az internetes hírdetések aránya, míg a sajtó részesédése változatlan maradt. 2009. turizmusra gyakorolt hatásai miatt átalakuló utazási szokásokat a reklámoknak is követniük kell: figyelembe kell venni a válság miatti fokozott árérzékenységet, az árérzékenység által generált árverseny következtében pedig intenzívebb reklámtevékenységet kell az utazás szakma résztvevőinek folytatni. A rendelkezésre álló adatokból úgy tűnik, utóbbit felismerték a szolgáltatók: a reklámköltések 2009. első negyedévében nem csökkentek.
Nem csökkent az első félévben a turisztikai vállalkozások reklámköltése
2008-ban a 14 év feletti magyar lakosság 78%-a nem üdült se itthon se külföldön, ismertette Vásárhelyi Ágota, az OMD Hungary médiaügynökség ügyfélkapcsolati igazgatója a Turizmus Trend és a Kreatív által szervezett május 27-i Turizmus Kommunikációs Konferenciáján tartott előadásában.

Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál
A Wizz Air célja, hogy 2029-re kizárólag új generációs, neo gépeket üzemeltessen.

Repülési élmény autista gyerekeknek
Autizmussal élők számára szerveztek repülési próbát a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren.

Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt
2019 óta tízmillióval emelkedett az érkezők és indulók száma, hosszabb távon pedig 60 millió fölötti utasforgalmat akarnak elérni.

Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével!
Csalók próbálnak pénzt kicsalni az utazóközönségtől.

Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság
A régió egyik legmodernebb áruszállító HUB-ja üzemel ezentúl a rigai reptéren.

HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító
Május 26-án Turi Ferenc vezérigazgató és Bárány Ákos kommunikációs és marketing igazgató a nyári csúcsszezonra való felkészülésükről tartott beszámolót.

Kutyafogadó a római reptéren
A Dog Relais az első olyan kutyáknak szánt fogadóhely, amelyet olasz repülőtéren hoztak létre.

Autóbuszkiállítás és buszvezetés a BKV óbudai garázsában
Május 24-én az Óbudai autóbuszgarázsban folytatódik a BKV idei nyílt napjainak sorozata.

Privát lakosztályok a felhők felett
Az Emirates újabb fejlesztéseket vezet be prémium utasai számára a „Fly Better” ígéret jegyében.

Nyár a Wizz Air-nél: új járatok, Fel, északra! program, startra kész akciócsoport, Amelia titkára is fény derül
Amelia, a Wizz Air chatbotja nem véletlenül kapta nevét: a legendás pilótanőről, Amelia Earhartról nevezték el.
Interjú

Nagybor vagy semmi
A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk
Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban
Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.