Stadler-vonatok kötik össze a moszkvai reptereket

A svájci Stadler nyerte a moszkvai repülőtereket egymással és a belvárossal összekötő vasúti összeköttetésre kiírt pályázatot. 

Aki már utazott Moszkvában a három repülőtér valamelyikére, az ismeri a helyi tömegközlekedési viszonyokat és megérti, hogy a vasúti hálózat modernizálása már nem tűrt halasztást. Az Aeroexpress vállalat, amely a moszkvai repülőterekre szállítja az utasokat, ki is írta az elmúlt évben a tendert 150 modern villanyvasúti szerelvény beszerzésére, a speciális helyi igényeknek (időjárás, forgalom, emeletes kivitel) megfelelően. A cél az volt, hogy ne csak a városba, hanem a három forgalmas repülőtér -Seremetyevo, Domogyedovo és Vnukovó - között is legyen modern és gyors vasúti összeköttetés.

A pályázaton a cseh Skoda és a francia Alstom indult a svájci Stadler mellett. Ez utóbbi potenciális előnye volt, hogy referenciának a Budapest környéki vasútvonalakon már jól bevált gyártmányait adta meg referenciának. Ezt csinálta a francia cég is, a Combino villamosokkal.

Végül a svájci cég nyerte el a 150 villanyvonatra szóló tendert, melynek során 2015 első negyedévétől kezdődően, havonta szállítják majd a széles nyomtávú, emeletes Stadler- szerelvényeket. Az üzlet előre tervezett költségei meghaladják a 25 milliárd rubelt (830 millió USD), mely összeg nem tartalmazza az opcióként megjelölt 60 darab plusz vonatot, melynek gyártásáról, szállításáról később születik megállapodás.

Az Aeroexpress az elmúlt évben 14,9 millió utast szállított a moszkvai repülőterekre, a repülővel utazók 23,37 százalékát. 2015-re 21,1 millió utast prognosztizálnak. Az előzetes számítások szerint a beruházás értéke 7-8 év alatt térülhet meg, úgy, hogy az Aeroexpress időközben nem tervez tarifaemelést.

Arról egyenlőre nem született döntés, hogy a tendernyertes Stadler az orosz megrendelés legyártását részben vagy egészben két magyarországi gyárában, a szolnoki kocsiszekrényüzemben vagy a pusztaszabolcsi jármű karbantartóban végezné.


Krétára indít charterjáratot Debrecenből a Kartago Tours

Krétára indít charterjáratot Debrecenből a Kartago Tours 

Az utazásszervező új úti céllal bővítette debreceni indulású ajánlatait.
Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál

Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál 

A Wizz Air célja, hogy 2029-re kizárólag új generációs, neo gépeket üzemeltessen.
Repülési élmény autista gyerekeknek

Repülési élmény autista gyerekeknek  

Autizmussal élők számára szerveztek repülési próbát a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren.
Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt

Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt 

2019 óta tízmillióval emelkedett az érkezők és indulók száma, hosszabb távon pedig 60 millió fölötti utasforgalmat akarnak elérni.
Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével!

Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével! 

Csalók próbálnak pénzt kicsalni az utazóközönségtől.
Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság

Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság  

A régió egyik legmodernebb áruszállító HUB-ja üzemel ezentúl a rigai reptéren.
HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító

HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító 

Május 26-án Turi Ferenc vezérigazgató és Bárány Ákos kommunikációs és marketing igazgató a nyári csúcsszezonra való felkészülésükről tartott beszámolót.
Kutyafogadó a római reptéren

Kutyafogadó a római reptéren 

A Dog Relais az első olyan kutyáknak szánt fogadóhely, amelyet olasz repülőtéren hoztak létre.
Autóbuszkiállítás és buszvezetés a BKV óbudai garázsában

Autóbuszkiállítás és buszvezetés a BKV óbudai garázsában 

Május 24-én az Óbudai autóbuszgarázsban folytatódik a BKV idei nyílt napjainak sorozata.
Privát lakosztályok a felhők felett

Privát lakosztályok a felhők felett 

Az Emirates újabb fejlesztéseket vezet be prémium utasai számára a „Fly Better” ígéret jegyében.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.