Tajpej nem csak egy megálló!

Valóban nem az - derült ki a tajvani EVA Air csütörtöki, budapesti sajtótájékoztatóján. Egészen elképesztő dolgok vannak a szigetországban, amiket látni kell.

A látnivalókat Tajvan turisztikai hivatalának Európáért felelős frankfurti képviseletének munkatársa ismertette színes kisfilmek kíséretében. Ezekből kiderült, hogy a sziget, bár rengeteg hi-tech nagyvállalat kirendeltsége működik ott, nem csak az üzleti turizmusnak szól. A bő egyharmad Magyarországnyi Tajvan trópusi-szubtrópusi éghajlata alatt több mint 200, háromezer méter fölötti csúcs található. Köztük kitűnő infrastruktúrán körbebringázható tavak, mint a legnagyobb, Sun Moon Lake. Bringatúrázásra a beszámoló tanúsága szerint az egész sziget remek lehetőségeket kínál. Nem mellesleg számos nagy európai és amerikai kerékpártgyártó hegeszteti a bringavázakat Tajvanon. Egy hosszúra nyúlt bringatúrát követően bármikor be lehet esni a nagyvárosok - például Tajpej - éjszakai piacára, ahol meggyőződhet az utazó a helyi, japán és kínai legjavát ötvöző konyha kitűnőségéről. Vagy éppenséggel tesztelheti, hogy az ottani gyógyfürdők felveszik-e a versenyt a magyarországiakkal.

Már csak oda kell jutni

valahogy, amire Tóth Attila, a légitársaság magyarországi képviseletét ellátó Aviareps igazgatója az EVA Air Bécs-Schwechatról induló járatában látja az első számú megoldást. A hetente négyszer közlekedő járat Bangkokon át repül Tajpejbe, ami az esetben remek megálló, ha a térségben - Japán, Korea, Kína - repülnénk tovább valahova. Csak a szárazföldi Kína felé heti ezer járatuk közlekedik. Bangkok szintén betöltheti az átszálló megálló szerepét, mivel a Bangkok Airways-szel szerződve további 14 desztináció érhető el Thaiföldön, Burmában, Vietnámban, Laoszban vagy Kambodzsában.

Az EVA Air bécsi járata jövőre lesz 25 éves. Az évforduló alkalmából a jelenleg repülő A330-200-as típust a lényegesen nagyobb kapacitású Boeing 777-300 váltja - árulta el a Turizmus Online kérdésére Edward P.H. Ho, a légitársaság európai képviseletének Ausztriáért, Közép- és Kelet-Európáért felelős igazgatója. Mint elmondta a magyar utasok száma évi 5-10%-os növekedést mutat. Az ezres nagyságrendben utazó magyarok zöme Bangkokba repül. A járat kimenő és bejövő töltése 50-50% ázsiai és európai utasok között. Előbbiek inkább a nyári szezonban érkeznek nagyobb létszámban. Érdeklődésünkre, hogy az Öböl „rettegett” légitársaságai nem szipkázzák-e el Bangkok felé tartó utasaik egy részét, Ho azt válaszolta: a közvetlen összeköttetés kényelme miatt nem tartanak mérhető csökkenéstől. Bár nem közvetlen járat, de kényelmes átszállást biztosíthat a Budapestről indulóknak, hogy az EVA Air jövőre járatot nyit Isztambulba és code-share megállapodást köt a szintén Star Alliance-tag Turkish Airlines-szal a budapesti vonalra - tudtuk meg az igazgatótól.

Isztambulba 2016-ban még biztos nem a Dreamliner fog repülni, de 2-3 éven belül a Boeing 787-es legnagyobb változata, a 10-as is megkezdi üzemelését az EVA-flottában. Csütörtöki bréking: 24 darabot vásárol a típusból az EVA Air. Na meg kettőt a 777-300-ból.


Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat

Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat 

Alaposan felgyorsították a jegykiadó automaták telepítését.
Egyenruhák az elit csapat részére

Egyenruhák az elit csapat részére 

Az Emirates bemutatta új egyenruháját.
A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe

A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe 

A Lufthansa 41 százalékos részesedést szerez az ITA Airwaysben.
Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak

Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak 

A tíz legviharosabb útvonal közül nyolc ugyanabban az országban kezdődik vagy végződik.
Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép?

Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép? 

A Wizz Air utasai körében végzett legfrissebb felmérésének eredményei szerint a válaszadók 71 százaléka úgy véli, hogy a fenntartható repülőgép-üzemanyag (SAF) hozzájárulhat a légiközlekedés karbonlábnyomának csökkentéséhez.
Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba

Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba 

A Scoot fapados légitársaság bejelentette, hogy új járatot indít Bécsből Szingapúrba ez év június 3-tól.
Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók

Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók 

A tájékoztatás szerint a 2024-es év Magyarország történetének legnagyobb légiforgalmát hozta, összesen 1 millió 144 ezer repülőgép érintette a hazai légteret, ami havi bontásban átlagosan több mint 95 ezer.
Bajban a Boeing?

Bajban a Boeing? 

Nagyjából harmadával kevesebb repülőgépet adott át a vevőinek tavaly.
Járatnyitás Isztambulból Bengáziba

Járatnyitás Isztambulból Bengáziba 

A török légitársaság 2025. január 14-től ismét elindította járatait Líbia felé, isztambuli indulással.
Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv  járatpár

Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv járatpár 

A Wizz Air 2025. január 15-től kezdődően ismét elindította a Budapest és Tel-Aviv közötti közvetlen járatait.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.