TANÁCSADÓBÓL FÜRDŐVEZETŐVÉ – TALÁLKOZIK-E AZ ELMÉLET A GYAKORLATTAL? JUHÁSZ SZABOLCS VÁLASZOL |
Napi menü rovatunkban e hónapban a tanácsadó szakmából az üzemeltetési oldalra átnavigált Juhász Szabolcs, az Aquaworld Élményfürdő nemrégiben kinevezett igazgatója osztja meg velünk céljait és eddigi tapasztalatait, gondolatait az üzemeltetés racionalizálásáról.
SPAGETTI: MINT ÚJ VEZETŐ, MILYEN CÉLOKAT TŰZTÉL KI (MAGADNAK), AMIKOR ELVÁLLALTAD A MEGBÍZATÁST?
Juhász Szabolcs: Az Aquaworld Élményfürdő koncepciójának tervezői és megvalósítói olyan attrakciót szándékoztak létrehozni, mely Budapestről még hiányzott. A megvalósult létesítmény a családok és a fiatalok számára nyújt egész napos kikapcsolódást az év minden napján fedett szolgáltatásaival. A budapesti családoknak már nem kell 100-200 km-t utazniuk, ha európai színvonalú élményfürdőben akarnak szórakozni vagy pihenni. Az Aquaworld szolgáltatási struktúrájával egy piaci rést sikerült betömnünk, hiányzott ugyanis Budapestről a wellness, az aktív vízi élményszerzés kínálata, és ekkora kapacitású szálloda, konferencia, wellness kínálat nem volt egyben elérhető a fővárosban.
Személy szerint első lépésként tisztáznom kellett, hol tart a fürdő, mit veszek át, tehát egy részletes helyzetfeltárást kellett elvégezni. Arra kerestem a választ, hol is tartunk most? Mik a komplexumban rejlő jelenlegi és jövőbeni lehetőségek? Ez kiterjedt az üzemeltetés-szervezésre, a kommunikációra, de a legfontosabb a vendégek fogyasztási igényeinek figyelembevételével a szolgáltatások definiálása volt. Mindezek után egyértelművé vált a célom: az Élményfürdő a budapesti és környékbeli aktív kikapcsolódást kedvelő családok és fiatalok célpontja legyen. Ezen belül minden korcsoport számára új szolgáltatásokat szeretnénk nyújtani, ezért mára kialakult a tematikusan, heti rendszerben felépített programcsokor. Célunk a Magyarországon elérhető európai színvonalú vízi élménykínálat folyamatos biztosítása.
SPAGETTI: MIT TARTASZ A LEGNAGYOBB KIHÍVÁSNAK? MELYEK AZOK A LEGFONTOSABB INTÉZKEDÉSEK, AMELYEKET SZERETNÉL MEGVALÓSÍTANI? MILYEN ÚJDONSÁGOKRA SZÁMÍTHATNAK A VENDÉGEK A KÖZELJÖVŐBEN?
JSZ: A legnagyobb kihívás, az üzemeltetést a leghatékonyabb módon fenntartani mind az energetika mind az üzemszervezés részéről, úgy, hogy a vendég igényeinek mindig megfeleljünk, ne érezzék, hogy takarékosságra törekszünk. Emellett kiemelt cél, hogy a vendég minél több szolgáltatást vegyen igénybe a fürdő területén, folyamatosan vezetjük be látogatómenedzsment programunkat.
A Ramada Resort – Aquaworld Budapest eddig is kitűnt a fővárosi és Budapest környéki szállodák, fürdők közül azzal, hogy a megszokottnál komolyabban veszi még a legifjabb vendégeket is. Úgy láttuk, hogy ez még nem elég! A cél meghatározásra került: váljék a Ramada Resort – Aquaworld Budapest szálloda- és élményfürdő Budapest és Közép-Magyarország gyermek- és családbarát komplexumává! A szülők rémálma a kikapcsolódásra szánt idő alatt az unatkozó, nyafogó gyermek! Nálunk ettől nem kell tartani, hiszen a Vízibirodalom a mulatságok széles tárházát biztosítja. A kisebbeket a különböző korosztályoknak megfelelő vízmélységű, csúszdákkal, függőhíddal felszerelt, kellemesen meleg gyerekmedence mellett külön játszóház, pelenkázó és babamosdó várja. A nagyok pedig az izgalmas csúszdákon, a szabadtéri kalandparkban és szörfmedencében adhatják le felgyülemlett energiájukat. A közös családi programok tökéletes helyszínéül az élménymedence és a hullámmedence szolgál. Októberben nyitottuk meg a Bongo Kids Clubot, a kalandos játékbirodalomban a piciket totyogó vár, a nagyobbakat pedig profi, biztonságos kétszintes játszóház, mászó fal várja.
SPAGETTI: MILYEN PRAKTIKÁKKAL, TECHNOLÓGIÁKKAL IGYEKEZTEK AZ ÜZEMELTETÉSI KÖLTSÉGEKET OPTIMALIZÁLNI?
JSZ: Szerencsés helyzetben vagyunk, ugyanis a 2008 decemberében nyitott létesítménybe a kor legmodernebb technológiai vívmányait építették be, így csak a folyamatos finomra hangolásra kell koncentrálnunk, nem úgy, mint más fürdők esetében, ahol a több évtizedes alapokra próbálták az éppen aktuális újdonságokat beépíteni. Ezért a legnehezebb kérdést nálunk a megfelelően kvalifikált, nyelveket beszélő, a vendéggel az elvárható színvonalon kommunikálni képes munkaerő biztosítása jelenti. A szolgáltatás színvonalát minden téren fenn kell tartani, biztosítani kell, hogy az úszómestertől a takarítókig mindenki kedves, figyelmes legyen az Aquaworldbe érkező vendéggel.
SPAGETTI: MILYEN EGYÜTTMŰKÖDÉSEKKEL IGYEKEZTEK VONZÓBB KÍNÁLATOT NYÚJTANI A PIAC SZÁMÁRA?
JSZ: Az értékesítési csatornák teljes vertikumát használjuk, és folyamatos együttműködésre törekszünk utazási irodákkal, szakmai szervezetekkel, a Magyar Turizmus Zrt-vel (azon belül a külképviseletekkel), valamint partnerként tekintünk minden olyan (főként) budapesti létesítményre, amelynek a célcsoportja azonos az Aquaworld-ével. Így volt közös akciónk már pl. a káposztásmegyeri Jégcsarnokkal, a Fővárosi Állatkert és Növénykerttel is, de a jövőben folyamatosan keressük az együttműködés további lehetőségeit más téren, más partnerekkel és természetesen a meglevőkkel is.
SPAGETTI: MINT MAGÁNVÁLLALKOZÁSKÉNT ÜZEMELTETETT FÜRDŐ, MILYEN KIHÍVÁSOKKAL KELL SZEMBENÉZNED? MILYEN KÖNNYEBBSÉG/NEHÉZSÉG MERÜLHET FEL EGY ÖNKORMÁNYZATI TULAJDONBAN LÉVŐ FÜRDŐHÖZ KÉPEST?
JSZ: Úgy gondolom, nagyjából ugyanannyi, de más természetű kihívással kell szembenéznem. Tulajdonosi részről rugalmasabb a szervezeti rendszer és a hatékonyságon van a fő hangsúly. Közös érdek vezérel minden egyes alkalmazottat és vezetőt: mindig a legjobbat, de a leghatékonyabban nyújtani a vendégnek! Úgy gondolom, a piaci környezet kihívásaira könnyebb magántulajdonban levő fürdő igazgatójaként reagálni. Eddigi munkám során azt tapasztaltam, hogy a magyarországi fürdők nagy többségénél problémát jelent a marketing szerepének és jelentőségének meghatározása, amely az üzemeltetés szervezésének egyik alapja. Az Aquaworld Élményfürdő kiemelt figyelmet fordít a marketing és értékesítési tevékenység hatékony szervezésére.
SPAGETTI: A SZÁLLODA ÉS A FÜRDŐ EGYÜTTMŰKÖDÉSE MILYEN MÓDON VALÓSULT MEG, KI TUDJÁTOK-E HASZNÁLNI EZT A KAPCSOLATOT, HOGY MŰKÖDIK?
JSZ: Véleményem szerint minden fürdő mellé kell legalább egy szálloda ahhoz, hogy a működése gazdaságos lehessen. Ezt most üzemeltetési oldalon teljes mértékben igazolva látom. 309 szobaegység, közel 1000 fős összes konferenciakapacitás, amelyhez több mint 1000 ingyenes parkolóhely, valamint közvetlen átjárás áll a vendégek rendelkezésére.
Ekkora kapacitásnál nehéz eldönteni, hogy melyik hoz nagyobb ismertséget a másiknak. Az Aquaworld önmagában Budapestet, a Ramada Resort a „külsősöket” szólítja meg, amely komoly előnyt jelent mindkét egység részére. Nehéz is külön beszélni róluk, hiszen kölcsönösen kiegészítik egymást: nálunk a szálloda és fürdő menedzsmentje „karöltve” együtt dolgozik.
Köszönjük az interjút! Bízunk abban, hogy sikeres fürdőüzemeltetés valósul meg, amely jó példával szolgálhat más hazai fürdőlétesítmények számára is.
KÖVESSE FIGYELEMMEL A SPAGETTI KÜLÖNSZÁM TOVÁBBI MEGJELENÉSEIT, LEGYEN NAPRAKÉSZ A fürdős szakma újdonságairól! Ismerje meg a hazai szakemberek véleményét, tapasztalatait, aktuális törekvéseit! Kutfej Attilával készült előző interjúnkat itt olvashatja.
SPAgetti. Fürdők sikeréhségére.