Aki már utazott Moszkvában a három repülőtér valamelyikére, az ismeri a helyi tömegközlekedési viszonyokat és megérti, hogy a vasúti hálózat modernizálása már nem tűrt halasztást. Az Aeroexpress vállalat, amely a moszkvai repülőterekre szállítja az utasokat, ki is írta az elmúlt évben a tendert 150 modern villanyvasúti szerelvény beszerzésére, a speciális helyi igényeknek (időjárás, forgalom, emeletes kivitel) megfelelően. A cél az volt, hogy ne csak a városba, hanem a három forgalmas repülőtér -Seremetyevo, Domogyedovo és Vnukovó - között is legyen modern és gyors vasúti összeköttetés.
A pályázaton a cseh Skoda és a francia Alstom indult a svájci Stadler mellett. Ez utóbbi potenciális előnye volt, hogy referenciának a Budapest környéki vasútvonalakon már jól bevált gyártmányait adta meg referenciának. Ezt csinálta a francia cég is, a Combino villamosokkal.
Végül a svájci cég nyerte el a 150 villanyvonatra szóló tendert, melynek során 2015 első negyedévétől kezdődően, havonta szállítják majd a széles nyomtávú, emeletes Stadler- szerelvényeket. Az üzlet előre tervezett költségei meghaladják a 25 milliárd rubelt (830 millió USD), mely összeg nem tartalmazza az opcióként megjelölt 60 darab plusz vonatot, melynek gyártásáról, szállításáról később születik megállapodás.
Az Aeroexpress az elmúlt évben 14,9 millió utast szállított a moszkvai repülőterekre, a repülővel utazók 23,37 százalékát. 2015-re 21,1 millió utast prognosztizálnak. Az előzetes számítások szerint a beruházás értéke 7-8 év alatt térülhet meg, úgy, hogy az Aeroexpress időközben nem tervez tarifaemelést.
Arról egyenlőre nem született döntés, hogy a tendernyertes Stadler az orosz megrendelés legyártását részben vagy egészben két magyarországi gyárában, a szolnoki kocsiszekrényüzemben vagy a pusztaszabolcsi jármű karbantartóban végezné.