Az internetes híroldal szerint a legnagyobb veszteséget a légitársaságok és a biztosítók szenvedték el, előbbi a terrortámadások utáni visszaesést azóta sem tudta feldolgozni. Az utazási kedv jelentősen visszaesett, légitársaságok mentek tönkre. Az utazási kedv csökkenése a turisztikai ágazatot is érzékenyen érintette. Csak az Egyesült Államokban 15 százalékkal esett a szállodák kihasználtsága, valamint rossz idők jártak az utazási irodákra, autókölcsönzőkre, közlekedési vállalatokra is. 2001-ben a légi forgalom nominálisan is csökkent az év utolsó 4 hónapjának köszönhetően. Abban az évben 2,9 százalékkal kevesebben, 1,64 milliárdnyian választották a repülést szemben a 2000-es statisztikában mért 1,67 milliárdos, 9,6 százalékos növekedés jelentő utasszámmal. A korábbi növekedési ütemnek vége volt. A 2002-ben 0,1, 2003-ban 1,4 százalékos forgalombővülés azt jelentette, hogy az ágazat éveken át képtelen volt hozni a 2000-es szintet. Az iparági szinten 2000-ben még 3,7 milliárd dolláros nettó profitot termelő légiközlekedés 2001. óta stabilan veszteséges, amelyben szerepet játszott az üzemanyagárak növekedése, valamint a madárinfluenza is. A 2001-2002-ben jellemző 10 milliárd dollár feletti veszteség az idei várakozások szerint már hárommilliárd dollárra olvad. Mindeközben olyan nagy nevek jutottak csődbe, mint a US Airways, a United Airlines vagy az Air Canada. Itthon is érezhetőek voltak a terrortámadás általános hatásai, egyebek között az olajár emelkedése. A csapást azonban magyar viszonylatban jobban érzékeltetik a repülésforgalmi adatok: a 2000-es 4,69 milliós utasszám 2001-ben 4,59 millióra, majd 2002-ben 4,48 millióra esett vissza. A fejlődés azóta - jelentős részben a fapados társaságok hódításának köszönhetően - töretlen, 2003-ban már 5, 2004-ben 6,5 millió utas fordult meg Ferihegyen, tavaly pedig a nyolc milliós határt is sikerült átlépni.
Öt év mérlege a turizmusban
Az öt évvel ezelőtti szeptember 11-ei terrortámadásoknak jelentős rövid és hosszú távú gazdasági következményei voltak az Egyesült Államokra és a világra nézve is, írja az Index.

Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál
A Wizz Air célja, hogy 2029-re kizárólag új generációs, neo gépeket üzemeltessen.

Repülési élmény autista gyerekeknek
Autizmussal élők számára szerveztek repülési próbát a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren.

Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt
2019 óta tízmillióval emelkedett az érkezők és indulók száma, hosszabb távon pedig 60 millió fölötti utasforgalmat akarnak elérni.

Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével!
Csalók próbálnak pénzt kicsalni az utazóközönségtől.

Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság
A régió egyik legmodernebb áruszállító HUB-ja üzemel ezentúl a rigai reptéren.

HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító
Május 26-án Turi Ferenc vezérigazgató és Bárány Ákos kommunikációs és marketing igazgató a nyári csúcsszezonra való felkészülésükről tartott beszámolót.

Kutyafogadó a római reptéren
A Dog Relais az első olyan kutyáknak szánt fogadóhely, amelyet olasz repülőtéren hoztak létre.

Autóbuszkiállítás és buszvezetés a BKV óbudai garázsában
Május 24-én az Óbudai autóbuszgarázsban folytatódik a BKV idei nyílt napjainak sorozata.

Privát lakosztályok a felhők felett
Az Emirates újabb fejlesztéseket vezet be prémium utasai számára a „Fly Better” ígéret jegyében.

Nyár a Wizz Air-nél: új járatok, Fel, északra! program, startra kész akciócsoport, Amelia titkára is fény derül
Amelia, a Wizz Air chatbotja nem véletlenül kapta nevét: a legendás pilótanőről, Amelia Earhartról nevezték el.
Interjú

Nagybor vagy semmi
A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk
Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban
Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.