Napi menü – Hogyan csinálják? Interjú hazai fürdőigazgatókkal

Napi menü – Hogyan csinálják? Interjú hazai fürdőigazgatókkal

 

 

 

TANÁCSADÓBÓL FÜRDŐVEZETŐVÉ – TALÁLKOZIK-E AZ ELMÉLET A GYAKORLATTAL? JUHÁSZ SZABOLCS VÁLASZOL

Napi menü rovatunkban e hónapban a tanácsadó szakmából az üzemeltetési oldalra átnavigált Juhász Szabolcs, az Aquaworld Élményfürdő nemrégiben kinevezett igazgatója osztja meg velünk céljait és eddigi tapasztalatait, gondolatait az üzemeltetés racionalizálásáról.

SPAGETTI: MINT ÚJ VEZETŐ, MILYEN CÉLOKAT TŰZTÉL KI (MAGADNAK), AMIKOR ELVÁLLALTAD A MEGBÍZATÁST?

Juhász Szabolcs: Az Aquaworld Élményfürdő koncepciójának tervezői és megvalósítói olyan attrakciót szándékoztak létrehozni, mely Budapestről még hiányzott. A megvalósult létesítmény a családok és a fiatalok számára nyújt egész napos kikapcsolódást az év minden napján fedett szolgáltatásaival. A budapesti családoknak már nem kell 100-200 km-t utazniuk, ha európai színvonalú élményfürdőben akarnak szórakozni vagy pihenni. Az Aquaworld szolgáltatási struktúrájával egy piaci rést sikerült betömnünk, hiányzott ugyanis Budapestről a wellness, az aktív vízi élményszerzés kínálata, és ekkora kapacitású szálloda, konferencia, wellness kínálat nem volt egyben elérhető a fővárosban.

Személy szerint első lépésként tisztáznom kellett, hol tart a fürdő, mit veszek át, tehát egy részletes helyzetfeltárást kellett elvégezni. Arra kerestem a választ, hol is tartunk most? Mik a komplexumban rejlő jelenlegi és jövőbeni lehetőségek? Ez kiterjedt az üzemeltetés-szervezésre, a kommunikációra, de a legfontosabb a vendégek fogyasztási igényeinek figyelembevételével a szolgáltatások definiálása volt. Mindezek után egyértelművé vált a célom: az Élményfürdő a budapesti és környékbeli aktív kikapcsolódást kedvelő családok és fiatalok célpontja legyen. Ezen belül minden korcsoport számára új szolgáltatásokat szeretnénk nyújtani, ezért mára kialakult a tematikusan, heti rendszerben felépített programcsokor. Célunk a Magyarországon elérhető európai színvonalú vízi élménykínálat folyamatos biztosítása.

SPAGETTI: MIT TARTASZ A LEGNAGYOBB KIHÍVÁSNAK? MELYEK AZOK A LEGFONTOSABB INTÉZKEDÉSEK, AMELYEKET SZERETNÉL MEGVALÓSÍTANI? MILYEN ÚJDONSÁGOKRA SZÁMÍTHATNAK A VENDÉGEK A KÖZELJÖVŐBEN?

JSZ: A legnagyobb kihívás, az üzemeltetést a leghatékonyabb módon fenntartani mind az energetika mind az üzemszervezés részéről, úgy, hogy a vendég igényeinek mindig megfeleljünk, ne érezzék, hogy takarékosságra törekszünk. Emellett kiemelt cél, hogy a vendég minél több szolgáltatást vegyen igénybe a fürdő területén, folyamatosan vezetjük be látogatómenedzsment programunkat.

A Ramada Resort – Aquaworld Budapest eddig is kitűnt a fővárosi és Budapest környéki szállodák, fürdők közül azzal, hogy a megszokottnál komolyabban veszi még a legifjabb vendégeket is. Úgy láttuk, hogy ez még nem elég! A cél meghatározásra került: váljék a Ramada Resort – Aquaworld Budapest szálloda- és élményfürdő Budapest és Közép-Magyarország gyermek- és családbarát komplexumává! A szülők rémálma a kikapcsolódásra szánt idő alatt az unatkozó, nyafogó gyermek! Nálunk ettől nem kell tartani, hiszen a Vízibirodalom a mulatságok széles tárházát biztosítja. A kisebbeket a különböző korosztályoknak megfelelő vízmélységű, csúszdákkal, függőhíddal felszerelt, kellemesen meleg gyerekmedence mellett külön játszóház, pelenkázó és babamosdó várja. A nagyok pedig az izgalmas csúszdákon, a szabadtéri kalandparkban és szörfmedencében adhatják le felgyülemlett energiájukat. A közös családi programok tökéletes helyszínéül az élménymedence és a hullámmedence szolgál. Októberben nyitottuk meg a Bongo Kids Clubot, a kalandos játékbirodalomban a piciket totyogó vár, a nagyobbakat pedig profi, biztonságos kétszintes játszóház, mászó fal várja.

SPAGETTI: MILYEN PRAKTIKÁKKAL, TECHNOLÓGIÁKKAL IGYEKEZTEK AZ ÜZEMELTETÉSI KÖLTSÉGEKET OPTIMALIZÁLNI?

JSZ: Szerencsés helyzetben vagyunk, ugyanis a 2008 decemberében nyitott létesítménybe a kor legmodernebb technológiai vívmányait építették be, így csak a folyamatos finomra hangolásra kell koncentrálnunk, nem úgy, mint más fürdők esetében, ahol a több évtizedes alapokra próbálták az éppen aktuális újdonságokat beépíteni. Ezért a legnehezebb kérdést nálunk a megfelelően kvalifikált, nyelveket beszélő, a vendéggel az elvárható színvonalon kommunikálni képes munkaerő biztosítása jelenti. A szolgáltatás színvonalát minden téren fenn kell tartani, biztosítani kell, hogy az úszómestertől a takarítókig mindenki kedves, figyelmes legyen az Aquaworldbe érkező vendéggel.

SPAGETTI: MILYEN EGYÜTTMŰKÖDÉSEKKEL IGYEKEZTEK VONZÓBB KÍNÁLATOT NYÚJTANI A PIAC SZÁMÁRA?

JSZ: Az értékesítési csatornák teljes vertikumát használjuk, és folyamatos együttműködésre törekszünk utazási irodákkal, szakmai szervezetekkel, a Magyar Turizmus Zrt-vel (azon belül a külképviseletekkel), valamint partnerként tekintünk minden olyan (főként) budapesti létesítményre, amelynek a célcsoportja azonos az Aquaworld-ével. Így volt közös akciónk már pl. a káposztásmegyeri Jégcsarnokkal, a Fővárosi Állatkert és Növénykerttel is, de a jövőben folyamatosan keressük az együttműködés további lehetőségeit más téren, más partnerekkel és természetesen a meglevőkkel is.

SPAGETTI: MINT MAGÁNVÁLLALKOZÁSKÉNT ÜZEMELTETETT FÜRDŐ, MILYEN KIHÍVÁSOKKAL KELL SZEMBENÉZNED? MILYEN KÖNNYEBBSÉG/NEHÉZSÉG MERÜLHET FEL EGY ÖNKORMÁNYZATI TULAJDONBAN LÉVŐ FÜRDŐHÖZ KÉPEST?

JSZ: Úgy gondolom, nagyjából ugyanannyi, de más természetű kihívással kell szembenéznem. Tulajdonosi részről rugalmasabb a szervezeti rendszer és a hatékonyságon van a fő hangsúly. Közös érdek vezérel minden egyes alkalmazottat és vezetőt: mindig a legjobbat, de a leghatékonyabban nyújtani a vendégnek! Úgy gondolom, a piaci környezet kihívásaira könnyebb magántulajdonban levő fürdő igazgatójaként reagálni. Eddigi munkám során azt tapasztaltam, hogy a magyarországi fürdők nagy többségénél problémát jelent a marketing szerepének és jelentőségének meghatározása, amely az üzemeltetés szervezésének egyik alapja. Az Aquaworld Élményfürdő kiemelt figyelmet fordít a marketing és értékesítési tevékenység hatékony szervezésére.  

SPAGETTI: A SZÁLLODA ÉS A FÜRDŐ EGYÜTTMŰKÖDÉSE MILYEN MÓDON VALÓSULT MEG, KI TUDJÁTOK-E HASZNÁLNI EZT A KAPCSOLATOT, HOGY MŰKÖDIK?

JSZ: Véleményem szerint minden fürdő mellé kell legalább egy szálloda ahhoz, hogy a működése gazdaságos lehessen. Ezt most üzemeltetési oldalon teljes mértékben igazolva látom. 309 szobaegység, közel 1000 fős összes konferenciakapacitás, amelyhez több mint 1000 ingyenes parkolóhely, valamint közvetlen átjárás áll a vendégek rendelkezésére.

Ekkora kapacitásnál nehéz eldönteni, hogy melyik hoz nagyobb ismertséget a másiknak. Az Aquaworld önmagában Budapestet, a Ramada Resort a „külsősöket” szólítja meg, amely komoly előnyt jelent mindkét egység részére. Nehéz is külön beszélni róluk, hiszen kölcsönösen kiegészítik egymást: nálunk a szálloda és fürdő menedzsmentje „karöltve” együtt dolgozik.

Köszönjük az interjút! Bízunk abban, hogy sikeres fürdőüzemeltetés valósul meg, amely jó példával szolgálhat más hazai fürdőlétesítmények számára is. 

KÖVESSE FIGYELEMMEL A SPAGETTI KÜLÖNSZÁM TOVÁBBI MEGJELENÉSEIT, LEGYEN NAPRAKÉSZ A fürdős szakma újdonságairól! Ismerje meg a hazai szakemberek véleményét, tapasztalatait, aktuális törekvéseit! Kutfej Attilával készült előző interjúnkat itt olvashatja.

SPAgetti. Fürdők sikeréhségére.


Rákanyarodik a mexikói utakra a FlixBus

Rákanyarodik a mexikói utakra a FlixBus 

¡Hola México!
Kudarcba fulladt a béralku tárgyalás a Boeingnél

Kudarcba fulladt a béralku tárgyalás a Boeingnél 

Végső ajánlatot adott sztrájkoló dolgozóinak a Boeing, de a szakszervezet szavazásra sem bocsátja.
Új Railjet vonatokat állítanak be Bécs felé

Új Railjet vonatokat állítanak be Bécs felé 

A két ország vasúttársasága Budapest és Bécs között a kétórás menetidő elérését célozza, ehhez igazítják a menetrendi struktúrát és a vonatok megállási rendjét.
Fejlesztések lesznek a Ferihegyre vezető gyorsforgalmin

Fejlesztések lesznek a Ferihegyre vezető gyorsforgalmin 

Legkorábban 2026-ban indulhat a nagy jelentőségű beruházás.
Alaposan bevásárolt a francia-holland légi óriás csoport

Alaposan bevásárolt a francia-holland légi óriás csoport 

Újabb 1,5 millió tonna fenntartható kerozint vásárol az Air France-KLM.
Most vigyázzon a vadakkal!

Most vigyázzon a vadakkal! 

Az őszi hónapokban a legnagyobb a vadakkal ütközés veszélye.
A török légitársaság golfversenysorozata Alcsútdobozra ért

A török légitársaság golfversenysorozata Alcsútdobozra ért 

Szeptember 19-én rendezték a Pannónia Golf & Country Club pályán a Turkish Airlines World Golf Cup versenysorozat magyarországi állomását.
Október első napján kihívás lehet egy brüsszeli utazás

Október első napján kihívás lehet egy brüsszeli utazás 

Legalábbis légi úton, mert sztrájkot hirdet aznapra a Brussels Airlines belga légitársaság.
Ünnepel az ibis, indul a világméretű marketingkampány

Ünnepel az ibis, indul a világméretű marketingkampány  

A világ legismertebb economy szállodamárkája elindította új globális kampányát.
A dunai árvíz miatt elhalasztják a budapesti autómentes hétvégét

A dunai árvíz miatt elhalasztják a budapesti autómentes hétvégét 

A dunai árvíz miatt a tervezettnél két héttel később, október 5-én és 6-án rendezi meg az autómentes hétvégét a Fővárosi Önkormányzat és a Budapesti Közlekedési Központ (BKK).

Interjú

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.
Ariana Grüll: Az építészeknek túl kell lépniük a nemzetközi trendek puszta követésén

Ariana Grüll: Az építészeknek túl kell lépniük a nemzetközi trendek puszta követésén 

A Klasszis TopDesign 2024 verseny egyik zsűritagja, Ariana Grüll a tavalyi versennyel kapcsolatos tapasztalatairól mesélt, és arról, hogy mit vár az idei pályaművektől.