Mint írják, a kínai hátterű, magyar bejegyzésű, eddig a légiáru-szállításban tevékenykedő légicég budapesti központtal erősítené majd a Közép- és Kelet-Európa, illetve Kína közötti utasforgalmat.
A kínai Xindaobao/Új szemle portál csütörtöki tudósítása szerint
a száz darab Boeing 737 MAX repülőgép megrendeléséről szóló szándéknyilatkozat aláírására november 27-én került sor a 2. Kínai Nemzetközi Ellátási Lánc Promóciós Expón.
Az új generációs utasszállítókkal a Hungary Airlines a budapesti légikikötőt csomópontként használva erősítené a Közép- és Kelet-Európa, illetve Kína közötti utasforgalmat, a vállalat célja, hogy globális márkává váljon, teszik hozzá.
A lap híre arra is kitér, hogy
a légicég 2024 decemberében tervezi, hogy Budapestről Hongkongba indít [áruszállító] járatokat.
Mint még hozzáteszik, a kínai utasforgalom további növekedéséhez leginkább egy budapesti központú ráhordó légitársaságra lenne szükség, amely a közép- és kelet-európai régión belül és akár az egész kontinensen tovább szállíthatná a kínai légitársaságok Budapestre érkező és innen induló utasait.
Mit lehet tudni az induló cégről?
A 2021-ben bejegyzett vállalat idén áprilisában változtatta nevét Hungary Airlines Kft-re. A cég eddig a Kína és Magyarország közötti légiáru-szállításban működött, kezdetben Universal Translink Airline Hungary Kft., majd rövid ideig Hungary Cargo Airlines Kft. néven, székhelye a BUD Cargo City-ben van.
A cég többségi tulajdonosa a hazánkban élő, vélhetően magyar állampolgársággal is rendelkező Wu Jiang kínai üzletember, a menedzsmentben a Boeinggel kötött megállapodást aláíró Duan Bo mellett két magyar szakember, Talabos Gábor és Varga Gábor vesz részt, derül ki még az AIRportál híréből.