Az internetes híroldal szerint a legnagyobb veszteséget a légitársaságok és a biztosítók szenvedték el, előbbi a terrortámadások utáni visszaesést azóta sem tudta feldolgozni. Az utazási kedv jelentősen visszaesett, légitársaságok mentek tönkre. Az utazási kedv csökkenése a turisztikai ágazatot is érzékenyen érintette. Csak az Egyesült Államokban 15 százalékkal esett a szállodák kihasználtsága, valamint rossz idők jártak az utazási irodákra, autókölcsönzőkre, közlekedési vállalatokra is. 2001-ben a légi forgalom nominálisan is csökkent az év utolsó 4 hónapjának köszönhetően. Abban az évben 2,9 százalékkal kevesebben, 1,64 milliárdnyian választották a repülést szemben a 2000-es statisztikában mért 1,67 milliárdos, 9,6 százalékos növekedés jelentő utasszámmal. A korábbi növekedési ütemnek vége volt. A 2002-ben 0,1, 2003-ban 1,4 százalékos forgalombővülés azt jelentette, hogy az ágazat éveken át képtelen volt hozni a 2000-es szintet. Az iparági szinten 2000-ben még 3,7 milliárd dolláros nettó profitot termelő légiközlekedés 2001. óta stabilan veszteséges, amelyben szerepet játszott az üzemanyagárak növekedése, valamint a madárinfluenza is. A 2001-2002-ben jellemző 10 milliárd dollár feletti veszteség az idei várakozások szerint már hárommilliárd dollárra olvad. Mindeközben olyan nagy nevek jutottak csődbe, mint a US Airways, a United Airlines vagy az Air Canada. Itthon is érezhetőek voltak a terrortámadás általános hatásai, egyebek között az olajár emelkedése. A csapást azonban magyar viszonylatban jobban érzékeltetik a repülésforgalmi adatok: a 2000-es 4,69 milliós utasszám 2001-ben 4,59 millióra, majd 2002-ben 4,48 millióra esett vissza. A fejlődés azóta - jelentős részben a fapados társaságok hódításának köszönhetően - töretlen, 2003-ban már 5, 2004-ben 6,5 millió utas fordult meg Ferihegyen, tavaly pedig a nyolc milliós határt is sikerült átlépni.
Öt év mérlege a turizmusban
Az öt évvel ezelőtti szeptember 11-ei terrortámadásoknak jelentős rövid és hosszú távú gazdasági következményei voltak az Egyesült Államokra és a világra nézve is, írja az Index.
Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat
Alaposan felgyorsították a jegykiadó automaták telepítését.
Egyenruhák az elit csapat részére
Az Emirates bemutatta új egyenruháját.
A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe
A Lufthansa 41 százalékos részesedést szerez az ITA Airwaysben.
Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak
A tíz legviharosabb útvonal közül nyolc ugyanabban az országban kezdődik vagy végződik.
Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép?
A Wizz Air utasai körében végzett legfrissebb felmérésének eredményei szerint a válaszadók 71 százaléka úgy véli, hogy a fenntartható repülőgép-üzemanyag (SAF) hozzájárulhat a légiközlekedés karbonlábnyomának csökkentéséhez.
Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba
A Scoot fapados légitársaság bejelentette, hogy új járatot indít Bécsből Szingapúrba ez év június 3-tól.
Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók
A tájékoztatás szerint a 2024-es év Magyarország történetének legnagyobb légiforgalmát hozta, összesen 1 millió 144 ezer repülőgép érintette a hazai légteret, ami havi bontásban átlagosan több mint 95 ezer.
Bajban a Boeing?
Nagyjából harmadával kevesebb repülőgépet adott át a vevőinek tavaly.
Járatnyitás Isztambulból Bengáziba
A török légitársaság 2025. január 14-től ismét elindította járatait Líbia felé, isztambuli indulással.
Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv járatpár
A Wizz Air 2025. január 15-től kezdődően ismét elindította a Budapest és Tel-Aviv közötti közvetlen járatait.
Interjú
Nagybor vagy semmi
A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk
Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban
Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.