Tényleg A330-as repül!

Munkatársunk a Hungária-gyűrű még gyér, déli forgalmában autózott, augusztus 1-én, amikor egy Airbus A330-as hajtómű hangjára kísértetiesen emlékeztető morajt hallott. A hangot beérte a látvány, és mit ad isten, nem a légitársaság 330-asa repül végsikláson Ferihegy 13 jobbra!

De nem csupán ezért láthattuk saját szemünkkel. Említett munkatárs a Ferihegyre igyekezett, hogy ünnepélyes sajtótájékoztatóján járja be a Qatar Airways, Budapestre először közlekedő Airbus A330-asát. Nagy nap ez; már a Qatar Airways 2011-es, budapesti bemutatkozásakor arról faggatták őexcellenciája Akbar al Baker Qatar-vezért, hogy mikor upgrade-el az orixos cég szélestörzsűre. Al Baker újságírói érdeklődésre belengette egy A330-as lehetőségét, de a Qatar Airways annál fontolva haladóbb, hogy egyből ide pakolja legalább egy 330-asát, anélkül, hogy látná a potenciált a piacban. Minden jel, vagyis a Qatar Airways budapesti központjának számai arra engednek következtetni, hogy a dohai tervek lépésről lépésre bejöttek: a kezdeti Doha-Bukarest-Budapest útvonal egy kis zágrábi kitérővel évek óta közvetlen. A heti 4 járatból lett napi, a napiból e hónap negyedikétől heti 18, hétfőn, kedden, csütörtökön és szombaton napi három. Az A320-asok helyett pedig egyszer egy nap mostantól a szélestörzsű A330-as repül. A többin, így az augusztus 4-től debütáló heti négyszeri járaton, marad a kisebb típus ugyanúgy kétosztályos elrendezésben, mint a nagyobb tesó. Az augsztus elsején Budapesten bemutatkozó változat fedélzetén 24, ággyá alakítható business class, valamint 248 economy ülés található. Qataréknál az A330-asnak több változata is repül; a kisebb, 200-asból négy változat, ebből kettőn első osztály is működik. A nagyobb, 300-asból kétféle üzemel 2 illetve háromosztályos - economy, business, first - változatban. Grisha Jenkov, a térségért felelős country manager elmondta, hogy kereslettől függően a kétosztályos 300-as is közlekedik majd Budapestre.

A típus egyik nagy előnye egyéb szélestörzsűekkel szemben, hogy az economy-n 2-4-2-es - a legutolsó három sorban 2-3-2-es -elrendezésben utazhatunk, kiemelve a kétüléses, ablak melletti lehetőségeket. Egy tizeniksz órás úton nagyon nem mindegy, hogy hányan másznak át az emberen, az embernek hány másikon kell átmászni ide-oda igyekezve. Az osztály ülései közti távolság a Qatar fedélzetén megszokott, az utazó emberi és nem csak bevételi forrás voltát figyelembe vévő módon került meghatározásra. A 330-asnál szeretjük a középső üléssor fölötti rekeszeket: gombnyomásra a mechanika függőlegesen leereszti őket. Így csak igen kis valószínűséggel esik egy-egy érkezéskor az időeltolódástól a rekeszt kábultan nyitogató utas fejére egy induláskor gondatlanul elhelyezett vadászkürt; például. Természetesen az economy osztályon is a fedélzeti szórakoztató elektronika teljes palettájából választhat az utas 23 centis LCD kijelzőjén. Vagy hátradönti az ülést és nyomtatott könyvet olvas, vagy falatozik. Ha már falatozás: igen, a Qatarnál a turistán is napszaknak megfelelő menüt szolgálnak fel, hasonlóképpen a business-en, de itt már azt a terülj-terülj asztalkám változatot, aminek minőségéről munkatársunknak Dohában dolga lévén, több alkalommal is meggyőződhetett. Augusztus 1-én ismét, ezúttal a földön, mivel a légitársaság catering-szolgáltatója gondoskodott a sajtóeseményt nyitó ebédről. Nem kívánnánk gasztroélményekkel terhelni az olvasót, de annyit elárulhatunk, hogy a választott „édesburgonya gnocchi grillezett paradicsommal erdei gomba mártással és balzsamecetes gyöngyhagymával” című fogáshoz kétség nem fért. Ahogy a különleges fűszerezésű paradicsomleves is remek felütés volt. Az étkészlet kidolgozása és ergonómiája szintén megérne egy díjat, de a tervező annyiban egy nádpálcát a fenekére, hogy az amúgy vizuálisan meglehetősen tagolt orixos logót olyan apróban varázsolta rá az evőeszközökre, ami inkább néz ki egy mélyebb tónusú pöttynek, mint étkezés közbeni márka-tudatformálásnak. Nos, ennél nagyobb bajunk tényleg ne legyen! A kabintermék gerincét a légitársaságnál néhány éve már bevezetett, halszálkában elrendezett, ággyá alakítható business class ülések adják 2-2-2-es elosztásban. Az ágyváltozat kétméteres, az LCD-kijelző 47 centi széles, az ülésekhez USB-csatlakozók járnak. És hibátlan kiszolgálás. Nem véletlen ítélte oda Al Bakeréknek zsinórban háromszor is a legjobb business class-nak járó díjat a Skytrax, ahogy a business ülésük is büszkélkedhet a legjobb biz-ülésnek járó elismeréssel.

“Nagyon örülünk, hogy további négy járattal bővíthetjük Dohából Budapestre érkező járataink számát. Útvonal-fejlesztési terveinkkel összhangban ez a döntés tovább növeli kapacitásunkat és így üzleti, illetve turista utasainknak is kedvező csatlakozási lehetőséget kínálhatunk számos ázsiai városba, mint például Chiang Mai, Krabi, Pattaya, illetve Canberra vagy Zanzibár és Dar-es-Salam” — így Grisha Jenkov, mintegy válaszképpen arra, hogy a megnövekedett kapacitásból a világ mely része felé jár jól a budapesti vonzáskörzetből a légitársaság.


Ősztől visszatérhet az Air Algerie Budapestre

Ősztől visszatérhet az Air Algerie Budapestre 

Az algériai légitársaság október 20-tól naponta repül majd az előzetes tervek szerint Algír és Budapest között.
Perelnek a londoni taxisok, elegük van az Uber-sofőrökből

Perelnek a londoni taxisok, elegük van az Uber-sofőrökből 

Több mint tízezer londoni taxis nyújtott be keresetet az Uber ellen, azzal vádolva a céget, hogy szándékosan félrevezette a hatóságokat az engedélyek megszerzése érdekében.
A legaktívabb sofőr egy év alatt 747-szer használta az autómegosztót

A legaktívabb sofőr egy év alatt 747-szer használta az autómegosztót 

Már 23 millió megtett kilométer felett jár a most 5 éves wigo.
Így lehet hamarosan vonattal Spanyolországból Marokkóba utazni

Így lehet hamarosan vonattal Spanyolországból Marokkóba utazni 

Az alagút 27,6 km hosszú lenne maximum 300 méteres mélységben.
Koncert és foci élmények egy légitársasági platformon

Koncert és foci élmények egy légitársasági platformon 

Az új szolgáltatás több, mint tízmillió belépőjegyet kínál utasai számára, több mint háromszáz városába.
Ez a légitársaság a szektor legvonzóbb munkáltatója

Ez a légitársaság a szektor legvonzóbb munkáltatója 

A Randstad Employer Brand díjakat a világ legnagyobb független munkáltatói márkakutatása alapján osztják ki.
Low cost járatindulás: Isztambult köti össze Budapesttel

Low cost járatindulás: Isztambult köti össze Budapesttel 

Az AVIAREPS Magyarország, az idén 30 éves AVIAREPS cégcsoport magyar leányvállalata jelentette be a járatindítást.
Dubaj a világ legnagyobb repülőterét tervezi

Dubaj a világ legnagyobb repülőterét tervezi 

Dubajban vasárnap bejelentették az emírség azon tervét, hogy az Al Maktoum nemzetközi repülőteret a világ legnagyobb repülőterévé fejlesztik.
A 111 éves hajómatuzsálem visszatér a BAHART flottájába

A 111 éves hajómatuzsálem visszatér a BAHART flottájába 

A Jókaival a nagyközönség május elsejétől Balatonfüreden találkozhat, ahol sétahajóként üzemel  a teljes hajózási szezonban.
Lazulós döntés a holland légitársaságnál

Lazulós döntés a holland légitársaságnál 

Tornacipőt hordhat májustól a KLM teljes hajózó személyzete.

Interjú

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.