A látnivalókat Tajvan turisztikai hivatalának Európáért felelős frankfurti képviseletének munkatársa ismertette színes kisfilmek kíséretében. Ezekből kiderült, hogy a sziget, bár rengeteg hi-tech nagyvállalat kirendeltsége működik ott, nem csak az üzleti turizmusnak szól. A bő egyharmad Magyarországnyi Tajvan trópusi-szubtrópusi éghajlata alatt több mint 200, háromezer méter fölötti csúcs található. Köztük kitűnő infrastruktúrán körbebringázható tavak, mint a legnagyobb, Sun Moon Lake. Bringatúrázásra a beszámoló tanúsága szerint az egész sziget remek lehetőségeket kínál. Nem mellesleg számos nagy európai és amerikai kerékpártgyártó hegeszteti a bringavázakat Tajvanon. Egy hosszúra nyúlt bringatúrát követően bármikor be lehet esni a nagyvárosok - például Tajpej - éjszakai piacára, ahol meggyőződhet az utazó a helyi, japán és kínai legjavát ötvöző konyha kitűnőségéről. Vagy éppenséggel tesztelheti, hogy az ottani gyógyfürdők felveszik-e a versenyt a magyarországiakkal.
Már csak oda kell jutni
valahogy, amire Tóth Attila, a légitársaság magyarországi képviseletét ellátó Aviareps igazgatója az EVA Air Bécs-Schwechatról induló járatában látja az első számú megoldást. A hetente négyszer közlekedő járat Bangkokon át repül Tajpejbe, ami az esetben remek megálló, ha a térségben - Japán, Korea, Kína - repülnénk tovább valahova. Csak a szárazföldi Kína felé heti ezer járatuk közlekedik. Bangkok szintén betöltheti az átszálló megálló szerepét, mivel a Bangkok Airways-szel szerződve további 14 desztináció érhető el Thaiföldön, Burmában, Vietnámban, Laoszban vagy Kambodzsában.
Az EVA Air bécsi járata jövőre lesz 25 éves. Az évforduló alkalmából a jelenleg repülő A330-200-as típust a lényegesen nagyobb kapacitású Boeing 777-300 váltja - árulta el a Turizmus Online kérdésére Edward P.H. Ho, a légitársaság európai képviseletének Ausztriáért, Közép- és Kelet-Európáért felelős igazgatója. Mint elmondta a magyar utasok száma évi 5-10%-os növekedést mutat. Az ezres nagyságrendben utazó magyarok zöme Bangkokba repül. A járat kimenő és bejövő töltése 50-50% ázsiai és európai utasok között. Előbbiek inkább a nyári szezonban érkeznek nagyobb létszámban. Érdeklődésünkre, hogy az Öböl „rettegett” légitársaságai nem szipkázzák-e el Bangkok felé tartó utasaik egy részét, Ho azt válaszolta: a közvetlen összeköttetés kényelme miatt nem tartanak mérhető csökkenéstől. Bár nem közvetlen járat, de kényelmes átszállást biztosíthat a Budapestről indulóknak, hogy az EVA Air jövőre járatot nyit Isztambulba és code-share megállapodást köt a szintén Star Alliance-tag Turkish Airlines-szal a budapesti vonalra - tudtuk meg az igazgatótól.
Isztambulba 2016-ban még biztos nem a Dreamliner fog repülni, de 2-3 éven belül a Boeing 787-es legnagyobb változata, a 10-as is megkezdi üzemelését az EVA-flottában. Csütörtöki bréking: 24 darabot vásárol a típusból az EVA Air. Na meg kettőt a 777-300-ból.