Tényleg A330-as repül!

Munkatársunk a Hungária-gyűrű még gyér, déli forgalmában autózott, augusztus 1-én, amikor egy Airbus A330-as hajtómű hangjára kísértetiesen emlékeztető morajt hallott. A hangot beérte a látvány, és mit ad isten, nem a légitársaság 330-asa repül végsikláson Ferihegy 13 jobbra!

De nem csupán ezért láthattuk saját szemünkkel. Említett munkatárs a Ferihegyre igyekezett, hogy ünnepélyes sajtótájékoztatóján járja be a Qatar Airways, Budapestre először közlekedő Airbus A330-asát. Nagy nap ez; már a Qatar Airways 2011-es, budapesti bemutatkozásakor arról faggatták őexcellenciája Akbar al Baker Qatar-vezért, hogy mikor upgrade-el az orixos cég szélestörzsűre. Al Baker újságírói érdeklődésre belengette egy A330-as lehetőségét, de a Qatar Airways annál fontolva haladóbb, hogy egyből ide pakolja legalább egy 330-asát, anélkül, hogy látná a potenciált a piacban. Minden jel, vagyis a Qatar Airways budapesti központjának számai arra engednek következtetni, hogy a dohai tervek lépésről lépésre bejöttek: a kezdeti Doha-Bukarest-Budapest útvonal egy kis zágrábi kitérővel évek óta közvetlen. A heti 4 járatból lett napi, a napiból e hónap negyedikétől heti 18, hétfőn, kedden, csütörtökön és szombaton napi három. Az A320-asok helyett pedig egyszer egy nap mostantól a szélestörzsű A330-as repül. A többin, így az augusztus 4-től debütáló heti négyszeri járaton, marad a kisebb típus ugyanúgy kétosztályos elrendezésben, mint a nagyobb tesó. Az augsztus elsején Budapesten bemutatkozó változat fedélzetén 24, ággyá alakítható business class, valamint 248 economy ülés található. Qataréknál az A330-asnak több változata is repül; a kisebb, 200-asból négy változat, ebből kettőn első osztály is működik. A nagyobb, 300-asból kétféle üzemel 2 illetve háromosztályos - economy, business, first - változatban. Grisha Jenkov, a térségért felelős country manager elmondta, hogy kereslettől függően a kétosztályos 300-as is közlekedik majd Budapestre.

A típus egyik nagy előnye egyéb szélestörzsűekkel szemben, hogy az economy-n 2-4-2-es - a legutolsó három sorban 2-3-2-es -elrendezésben utazhatunk, kiemelve a kétüléses, ablak melletti lehetőségeket. Egy tizeniksz órás úton nagyon nem mindegy, hogy hányan másznak át az emberen, az embernek hány másikon kell átmászni ide-oda igyekezve. Az osztály ülései közti távolság a Qatar fedélzetén megszokott, az utazó emberi és nem csak bevételi forrás voltát figyelembe vévő módon került meghatározásra. A 330-asnál szeretjük a középső üléssor fölötti rekeszeket: gombnyomásra a mechanika függőlegesen leereszti őket. Így csak igen kis valószínűséggel esik egy-egy érkezéskor az időeltolódástól a rekeszt kábultan nyitogató utas fejére egy induláskor gondatlanul elhelyezett vadászkürt; például. Természetesen az economy osztályon is a fedélzeti szórakoztató elektronika teljes palettájából választhat az utas 23 centis LCD kijelzőjén. Vagy hátradönti az ülést és nyomtatott könyvet olvas, vagy falatozik. Ha már falatozás: igen, a Qatarnál a turistán is napszaknak megfelelő menüt szolgálnak fel, hasonlóképpen a business-en, de itt már azt a terülj-terülj asztalkám változatot, aminek minőségéről munkatársunknak Dohában dolga lévén, több alkalommal is meggyőződhetett. Augusztus 1-én ismét, ezúttal a földön, mivel a légitársaság catering-szolgáltatója gondoskodott a sajtóeseményt nyitó ebédről. Nem kívánnánk gasztroélményekkel terhelni az olvasót, de annyit elárulhatunk, hogy a választott „édesburgonya gnocchi grillezett paradicsommal erdei gomba mártással és balzsamecetes gyöngyhagymával” című fogáshoz kétség nem fért. Ahogy a különleges fűszerezésű paradicsomleves is remek felütés volt. Az étkészlet kidolgozása és ergonómiája szintén megérne egy díjat, de a tervező annyiban egy nádpálcát a fenekére, hogy az amúgy vizuálisan meglehetősen tagolt orixos logót olyan apróban varázsolta rá az evőeszközökre, ami inkább néz ki egy mélyebb tónusú pöttynek, mint étkezés közbeni márka-tudatformálásnak. Nos, ennél nagyobb bajunk tényleg ne legyen! A kabintermék gerincét a légitársaságnál néhány éve már bevezetett, halszálkában elrendezett, ággyá alakítható business class ülések adják 2-2-2-es elosztásban. Az ágyváltozat kétméteres, az LCD-kijelző 47 centi széles, az ülésekhez USB-csatlakozók járnak. És hibátlan kiszolgálás. Nem véletlen ítélte oda Al Bakeréknek zsinórban háromszor is a legjobb business class-nak járó díjat a Skytrax, ahogy a business ülésük is büszkélkedhet a legjobb biz-ülésnek járó elismeréssel.

“Nagyon örülünk, hogy további négy járattal bővíthetjük Dohából Budapestre érkező járataink számát. Útvonal-fejlesztési terveinkkel összhangban ez a döntés tovább növeli kapacitásunkat és így üzleti, illetve turista utasainknak is kedvező csatlakozási lehetőséget kínálhatunk számos ázsiai városba, mint például Chiang Mai, Krabi, Pattaya, illetve Canberra vagy Zanzibár és Dar-es-Salam” — így Grisha Jenkov, mintegy válaszképpen arra, hogy a megnövekedett kapacitásból a világ mely része felé jár jól a budapesti vonzáskörzetből a légitársaság.


Előzetes kártérítés landolt a torontói repülőgép-baleset utasainál

Előzetes kártérítés landolt a torontói repülőgép-baleset utasainál  

A Delta Air Lines 30 000 amerikai dollárt (11.500.000 forint) ajánlott fel minden utasnak, aki a hétfőn Torontóban kényszerleszállást végrehajtó repülőgépen tartózkodott.
Latin-Amerikában is ott robognak a zöld buszok

Latin-Amerikában is ott robognak a zöld buszok 

A Flix erősíti jelenlétét a latin-amerikai buszpiacon.
Jól indult az év a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren

Jól indult az év a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren 

Minden idők legmagasabb januári utasforgalmával indult az év a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren.
Feltűnőbb színt kapnak a szegedi villamosok

Feltűnőbb színt kapnak a szegedi villamosok 

A szürke Tram-train járatok élénk sárga színben pompáznak ezentúl.
Jön az új KRESZ?

Jön az új KRESZ? 

A 27 oldalas dokumentum célja a jelenlegi, nehezen átlátható szabályrendszer korszerűsítése és a mai közlekedési szokásokhoz igazítása.
Minden, ami eddig tudható a Torontóban landoló és átforduló gépről – VIDEÓVAL

Minden, ami eddig tudható a Torontóban landoló és átforduló gépről – VIDEÓVAL 

A baleset egy erős havazást követően történt.
Ezeket az utakat jobb, ha két napig elkerüli

Ezeket az utakat jobb, ha két napig elkerüli  

Kedden és szerdán lezárások lesznek Budapesten delegáció közlekedése miatt.
BKK: hamarosan indul a Flórián téri felüljárók felújítása

BKK: hamarosan indul a Flórián téri felüljárók felújítása 

Március elsejétől lezárják a déli hidat.
Törökország új, nagy sebességű vasúti összeköttetést indít

Törökország új, nagy sebességű vasúti összeköttetést indít 

Az új nagysebességű vonat mindössze 3 óra alatt összekapcsol két fő európai várost.
Ausztriában elmarasztalták a Wizz Airt

Ausztriában elmarasztalták a Wizz Airt 

Tisztességtelen szerződési kikötések és kereskedelmi gyakorlat miatt.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.