Az Air France Connect nevet viselő új, ingyenes, mindenki számára elérhető szolgáltatással az utast a teljes utazása során információval látja el a társaság. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy bármiféle járattörlés, késés adódik, vagy változik, hogy melyik kapunál kell beszállni, illetve leszállás után, ha a poggyász késik, az utast sms vagy e-mail üzenetben értesíti a légitársaság azon az elérhetőségén, amelyet a jegyvásárláskor megadott. Az Air France Connect jelenleg nyolc nyelven - angol, német, francia, olasz, spanyol, holland, brazíliai portugál és román - működik. Hamarosan japánul, kínaiul, koreaiul, portugálul és oroszul is elérhetővé válik.
Az új megoldással az Air France így a problémák elébe megy és gondoskodik azok megoldásáról, még azelőtt, hogy az utas jelezné azt a légitársaságnak. A fejlesztést két tesztidőszakot követően, február elsején terjesztették ki a teljes Air France és KLM hálózatra. Az utasok üdvözölték az innovatív megoldást. A tesztelés során az sms megfelelő kommunikációs csatornának bizonyult, amellyel minden lényeges információ átadható. 2011. február elseje óta az Air France Connect 620 ezer üzenet kézbesített az utasok számára.
Mindent mobilról
Az Air France másik újdonsága, hogy havonta egymillió látogatót számláló mobilweboldala, illetve annak különböző okostelefonokra (iPhone, Android, Blackberry) készült alkalmazásai segítségével az utas teljes repülőútját lebonyolíthatja. Az Air France mobiltelefonokra hangolt weboldala 2006 nyara óta érhető el, majd ezt követően lehetővé vált a telefonos check-in is a légitársaságnál, valamint hogy a beszállókártya is az utas mobiltelefonjára érkezzen. Mostanra az Air France komplett weboldala (http://mobile.airfrance.com) elérhető bármilyen, internet csatlakozással rendelkező telefonról angol, francia, spanyol, olasz, német és brazíliai portugál nyelven. Az iPhone, Android és Blackberry tulajdonosok pedig ingyenes telefonos alkalmazást tölthetnek le, amellyel egyszerűen hozzájuthatnak minden, az oldalon megtalálható információhoz.
És mi mindent lehet megtenni telefonon? Bármilyen okostelefonnal néhány perc alatt foglalható és vásárolható repülőjegy, melyet biztonságosan ki is fizethet az utas creditkártyájával. Becsekkolhat a repülőgépre, és lehetősége van azt is kiválasztani, hogy a gép fedélzetén mely ülésre szóljon a beszállókártyája. Az Európából induló közepes és hosszú távú utakon az ügyfelek közvetlenül mobiltelefonjukra kapják meg beszállókártyájukat sms-ben, mms-ben vagy e-mailen. Az Air France az első légitársaság, akinél az utasoknak lehetősége van foglalásuk módosítására is a mobilweboldalon keresztül: foglalási számuk, repülőjegy számuk, vagy Flying Blue azonosítószámuk segítségével korábbi vagy későbbi járatra foglalhatnak át, törölhetik check-injüket, módosíthatják foglalásukat. Az utasok az oldalon valós idejű menetrendi információkat is találnak. Az interaktív módon működő „gyakori kérdések” részben pedig szabadszavas kereséseket is kezdhetnek az ügyfelek, melyekre egy 600 kérdésből álló adatbázisból szűri ki a rendszer a legrelevánsabb válaszok listáját. Az utasok az oldalon ellenőrizhetik az Air France KLM hűségprogramjában, a Flying Blue-ban megszerzett mérföldjeiket is.