Igazi családi vállalkozás immár 27 éve az övék, és ez így van jól. Hiszen kiben is bízhatna meg legjobban az üzleti élet területén egy vállalkozó, ha nem a feleségében és a saját fiában? Prónay Gyulát, nejét, Ildikót és fiúkat, Bencét nem kell bemutatni a hazai turisztikai szakmának - mindenki ismeri és elismeri a szegedi központi irodával, budapesti és makói egységgel is rendelkező utazási irodások munkáját. Február 12-én, a budai Trófeában mutatták be viszontértékesítő partnereiknek izgalmas ajánlatokkal teli, 120 oldalas 2020. évi nyári/őszi katalógusukat.
A Proko Travel növekedését mi sem bizonyítja jobban, mint az, hogy míg 2018-ban 1,6 milliárdos bevételt produkáltak, tavalyra ezt az összeget már feltornázták 2,15 milliárdra. Partneri forgalom növekedésük is imponáló: 32 százalék. Háromszor emeltek kauciót a tavalyi évben, az idei elvárásokkal kapcsolatban pedig elhangzott: 2,6 milliárdos bevételt irányoztak elő. Idei katalógusukban 130 különböző programot kínálnak 76 célországba (ebbe például Európa összes desztinációja bele értendő), és már a katalógus bemuató napján büszkén elmondhatják: a 356 időpontra meghirdetett útjaik közül 168 garantáltan indul, annyi a jelentkező. Végül még egy impozáns adat álljon itt a számhalmaz végén: az idei győztes útjuk egy svájci program volt - Vonaton, vízen, levegőben címmel hirdették meg -, amely 322 perc alatt telt meg a világhálón való meghirdetéstől kezdve.
És most lássuk az idei újdonságokat, érdekességeket:
Prónay Bence kihangsúlyozta, útjaik mindegyikét teljes árazással közlik katalógusukban, azaz nincs mutyi, mellébeszélés és ködösítés - amilyen ár az adott út mellett szerepel, azt kifizetve az utas azt a programot és szállást, utazási feltételeket kapja, amit az adott programbanmeghirdettek.
Máris a garantált programok közt szerepel az Azori szigetekre induló útjuk, és ugyanilyen sikeres a Madeira szigetét Lisszabonnal összekötött vakáció. Portugáliai körútjuk is minden évben sikertörténet. Az idei év újdonságai közt szerepel a spanyol királyi városokat bemutató körútjuk, valamint egy mallorcai program, amelynél kihangsúlyozták Prónay-ék, hogy itt egy szigettúra is beleértendő a teljes árazással közölt árban, azaz nem fakultatív és külön fizetendő, ahogy másutt szokás. Szintén új úticél idei kínálatukban a "Vulkánok nyomában" című útjuk, amelynek során a Lipari-szigeteket és Szicíliát fedezhetik fel a velük utazók. Hallhattuk még az újdonságok közt azt az "Elzászi romantika" címmel meghirdetett programot, amely Svájc, Franciaország és Németország hangulatos, nosztalgikus helyeire viszi el az utazót.
Olyan utak is szerepelnek kínálatukban, amelyek indulásuk óta sikeresek, ilyen például nyugat-európai körútjuk spanyolországi nyaralással megspékelve, illetve olasz körútjuk. Nagy kedvenc még utasaik körében prágai programjuk, valamint a Hanza városokat bemutató dán program is sok érdeklődőt vonz. Egy angol desztinációra vezető útjuk - Shakespeare és Robin Hood szülöföldjén ill. skóciai körútazásukra pedig már most akkora az érdeklődés, hogy új időpontokat is kitűztek, ezek is szerepelnek ajánlataik között.
Érdekesség még, hogy idén - partnerváltás okán - olcsóbban hirdették meg izlandi útjukat, mint a tavalyi évben, és immár önrészmentes útlemondást tudnak ajánlani ügyfeleiknek, mert váltottak biztosítót.
Végül arról hallhattunk, hogy ismét kínálnak egy olyan programot, amit egy ideig "jegeltek" - ez a mexikói ajánlat, mert úgy látják, az azték és maya kincsek nyomában történő felfedezés sokaknak vonzó.
Forrás: turizmusonline.hu