Nem csökkent az első félévben a turisztikai vállalkozások reklámköltése

2008-ban a 14 év feletti magyar lakosság 78%-a nem üdült se itthon se külföldön, ismertette Vásárhelyi Ágota, az OMD Hungary médiaügynökség ügyfélkapcsolati igazgatója a Turizmus Trend és a Kreatív által szervezett május 27-i Turizmus Kommunikációs Konferenciáján tartott előadásában.

Egy üdülést 15, kettőt 5, míg hármat a megkérdezettek mindössze 2 százeléka engedhetett meg magának tavaly. Tehát kisebbségről beszélhetünk, ezért nem mindegy milyen formában célozzák meg a szolgáltatók elérendő közönségüket reklámaikkal. Érdemes a szolgáltatóknak azt is figyelembe venni, hogy a TGI Hungary felméres szerint az embereknek csak elenyésző százaléka merészkedik Magyarországon, vagy Európán túlra, valamint hogy a közlekedés módja túlnyomó részben a személygépkocsi. Hasonlóképpen reklám szempontjából nem elhanyagolható a célcsoport médiafogyasztási szokása sem, a kutatás szerint a rendszeresen utazók esetében első helyen áll a TV, azt követi az internet, a sor végén a napilapok és a rádió állnak. A turisztikára fordított reklámkiadások 2007. óta stagnálnak, legtöbbet az utazási irodák költenek hírdetésre, tavaly 3 milliárd forintot, de 2007-hez képest a légitársaságokkal egyetemben ők is csökkentették a reklám költségvetésüket. Vásárhelyi kifejtette, hogy a hírdetők döntő többsége az alsó határnak tartott évi 5 millió forint alatti összeget - átlagosan 1,3 millió forintot - költ hírdetésre, ezekben az esetekben nem beszélhetünk valódi reklámstratégiáról. A legnagyobb hírdetők évi átlagos reklámköltése 162 millió forint. Vásárhelyi hibásnak vélte az utazási irodák gyakorlatát, mely szerint túlnyomó részük a főszezont megelőző áprilisi időszakban költik el reklámra szánt keretük 40%-át, az egyidejű kampányok miatt keletkező „reklámzajban” pedig elveszhet az üzenet, szűkülhet a potenciális célközönség is. A vizsgálatokból látszik, hogy az internet adta lehetőségekkel a hírdetők csak kis mértékben élnek, továbbra is a magas fajlagos hírdetési költésgekkel bíró nyomtatott sajtó vezet. Bizakodásra adhat okot, hogy 2009. első két hónapjában 2008. azonos időszakához képest 63%-al nőtt az internetes hírdetések aránya, míg a sajtó részesédése változatlan maradt. 2009. turizmusra gyakorolt hatásai miatt átalakuló utazási szokásokat a reklámoknak is követniük kell: figyelembe kell venni a válság miatti fokozott árérzékenységet, az árérzékenység által generált árverseny következtében pedig intenzívebb reklámtevékenységet kell az utazás szakma résztvevőinek folytatni. A rendelkezésre álló adatokból úgy tűnik, utóbbit felismerték a szolgáltatók: a reklámköltések 2009. első negyedévében nem csökkentek.


Átadták az Aeroplex új berendezéskarbantartó központját

Átadták az Aeroplex új berendezéskarbantartó központját 

Nagy Márton, nemzetgazdasági miniszter is részt vett pénteken, az Aeroplex Berendezéskarbantartó Központ ünnepélyes átadásán, Maglódon.
Fennakadások a franciáknál a légi közlekedésben

Fennakadások a franciáknál a légi közlekedésben 

Erős havazás bénítja a gépek fel- és leszállását.
Budapest Airport: az utasforgalomban is tükröződik Magyarország turisztikai vonzereje

Budapest Airport: az utasforgalomban is tükröződik Magyarország turisztikai vonzereje 

Friss információk a repülőtér adataiból.
A repülőtéren tájékoztat a minisztérium az utasok jogairól és jogérvényesítésről

A repülőtéren tájékoztat a minisztérium az utasok jogairól és jogérvényesítésről 

A november 27-i kitelepülésen a tárca munkatársai mind a hazai, mind a külföldi utasok kérdéseire, esetleges panaszaira válaszolnak annak érdekében, hogy a fogyasztók tisztában legyenek az uniós rendelet alapján őket megillető jogi lehetőségekkel.
Olyan, mint az igazi: itt az életnagyságú LEGO villamos

Olyan, mint az igazi: itt az életnagyságú LEGO villamos 

Különleges járművel találkozhatunk a főváros szívében, ami azzal csal sokak arcára mosolyt, hogy oda is a játék örömét hozza el, ahol a városlakók nem is számítanak rá.
Wizz Air-álláspont: Inkább késsen, mintsem törölni kelljen!

Wizz Air-álláspont: Inkább késsen, mintsem törölni kelljen! 

Többek közt ez a megállapítás hangzott el azon a november 19-ei sajtóbeszélgetésen, amelyen mi is részt vettünk.
Sorra dőlnek meg a korábbi airBaltic-eredmények – hátra dőlhetnek a vezetők

Sorra dőlnek meg a korábbi airBaltic-eredmények – hátra dőlhetnek a vezetők 

A lettek az elmúlt hónapban újabb sikert értek el az utasszám és a járatkihasználtság tekintetében.
Növekvő utasforgalom, bevétel és nyereség a bécsi reptéren

Növekvő utasforgalom, bevétel és nyereség a bécsi reptéren 

Növelte utasforgalmát és javított eredmény mutatóin az év első három negyedévében az egyebek között Bécs schwechati repülőterét is üzemeltető Flughafen Wien Gruppe.
Új járatot indít a Ryanair

Új járatot indít a Ryanair 

2025 tavaszától indulnak a járatok Budapest és Castellón között.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.