„Szeretném mindenkinek megköszönni a sok támogatást és segítséget, amivel az airberlin csoport (airberlin, NIKI, Belair) büszkén került a legnagyobb 5 menetrendszerinti légitársaság közé” — tette hozzá.
A már egy ideje nehézségekkel küzdő légitársaság 40 gépét már nyáron átvette üzemeltetésbe a Lufthansa. Az érdeklődők között szerepel az easyJet is. A diszkont légitársaság 20-30 gépet tervez átvenni az airberlin-től, azonban a feltételekben egyelőre nem sikerült megállapodniuk. Állítólag az easy az elvártnál alacsonyabb árat ajánlott meg. A cég 20 gépe, köztük a legújabb, idén májusban átvett A330-asok visszakerültek a lízingcéghez.
Önállóan működik tovább a Niki, de ágazati pletykák szerint beolvadhat a Eurowings-be. Utóbbi igyekszik kitölteni az airberlin nyomán keletkező budapesti űrt. Így a Wizz Airrel nemrég kiegészülve négy légitársaság szolgálja ki Berlin két repülőterét. Mindegyik point-to-point, vagyis az airberlin járatokat nem kis mértékben töltő átszálló utasok egyéb hub-ok fele veszik az irányt. Szintén fejtörést okoz az airberlin sűrű frenkvenciájának megszünése az üzleti ügyben utazóknak.
Forrás: Turizmus Online