Tényleg A330-as repül!

Munkatársunk a Hungária-gyűrű még gyér, déli forgalmában autózott, augusztus 1-én, amikor egy Airbus A330-as hajtómű hangjára kísértetiesen emlékeztető morajt hallott. A hangot beérte a látvány, és mit ad isten, nem a légitársaság 330-asa repül végsikláson Ferihegy 13 jobbra!

De nem csupán ezért láthattuk saját szemünkkel. Említett munkatárs a Ferihegyre igyekezett, hogy ünnepélyes sajtótájékoztatóján járja be a Qatar Airways, Budapestre először közlekedő Airbus A330-asát. Nagy nap ez; már a Qatar Airways 2011-es, budapesti bemutatkozásakor arról faggatták őexcellenciája Akbar al Baker Qatar-vezért, hogy mikor upgrade-el az orixos cég szélestörzsűre. Al Baker újságírói érdeklődésre belengette egy A330-as lehetőségét, de a Qatar Airways annál fontolva haladóbb, hogy egyből ide pakolja legalább egy 330-asát, anélkül, hogy látná a potenciált a piacban. Minden jel, vagyis a Qatar Airways budapesti központjának számai arra engednek következtetni, hogy a dohai tervek lépésről lépésre bejöttek: a kezdeti Doha-Bukarest-Budapest útvonal egy kis zágrábi kitérővel évek óta közvetlen. A heti 4 járatból lett napi, a napiból e hónap negyedikétől heti 18, hétfőn, kedden, csütörtökön és szombaton napi három. Az A320-asok helyett pedig egyszer egy nap mostantól a szélestörzsű A330-as repül. A többin, így az augusztus 4-től debütáló heti négyszeri járaton, marad a kisebb típus ugyanúgy kétosztályos elrendezésben, mint a nagyobb tesó. Az augsztus elsején Budapesten bemutatkozó változat fedélzetén 24, ággyá alakítható business class, valamint 248 economy ülés található. Qataréknál az A330-asnak több változata is repül; a kisebb, 200-asból négy változat, ebből kettőn első osztály is működik. A nagyobb, 300-asból kétféle üzemel 2 illetve háromosztályos - economy, business, first - változatban. Grisha Jenkov, a térségért felelős country manager elmondta, hogy kereslettől függően a kétosztályos 300-as is közlekedik majd Budapestre.

A típus egyik nagy előnye egyéb szélestörzsűekkel szemben, hogy az economy-n 2-4-2-es - a legutolsó három sorban 2-3-2-es -elrendezésben utazhatunk, kiemelve a kétüléses, ablak melletti lehetőségeket. Egy tizeniksz órás úton nagyon nem mindegy, hogy hányan másznak át az emberen, az embernek hány másikon kell átmászni ide-oda igyekezve. Az osztály ülései közti távolság a Qatar fedélzetén megszokott, az utazó emberi és nem csak bevételi forrás voltát figyelembe vévő módon került meghatározásra. A 330-asnál szeretjük a középső üléssor fölötti rekeszeket: gombnyomásra a mechanika függőlegesen leereszti őket. Így csak igen kis valószínűséggel esik egy-egy érkezéskor az időeltolódástól a rekeszt kábultan nyitogató utas fejére egy induláskor gondatlanul elhelyezett vadászkürt; például. Természetesen az economy osztályon is a fedélzeti szórakoztató elektronika teljes palettájából választhat az utas 23 centis LCD kijelzőjén. Vagy hátradönti az ülést és nyomtatott könyvet olvas, vagy falatozik. Ha már falatozás: igen, a Qatarnál a turistán is napszaknak megfelelő menüt szolgálnak fel, hasonlóképpen a business-en, de itt már azt a terülj-terülj asztalkám változatot, aminek minőségéről munkatársunknak Dohában dolga lévén, több alkalommal is meggyőződhetett. Augusztus 1-én ismét, ezúttal a földön, mivel a légitársaság catering-szolgáltatója gondoskodott a sajtóeseményt nyitó ebédről. Nem kívánnánk gasztroélményekkel terhelni az olvasót, de annyit elárulhatunk, hogy a választott „édesburgonya gnocchi grillezett paradicsommal erdei gomba mártással és balzsamecetes gyöngyhagymával” című fogáshoz kétség nem fért. Ahogy a különleges fűszerezésű paradicsomleves is remek felütés volt. Az étkészlet kidolgozása és ergonómiája szintén megérne egy díjat, de a tervező annyiban egy nádpálcát a fenekére, hogy az amúgy vizuálisan meglehetősen tagolt orixos logót olyan apróban varázsolta rá az evőeszközökre, ami inkább néz ki egy mélyebb tónusú pöttynek, mint étkezés közbeni márka-tudatformálásnak. Nos, ennél nagyobb bajunk tényleg ne legyen! A kabintermék gerincét a légitársaságnál néhány éve már bevezetett, halszálkában elrendezett, ággyá alakítható business class ülések adják 2-2-2-es elosztásban. Az ágyváltozat kétméteres, az LCD-kijelző 47 centi széles, az ülésekhez USB-csatlakozók járnak. És hibátlan kiszolgálás. Nem véletlen ítélte oda Al Bakeréknek zsinórban háromszor is a legjobb business class-nak járó díjat a Skytrax, ahogy a business ülésük is büszkélkedhet a legjobb biz-ülésnek járó elismeréssel.

“Nagyon örülünk, hogy további négy járattal bővíthetjük Dohából Budapestre érkező járataink számát. Útvonal-fejlesztési terveinkkel összhangban ez a döntés tovább növeli kapacitásunkat és így üzleti, illetve turista utasainknak is kedvező csatlakozási lehetőséget kínálhatunk számos ázsiai városba, mint például Chiang Mai, Krabi, Pattaya, illetve Canberra vagy Zanzibár és Dar-es-Salam” — így Grisha Jenkov, mintegy válaszképpen arra, hogy a megnövekedett kapacitásból a világ mely része felé jár jól a budapesti vonzáskörzetből a légitársaság.


Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál

Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál 

A Wizz Air célja, hogy 2029-re kizárólag új generációs, neo gépeket üzemeltessen.
Repülési élmény autista gyerekeknek

Repülési élmény autista gyerekeknek  

Autizmussal élők számára szerveztek repülési próbát a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren.
Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt

Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt 

2019 óta tízmillióval emelkedett az érkezők és indulók száma, hosszabb távon pedig 60 millió fölötti utasforgalmat akarnak elérni.
Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével!

Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével! 

Csalók próbálnak pénzt kicsalni az utazóközönségtől.
Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság

Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság  

A régió egyik legmodernebb áruszállító HUB-ja üzemel ezentúl a rigai reptéren.
HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító

HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító 

Május 26-án Turi Ferenc vezérigazgató és Bárány Ákos kommunikációs és marketing igazgató a nyári csúcsszezonra való felkészülésükről tartott beszámolót.
Kutyafogadó a római reptéren

Kutyafogadó a római reptéren 

A Dog Relais az első olyan kutyáknak szánt fogadóhely, amelyet olasz repülőtéren hoztak létre.
Autóbuszkiállítás és buszvezetés a BKV óbudai garázsában

Autóbuszkiállítás és buszvezetés a BKV óbudai garázsában 

Május 24-én az Óbudai autóbuszgarázsban folytatódik a BKV idei nyílt napjainak sorozata.
Privát lakosztályok a felhők felett

Privát lakosztályok a felhők felett 

Az Emirates újabb fejlesztéseket vezet be prémium utasai számára a „Fly Better” ígéret jegyében.
Nyár a Wizz Air-nél: új járatok, Fel, északra! program, startra kész akciócsoport, Amelia titkára is fény derül

Nyár a Wizz Air-nél: új járatok, Fel, északra! program, startra kész akciócsoport, Amelia titkára is fény derül 

Amelia, a Wizz Air chatbotja nem véletlenül kapta nevét: a legendás pilótanőről, Amelia Earhartról nevezték el.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.