Stadler-vonatok kötik össze a moszkvai reptereket

A svájci Stadler nyerte a moszkvai repülőtereket egymással és a belvárossal összekötő vasúti összeköttetésre kiírt pályázatot. 

Aki már utazott Moszkvában a három repülőtér valamelyikére, az ismeri a helyi tömegközlekedési viszonyokat és megérti, hogy a vasúti hálózat modernizálása már nem tűrt halasztást. Az Aeroexpress vállalat, amely a moszkvai repülőterekre szállítja az utasokat, ki is írta az elmúlt évben a tendert 150 modern villanyvasúti szerelvény beszerzésére, a speciális helyi igényeknek (időjárás, forgalom, emeletes kivitel) megfelelően. A cél az volt, hogy ne csak a városba, hanem a három forgalmas repülőtér -Seremetyevo, Domogyedovo és Vnukovó - között is legyen modern és gyors vasúti összeköttetés.

A pályázaton a cseh Skoda és a francia Alstom indult a svájci Stadler mellett. Ez utóbbi potenciális előnye volt, hogy referenciának a Budapest környéki vasútvonalakon már jól bevált gyártmányait adta meg referenciának. Ezt csinálta a francia cég is, a Combino villamosokkal.

Végül a svájci cég nyerte el a 150 villanyvonatra szóló tendert, melynek során 2015 első negyedévétől kezdődően, havonta szállítják majd a széles nyomtávú, emeletes Stadler- szerelvényeket. Az üzlet előre tervezett költségei meghaladják a 25 milliárd rubelt (830 millió USD), mely összeg nem tartalmazza az opcióként megjelölt 60 darab plusz vonatot, melynek gyártásáról, szállításáról később születik megállapodás.

Az Aeroexpress az elmúlt évben 14,9 millió utast szállított a moszkvai repülőterekre, a repülővel utazók 23,37 százalékát. 2015-re 21,1 millió utast prognosztizálnak. Az előzetes számítások szerint a beruházás értéke 7-8 év alatt térülhet meg, úgy, hogy az Aeroexpress időközben nem tervez tarifaemelést.

Arról egyenlőre nem született döntés, hogy a tendernyertes Stadler az orosz megrendelés legyártását részben vagy egészben két magyarországi gyárában, a szolnoki kocsiszekrényüzemben vagy a pusztaszabolcsi jármű karbantartóban végezné.


Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat

Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat 

Alaposan felgyorsították a jegykiadó automaták telepítését.
Egyenruhák az elit csapat részére

Egyenruhák az elit csapat részére 

Az Emirates bemutatta új egyenruháját.
A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe

A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe 

A Lufthansa 41 százalékos részesedést szerez az ITA Airwaysben.
Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak

Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak 

A tíz legviharosabb útvonal közül nyolc ugyanabban az országban kezdődik vagy végződik.
Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép?

Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép? 

A Wizz Air utasai körében végzett legfrissebb felmérésének eredményei szerint a válaszadók 71 százaléka úgy véli, hogy a fenntartható repülőgép-üzemanyag (SAF) hozzájárulhat a légiközlekedés karbonlábnyomának csökkentéséhez.
Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba

Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba 

A Scoot fapados légitársaság bejelentette, hogy új járatot indít Bécsből Szingapúrba ez év június 3-tól.
Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók

Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók 

A tájékoztatás szerint a 2024-es év Magyarország történetének legnagyobb légiforgalmát hozta, összesen 1 millió 144 ezer repülőgép érintette a hazai légteret, ami havi bontásban átlagosan több mint 95 ezer.
Bajban a Boeing?

Bajban a Boeing? 

Nagyjából harmadával kevesebb repülőgépet adott át a vevőinek tavaly.
Járatnyitás Isztambulból Bengáziba

Járatnyitás Isztambulból Bengáziba 

A török légitársaság 2025. január 14-től ismét elindította járatait Líbia felé, isztambuli indulással.
Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv  járatpár

Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv járatpár 

A Wizz Air 2025. január 15-től kezdődően ismét elindította a Budapest és Tel-Aviv közötti közvetlen járatait.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.