A megközelítőleg 320 ezer ottélőt érintő fejlesztés rendezné és növelné a közösségi közlekedés kapacitását, kiváltana számos buszjáratot és csökkentené a légszennyezést és az utazási időt is. Riz Levente, XVII. kerületi polgármester szerint Rákoskeresztúr Városközpontból 25 perc alatt lehetne a Deák térre érni, a mostani egy órás utazási idő helyett.
Az első - Cinkotáig tartó - ütemben valósulna meg az Örs vezér terén a 2-es metró és a HÉV összekötése. Másodikként alakítanák ki a rákoskeresztúri szárnyvonalat, a harmadik ütemben a Cinkotától Gödöllői tartó szakasz, a negyedikben a Csömörig tartó szakasz korszerűsítése valósulna meg. Az ötödik ütemben valósulhatna meg a Hungaroring elérése.
A környék polgármesterei remélik, hogy a kormány támogatja majd a projektet, és a következő európai uniós támogatási ciklusban elindulhat a beruházás első üteme.
Tarlós István főpolgármester közölte: támogatja a két polgármester kezdeményezését, és a főváros a kerületekkel "erőteljes lobbizásba" kezdett, hogy a projekt megvalósuljon. A főváros korábban biztosított forrást a tervezésre - mondta megjegyezve azt is, hogy a metró és a HÉV összekötés jogi értelemben már nem a főváros kompetenciája, mert a HÉV-eket visszakapta az állam.
Kérdésekre válaszolva Tarlós István elmondta, a projekt anyagi fedezetét jelentős részben nem a fővárosnak kell biztosítani.
A közreadott sajtóanyag szerint az első ütem 106,5 milliárdba, a második 127, a harmadik 38,5, a negyedik 1,3, az ötödik 5,3 milliárd forintba kerülne.
Forrás: MTI