Szélre ültetné a dagikat az Airbus

Megreformálná egy sorba eső ülései méretét az Airbus. Az utasok már most tiltakoznak az újítás ellen. 

Igazságtalannak tartják az utasok az Airbus azon tervét, hogy a sor egyes székeinek méretét csökkentenék, hogy növelhessék a harmadik szék szélességét. Az Airbus javaslata szerint a folyosó melletti ülések szélességét az ablak melletti, és a középső ülések kárára körülbelül 5 cm-rel növelné. Így a két belső szék szélessége egyenként mindössze 43 cm lenne, míg a szélső ülés kicsivel több, mint 50 centiméter szélességűre nőhetne. A repülőgépeket gyártó vállalat a szélesebb üléseket azoknak a nagyobb méretű utasoknak tartaná fenn, akik nem férnek a standard ülésekbe. Jelenleg ezeknek az utasoknak két ülést kell foglalniuk, esetenként nagyobb költségért.

A Skyscanner megkérdezte az újításról az utasok véleményét is, a felmérés szerint a válaszadók háromnegyede rosszul érezné magát, ha kisebb ülésekbe kellene belepréselődniük. Az utasok 84%-a pedig jogosnak tartja, hogy azok, akik nem férnek be a normál ülésbe felárat fizessenek. Az 1000 megkérdezett közül a legtöbben nevetségesnek és igazságtalannak tartják az ötletet. 

Az Airbus egyelőre nem állapodott még meg egyetlen légitársasággal sem az új fedélzeti beosztásról, így arról sincs hír, hogy ha bevezetésre kerülne, hogy befolyásolná az utasok költségeit.


Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat

Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat 

Alaposan felgyorsították a jegykiadó automaták telepítését.
Egyenruhák az elit csapat részére

Egyenruhák az elit csapat részére 

Az Emirates bemutatta új egyenruháját.
A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe

A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe 

A Lufthansa 41 százalékos részesedést szerez az ITA Airwaysben.
Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak

Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak 

A tíz legviharosabb útvonal közül nyolc ugyanabban az országban kezdődik vagy végződik.
Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép?

Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép? 

A Wizz Air utasai körében végzett legfrissebb felmérésének eredményei szerint a válaszadók 71 százaléka úgy véli, hogy a fenntartható repülőgép-üzemanyag (SAF) hozzájárulhat a légiközlekedés karbonlábnyomának csökkentéséhez.
Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba

Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba 

A Scoot fapados légitársaság bejelentette, hogy új járatot indít Bécsből Szingapúrba ez év június 3-tól.
Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók

Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók 

A tájékoztatás szerint a 2024-es év Magyarország történetének legnagyobb légiforgalmát hozta, összesen 1 millió 144 ezer repülőgép érintette a hazai légteret, ami havi bontásban átlagosan több mint 95 ezer.
Bajban a Boeing?

Bajban a Boeing? 

Nagyjából harmadával kevesebb repülőgépet adott át a vevőinek tavaly.
Járatnyitás Isztambulból Bengáziba

Járatnyitás Isztambulból Bengáziba 

A török légitársaság 2025. január 14-től ismét elindította járatait Líbia felé, isztambuli indulással.
Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv  járatpár

Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv járatpár 

A Wizz Air 2025. január 15-től kezdődően ismét elindította a Budapest és Tel-Aviv közötti közvetlen járatait.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.