Napi menü – Hogyan csinálják? Interjú hazai fürdőigazgatókkal

Napi menü – Hogyan csinálják? Interjú hazai fürdőigazgatókkal

 

 

 

TANÁCSADÓBÓL FÜRDŐVEZETŐVÉ – TALÁLKOZIK-E AZ ELMÉLET A GYAKORLATTAL? JUHÁSZ SZABOLCS VÁLASZOL

Napi menü rovatunkban e hónapban a tanácsadó szakmából az üzemeltetési oldalra átnavigált Juhász Szabolcs, az Aquaworld Élményfürdő nemrégiben kinevezett igazgatója osztja meg velünk céljait és eddigi tapasztalatait, gondolatait az üzemeltetés racionalizálásáról.

SPAGETTI: MINT ÚJ VEZETŐ, MILYEN CÉLOKAT TŰZTÉL KI (MAGADNAK), AMIKOR ELVÁLLALTAD A MEGBÍZATÁST?

Juhász Szabolcs: Az Aquaworld Élményfürdő koncepciójának tervezői és megvalósítói olyan attrakciót szándékoztak létrehozni, mely Budapestről még hiányzott. A megvalósult létesítmény a családok és a fiatalok számára nyújt egész napos kikapcsolódást az év minden napján fedett szolgáltatásaival.

A budapesti családoknak már nem kell 100-200 km-t utazniuk, ha európai színvonalú élményfürdőben akarnak szórakozni vagy pihenni. Az Aquaworld szolgáltatási struktúrájával egy piaci rést sikerült betömnünk, hiányzott ugyanis Budapestről a wellness, az aktív vízi élményszerzés kínálata, és ekkora kapacitású szálloda, konferencia, wellness kínálat nem volt egyben elérhető a fővárosban.

Személy szerint első lépésként tisztáznom kellett, hol tart a fürdő, mit veszek át, tehát egy részletes helyzetfeltárást kellett elvégezni. Arra kerestem a választ, hol is tartunk most? Mik a komplexumban rejlő jelenlegi és jövőbeni lehetőségek? Ez kiterjedt az üzemeltetés-szervezésre, a kommunikációra, de a legfontosabb a vendégek fogyasztási igényeinek figyelembevételével a szolgáltatások definiálása volt. Mindezek után egyértelművé vált a célom: az Élményfürdő a budapesti és környékbeli aktív kikapcsolódást kedvelő családok és fiatalok célpontja legyen. Ezen belül minden korcsoport számára új szolgáltatásokat szeretnénk nyújtani, ezért mára kialakult a tematikusan, heti rendszerben felépített programcsokor. Célunk a Magyarországon elérhető európai színvonalú vízi élménykínálat folyamatos biztosítása.

SPAGETTI: MIT TARTASZ A LEGNAGYOBB KIHÍVÁSNAK? MELYEK AZOK A LEGFONTOSABB INTÉZKEDÉSEK, AMELYEKET SZERETNÉL MEGVALÓSÍTANI? MILYEN ÚJDONSÁGOKRA SZÁMÍTHATNAK A VENDÉGEK A KÖZELJÖVŐBEN?

JSZ: A legnagyobb kihívás, az üzemeltetést a leghatékonyabb módon fenntartani mind az energetika mind az üzemszervezés részéről, úgy, hogy a vendég igényeinek mindig megfeleljünk, ne érezzék, hogy takarékosságra törekszünk. Emellett kiemelt cél, hogy a vendég minél több szolgáltatást vegyen igénybe a fürdő területén, folyamatosan vezetjük be látogatómenedzsment programunkat.

A Ramada Resort – Aquaworld Budapest eddig is kitűnt a fővárosi és Budapest környéki szállodák, fürdők közül azzal, hogy a megszokottnál komolyabban veszi még a legifjabb vendégeket is. Úgy láttuk, hogy ez még nem elég! A cél meghatározásra került: váljék a Ramada Resort – Aquaworld Budapest szálloda- és élményfürdő Budapest és Közép-Magyarország gyermek- és családbarát komplexumává! A szülők rémálma a kikapcsolódásra szánt idő alatt az unatkozó, nyafogó gyermek! Nálunk ettől nem kell tartani, hiszen a Vízibirodalom a mulatságok széles tárházát biztosítja. A kisebbeket a különböző korosztályoknak megfelelő vízmélységű, csúszdákkal, függőhíddal felszerelt, kellemesen meleg gyerekmedence mellett külön játszóház, pelenkázó és babamosdó várja. A nagyok pedig az izgalmas csúszdákon, a szabadtéri kalandparkban és szörfmedencében adhatják le felgyülemlett energiájukat. A közös családi programok tökéletes helyszínéül az élménymedence és a hullámmedence szolgál. Októberben nyitottuk meg a Bongo Kids Clubot, a kalandos játékbirodalomban a piciket totyogó vár, a nagyobbakat pedig profi, biztonságos kétszintes játszóház, mászó fal várja.

SPAGETTI: MILYEN PRAKTIKÁKKAL, TECHNOLÓGIÁKKAL IGYEKEZTEK AZ ÜZEMELTETÉSI KÖLTSÉGEKET OPTIMALIZÁLNI?

JSZ: Szerencsés helyzetben vagyunk, ugyanis a 2008 decemberében nyitott létesítménybe a kor legmodernebb technológiai vívmányait építették be, így csak a folyamatos finomra hangolásra kell koncentrálnunk, nem úgy, mint más fürdők esetében, ahol a több évtizedes alapokra próbálták az éppen aktuális újdonságokat beépíteni. Ezért a legnehezebb kérdést nálunk a megfelelően kvalifikált, nyelveket beszélő, a vendéggel az elvárható színvonalon kommunikálni képes munkaerő biztosítása jelenti. A szolgáltatás színvonalát minden téren fenn kell tartani, biztosítani kell, hogy az úszómestertől a takarítókig mindenki kedves, figyelmes legyen az Aquaworldbe érkező vendéggel.

SPAGETTI: MILYEN EGYÜTTMŰKÖDÉSEKKEL IGYEKEZTEK VONZÓBB KÍNÁLATOT NYÚJTANI A PIAC SZÁMÁRA?

JSZ: Az értékesítési csatornák teljes vertikumát használjuk, és folyamatos együttműködésre törekszünk utazási irodákkal, szakmai szervezetekkel, a Magyar Turizmus Zrt-vel (azon belül a külképviseletekkel), valamint partnerként tekintünk minden olyan (főként) budapesti létesítményre, amelynek a célcsoportja azonos az Aquaworld-ével. Így volt közös akciónk már pl. a káposztásmegyeri Jégcsarnokkal, a Fővárosi Állatkert és Növénykerttel is, de a jövőben folyamatosan keressük az együttműködés további lehetőségeit más téren, más partnerekkel és természetesen a meglevőkkel is.

SPAGETTI: MINT MAGÁNVÁLLALKOZÁSKÉNT ÜZEMELTETETT FÜRDŐ, MILYEN KIHÍVÁSOKKAL KELL SZEMBENÉZNED? MILYEN KÖNNYEBBSÉG/NEHÉZSÉG MERÜLHET FEL EGY ÖNKORMÁNYZATI TULAJDONBAN LÉVŐ FÜRDŐHÖZ KÉPEST?

JSZ: Úgy gondolom, nagyjából ugyanannyi, de más természetű kihívással kell szembenéznem. Tulajdonosi részről rugalmasabb a szervezeti rendszer és a hatékonyságon van a fő hangsúly. Közös érdek vezérel minden egyes alkalmazottat és vezetőt: mindig a legjobbat, de a leghatékonyabban nyújtani a vendégnek! Úgy gondolom, a piaci környezet kihívásaira könnyebb magántulajdonban levő fürdő igazgatójaként reagálni.

Eddigi munkám során azt tapasztaltam, hogy a magyarországi fürdők nagy többségénél problémát jelent a marketing szerepének és jelentőségének meghatározása, amely az üzemeltetés szervezésének egyik alapja. Az Aquaworld Élményfürdő kiemelt figyelmet fordít a marketing és értékesítési tevékenység hatékony szervezésére.  

SPAGETTI: A SZÁLLODA ÉS A FÜRDŐ EGYÜTTMŰKÖDÉSE MILYEN MÓDON VALÓSULT MEG, KI TUDJÁTOK-E HASZNÁLNI EZT A KAPCSOLATOT, HOGY MŰKÖDIK?

JSZ: Véleményem szerint minden fürdő mellé kell legalább egy szálloda ahhoz, hogy a működése gazdaságos lehessen. Ezt most üzemeltetési oldalon teljes mértékben igazolva látom. 309 szobaegység, közel 1000 fős összes konferenciakapacitás, amelyhez több mint 1000 ingyenes parkolóhely, valamint közvetlen átjárás áll a vendégek rendelkezésére.

Ekkora kapacitásnál nehéz eldönteni, hogy melyik hoz nagyobb ismertséget a másiknak. Az Aquaworld önmagában Budapestet, a Ramada Resort a „külsősöket” szólítja meg, amely komoly előnyt jelent mindkét egység részére. Nehéz is külön beszélni róluk, hiszen kölcsönösen kiegészítik egymást: nálunk a szálloda és fürdő menedzsmentje „karöltve” együtt dolgozik.

Köszönjük az interjút! Bízunk abban, hogy sikeres fürdőüzemeltetés valósul meg, amely jó példával szolgálhat más hazai fürdőlétesítmények számára is. 

KÖVESSE FIGYELEMMEL A SPAGETTI KÜLÖNSZÁM TOVÁBBI MEGJELENÉSEIT, LEGYEN NAPRAKÉSZ A fürdős szakma újdonságairól! Ismerje meg a hazai szakemberek véleményét, tapasztalatait, aktuális törekvéseit! Kutfej Attilával készült előző interjúnkat itt olvashatja.

SPAgetti. Fürdők sikeréhségére.


Friss jelentés az Emirates és a flydubai partnerségi együttműködéséről

Friss jelentés az Emirates és a flydubai partnerségi együttműködéséről 

Az Emirates és a flydubai szolgáltatásai iránti erőteljes kereslet 36 százalékos utasszám-növekedést eredményezett egy év alatt.
Környezetszennyező privátrepkedések Ausztriában

Környezetszennyező privátrepkedések Ausztriában 

Megdöbbentő adatokat közölt az osztrák Wiener Zeitung friss beszámolója.
Átadták a HungaroControl új távoli toronyirányítási rendszerét

Átadták a HungaroControl új távoli toronyirányítási rendszerét 

A fejlesztéssel a cég az első olyan léginavigációs szolgáltató a világon, amely helyhez kötöttség nélkül tudja irányítani egy-egy repülőtér terminálforgalmát.
Környezetbarát hangárt alakítanak ki az amszterdami reptéren

Környezetbarát hangárt alakítanak ki az amszterdami reptéren 

A KLM a környezeti hatások csökkentése érdekében új módszereket vet be egyik hangárjának felújítása során.
Ismét a magyar utakat járják a Google furcsa autói

Ismét a magyar utakat járják a Google furcsa autói 

Újra megjelennek Magyarországon a Google járgányai.
A Lufthansa megszünteti a fedélzeti árusítást hosszú távú járatain

A Lufthansa megszünteti a fedélzeti árusítást hosszú távú járatain 

A Lufthansa gazdasági okokból leállítja a fedélzeti értékesítést hosszú távú járatain.
Emirates és Visit Hungary megállapodás

Emirates és Visit Hungary megállapodás 

Az Emirates légitársaság együttműködési megállapodást írt alá a Visit Hungaryvel a Magyarországra irányuló beutazó turizmus fellendítése érdekében.
A Wizz Air törölte a Lisszabonból Budapestre tartó járatát

A Wizz Air törölte a Lisszabonból Budapestre tartó járatát 

A légitársaság már közvetlenül tájékoztatta azon érintett utasait, akik a weboldalon, illetve applikáción keresztül intézték foglalásukat.
Járattörlések a belgiumi repülőtéren

Járattörlések a belgiumi repülőtéren 

A közlekedési vállalatok szakszervezeteinek sztrájkja miatt közlekedési fennakadások és járattörlések várhatók április 29-én.
Az ír fapados fellép a reptéri ivászatok ellen

Az ír fapados fellép a reptéri ivászatok ellen 

A Ryanair már januárban azt javasolta, hogy az EU vezessen be alkoholkorlátozást a repülőtereken – közölte a CNN.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.