Jászapáti,
Tompa Mihály u. 2.A tesztelőt az irodában egy segítőkész és kedves hölgy fogadta, bár az iroda magánház jellege igencsak meglepte őt. Az ajtóra helyezett Tourinform felirat nem túl figyelemfelkeltő, így csak az találja meg könnyen, aki körülbelül tudja, hol keresse az utcában. A belső helyiség otthonos, bár kissé rendezetlen benyomást keltett az ügyintéző asztalán lévő papírkupacok összevisszasága miatt. A padló is meglehetősen sáros volt, ami a rossz időjárásnak tudható be. Az irodában dolgozó hölgy megpróbált az érdeklődő segítségére lenni, és négyféle prospektust is adott a program- és királndulási lehetőségek felsorolásával. A munkatárs nagyon segítőkész volt, azt is felajánlotta, hogy visszahívja az érdeklődőt, ha alaposabban utánanézett a lehetőségeknek. A beszélgetés jó hangulatban zajlott, bár a kért információk egy részét csak a telefonos visszahívásra ígérte az ügyintéző. A tesztelő összességében elégedetten távozott, úgy érezte, hogy a kisebb hiányosságokat ellensúlyozta az ügyintéző segítőkészsége és az, hogy nemcsak a kérdésekre válaszolt, hanem az igényeket is igyekezett feltérképezni.
Általános értékelés: 3,6 Teljesítmény: 72%Pásztó,
Nagymező út 3.A pásztói Tourinform irodában telefonon korrektül és szívélyesen adtak felvilágosítást. A személyes látogatás alkalmával egy tiszta és rendezett irodában fogadta az ügyintéző a vendéget. Ezt az irodát sem volt könnyű megtalálni, mivel egy közös iroda- és könyvtárépületben található; és a tesztelőnk a környéken egyetlen útbaigazító táblát sem látott. Az iroda munkatársa részletesen érdeklődött tesztelőnk elképzeléseiről, és jó néhány környékbeli programlehetőséget ajánlott, nem csak az átadott prospektusokra és szórólapokra hivatkozott. A nyitvatartási idő rugalmasságával ugyan nem volt maximálisan elégedett a tesztelő, összességében mégis nagyon jó benyomásokkal távozott, és mind az irodáról, mind a munkatársról pozitív kép alakult ki benne. Bátran ajánlja az irodát a helybéli program- és szálláslehetőségekre kíváncsi utazóknak.
Általános értékelés: 4,3 Teljesítmény: 79%Gyula,
Kossuth Lajos u. 7.A gyulai Tourinform iroda gyönyörű környezetben fogadja az információra éhes vendégeket, és az utcáról is könnyen észrevehető, hiszen egyértelmű feliratok és táblák jelzik az iroda helyét. Az iroda munkatársa nagyon részletesen elmondta a környékbeli program- és kirándulási lehetőségeket. Igen pozitív volt, hogy a programok és látványosságok felsorolásánál nemcsak a város lehetőségeinek bemutatására szorítkozott, hanem jó néhány, környékbeli település programját is említette. A szállással kapcsolatos igényekről nem tájékozódott részletesen, a szállásokról egy prospektust mutatott, amiből tetszés szerint kiválasztható a kívánt árkategóriájú és színvonalú szállás. A munkatárs azt is felajánlotta, hogy az érkező vendégeknek postán vagy e-mailen elküldi a leírásokat. A tesztelő nagyon meg volt elégedve a tájékoztatással. Ha ismerőseit a fentiek alapján kellene elkalauzolnia és elszállásolnia, bizonyosan sikerrel járna.
Általános értékelés: 4,6 Teljesítmény: 89%Technika
A tesztvásárlóknak az alábbi fő szempontok szerint kellett értékelniük az irodákat:
■ Telefon – előzetes telefonos érdeklődés az utazási irodánál
■ Image – az iroda külső-belső környezete, megjelenése
■Tanácsadás – az irodai munkatárs hozzáállása, segítőkészsége, kompetenciája, meggyőzőképessége
■Ügyintéző – az irodai munkatárs megjelenése
A százalékos eredmények a fenti blokkok, összesen 32 szempont szerinti értékelése alapján születtek. Shoppereink ezen felül 1–5-ig terjedő skálán (1 – elégtelen, 5 – kiváló) is értékelték megadott szempont szerint az irodákat, a tesztvásárlás során szerzett tapasztalataik alapján. Az eredmény csupán az egyetlen statikus mintavétel eredménye.
Megjegyzés
A vizsgálat eredményei a Smart Research Institute tulajdonát képezik, amelyről részletesebb adatok nem hozzáférhetőek. A vizsgálatot a Turizmus Trend megbízásából a Smart Research International végzi.
'