Stadler-vonatok kötik össze a moszkvai reptereket

A svájci Stadler nyerte a moszkvai repülőtereket egymással és a belvárossal összekötő vasúti összeköttetésre kiírt pályázatot. 

Aki már utazott Moszkvában a három repülőtér valamelyikére, az ismeri a helyi tömegközlekedési viszonyokat és megérti, hogy a vasúti hálózat modernizálása már nem tűrt halasztást. Az Aeroexpress vállalat, amely a moszkvai repülőterekre szállítja az utasokat, ki is írta az elmúlt évben a tendert 150 modern villanyvasúti szerelvény beszerzésére, a speciális helyi igényeknek (időjárás, forgalom, emeletes kivitel) megfelelően. A cél az volt, hogy ne csak a városba, hanem a három forgalmas repülőtér -Seremetyevo, Domogyedovo és Vnukovó - között is legyen modern és gyors vasúti összeköttetés.

A pályázaton a cseh Skoda és a francia Alstom indult a svájci Stadler mellett. Ez utóbbi potenciális előnye volt, hogy referenciának a Budapest környéki vasútvonalakon már jól bevált gyártmányait adta meg referenciának. Ezt csinálta a francia cég is, a Combino villamosokkal.

Végül a svájci cég nyerte el a 150 villanyvonatra szóló tendert, melynek során 2015 első negyedévétől kezdődően, havonta szállítják majd a széles nyomtávú, emeletes Stadler- szerelvényeket. Az üzlet előre tervezett költségei meghaladják a 25 milliárd rubelt (830 millió USD), mely összeg nem tartalmazza az opcióként megjelölt 60 darab plusz vonatot, melynek gyártásáról, szállításáról később születik megállapodás.

Az Aeroexpress az elmúlt évben 14,9 millió utast szállított a moszkvai repülőterekre, a repülővel utazók 23,37 százalékát. 2015-re 21,1 millió utast prognosztizálnak. Az előzetes számítások szerint a beruházás értéke 7-8 év alatt térülhet meg, úgy, hogy az Aeroexpress időközben nem tervez tarifaemelést.

Arról egyenlőre nem született döntés, hogy a tendernyertes Stadler az orosz megrendelés legyártását részben vagy egészben két magyarországi gyárában, a szolnoki kocsiszekrényüzemben vagy a pusztaszabolcsi jármű karbantartóban végezné.


Forgalomba állt az utolsó Airbus Beluga XL

Forgalomba állt az utolsó Airbus Beluga XL 

A Beluga XL a repülőgépek szerkezeti elemeinek szállítására kifejlesztett speciális típus.
Járattörlések és késések Franciaországban a sztrájkok miatt

Járattörlések és késések Franciaországban a sztrájkok miatt 

 A francia repülőtéri dolgozók a „24 órás szabály” ellen tiltakoznak, amely arra kötelezi őket, hogy időben értesítsék a vezetőket a sztrájkokról.
Az Emirates ősztől a Seychelle-szigetek érintésével repül Madagaszkárra  

Az Emirates ősztől a Seychelle-szigetek érintésével repül Madagaszkárra   

A légitársaság a Seychelle-szigeteken keresztül repül ősztől kezdve Madagaszkárra, így kényelmes és zökkenőmentes utazást biztosít azok számára is, akik két helyen terveznek egzotikus nyaralást.
Megvannak 2024 legjobb légitársaságai

Megvannak 2024 legjobb légitársaságai 

A közel-keleti légitársaság minden versenytársánál jobban teljesített utaselégedettség tekintetében és magas színvonalú szolgáltatásokat nyújt.
Az újrahasznosítás igazán egyedi módját választotta a népszerű légitársaság

Az újrahasznosítás igazán egyedi módját választotta a népszerű légitársaság 

Így lesz az óriás repülőgépek üléseiből gyerektáska.
Így is utazhatnak a szurkolók a foci Eb-re

Így is utazhatnak a szurkolók a foci Eb-re 

Évről évre egyre több közlekedési eszköz válik elérhetővé a drukkerek számára.
Immár hivatalos: eladták a budapesti repteret üzemeltető céget

Immár hivatalos: eladták a budapesti repteret üzemeltető céget  

Az adásvételről már hónapok óta hallani lehetett.
Beveti az MI-t az Air France

Beveti az MI-t az Air France 

Mesterséges intelligencia (MI) segítségével javítja hatékonyságát a francia légitársaság.
Másfél év alatt több, mint húsz díjat söpört be a Budapest Airport

Másfél év alatt több, mint húsz díjat söpört be a Budapest Airport  

2024 első negyedévét értékelő nemzetközi utaselégedettségi felmérésen soha nem látott magasságokba tört a Budapest Airport értékelése.
Az Emirates légiutas kísérői mintha egy divatlapból léptek volna ki

Az Emirates légiutas kísérői mintha egy divatlapból léptek volna ki 

A jelenlegi egyenruhát a légitársaság belső tervezői a Simon Jersey brit vezető egyenruha-gyártóval közösen alkották meg, és 2008. július 28-án mutatták be az Emirates első A380-as repülőgépének ünnepélyes átadásakor.