Tourinform irodák

Az elmúlt hónapokban utazási irodák szolgáltatásait teszteltük, ezúttal pedig a Tourinform irodák szolgáltatásaira voltunk kíváncsiak. Az alapszituációnk az volt, hogy az érdeklődőnk helybeli, aki ismerőseit fogadja majd néhány hetes tartózkodás erejéig. Környékbeli panzióban szeretne nekik szállást foglalni, és programlehetőségekről is érdeklődik, hogy szórakozásukról is gondoskodhasson. Az általános felmérési szempontokon felül az utazási és programajánlatokkal kapcsolatos személyes és telefonos ügyintézést is vizsgáltuk. Fontos szempont volt, hogy egy, az adott települést nem ismerő ember mennyire könnyen találja meg az irodát, ki van-e táblázva, a bejáratnál kiderül-e, hogy ott turisztikai információkat kaphatnak az érdeklődők. Tesztvásárlóink valós, potenciális ügyfélként fellépve érdeklődtek, majd az irodákban tett látogatásuk alapján rögzítették a fogyasztó szemszögéből megélt tapasztalataikat. (Az eredmények nem az irodák általános tevékenységét jellemzik, hanem a tesztvásárlás tapasztalatait írják le.)

'

Jászapáti,

Tompa Mihály u. 2.

A tesztelőt az irodában egy segítőkész és kedves hölgy fogadta, bár az iroda magánház jellege igencsak meglepte őt. Az ajtóra helyezett Tourinform felirat nem túl figyelemfelkeltő, így csak az találja meg könnyen, aki körülbelül tudja, hol keresse az utcában. A belső helyiség otthonos, bár kissé rendezetlen benyomást keltett az ügyintéző asztalán lévő papírkupacok összevisszasága miatt. A padló is meglehetősen sáros volt, ami a rossz időjárásnak tudható be. Az irodában dolgozó hölgy megpróbált az érdeklődő segítségére lenni, és négyféle prospektust is adott a program- és királndulási lehetőségek felsorolásával. A munkatárs nagyon segítőkész volt, azt is felajánlotta, hogy visszahívja az érdeklődőt, ha alaposabban utánanézett a lehetőségeknek. A beszélgetés jó hangulatban zajlott, bár a kért információk egy részét csak a telefonos visszahívásra ígérte az ügyintéző. A tesztelő összességében elégedetten távozott, úgy érezte, hogy a kisebb hiányosságokat ellensúlyozta az ügyintéző segítőkészsége és az, hogy nemcsak a kérdésekre válaszolt, hanem az igényeket is igyekezett feltérképezni.

Általános értékelés: 3,6
Teljesítmény: 72%

Pásztó,

Nagymező út 3.

A pásztói Tourinform irodában telefonon korrektül és szívélyesen adtak felvilágosítást. A személyes látogatás alkalmával egy tiszta és rendezett irodában fogadta az ügyintéző a vendéget. Ezt az irodát sem volt könnyű megtalálni, mivel egy közös iroda- és könyvtárépületben található; és a tesztelőnk a környéken egyetlen útbaigazító táblát sem látott. Az iroda munkatársa részletesen érdeklődött tesztelőnk elképzeléseiről, és jó néhány környékbeli programlehetőséget ajánlott, nem csak az átadott prospektusokra és szórólapokra hivatkozott. A nyitvatartási idő rugalmasságával ugyan nem volt maximálisan elégedett a tesztelő, összességében mégis nagyon jó benyomásokkal távozott, és mind az irodáról, mind a munkatársról pozitív kép alakult ki benne. Bátran ajánlja az irodát a helybéli program- és szálláslehetőségekre kíváncsi utazóknak.

Általános értékelés: 4,3
Teljesítmény: 79%

Gyula,

Kossuth Lajos u. 7.

A gyulai Tourinform iroda gyönyörű környezetben fogadja az információra éhes vendégeket, és az utcáról is könnyen észrevehető, hiszen egyértelmű feliratok és táblák jelzik az iroda helyét. Az iroda munkatársa nagyon részletesen elmondta a környékbeli program- és kirándulási lehetőségeket. Igen pozitív volt, hogy a programok és látványosságok felsorolásánál nemcsak a város lehetőségeinek bemutatására szorítkozott, hanem jó néhány, környékbeli település programját is említette. A szállással kapcsolatos igényekről nem tájékozódott részletesen, a szállásokról egy prospektust mutatott, amiből tetszés szerint kiválasztható a kívánt árkategóriájú és színvonalú szállás. A munkatárs azt is felajánlotta, hogy az érkező vendégeknek postán vagy e-mailen elküldi a leírásokat. A tesztelő nagyon meg volt elégedve a tájékoztatással. Ha ismerőseit a fentiek alapján kellene elkalauzolnia és elszállásolnia, bizonyosan sikerrel járna.

Általános értékelés: 4,6
Teljesítmény: 89%

Technika

A tesztvásárlóknak az alábbi fő szempontok szerint kellett értékelniük az irodákat:

■ Telefon – előzetes telefonos érdeklődés az utazási irodánál

■ Image – az iroda külső-belső környezete, megjelenése

■Tanácsadás – az irodai munkatárs hozzáállása, segítőkészsége, kompetenciája, meggyőzőképessége

■Ügyintéző – az irodai munkatárs megjelenése

A százalékos eredmények a fenti blokkok, összesen 32 szempont szerinti értékelése alapján születtek. Shoppereink ezen felül 1–5-ig terjedő skálán (1 – elégtelen, 5 – kiváló) is értékelték megadott szempont szerint az irodákat, a tesztvásárlás során szerzett tapasztalataik alapján. Az eredmény csupán az egyetlen statikus mintavétel eredménye.

Megjegyzés

A vizsgálat eredményei a Smart Research Institute tulajdonát képezik, amelyről részletesebb adatok nem hozzáférhetőek. A vizsgálatot a Turizmus Trend megbízásából a Smart Research International végzi.

'

SIA Csoport: éves összegzés a 2024. évi teljesítményről

SIA Csoport: éves összegzés a 2024. évi teljesítményről 

A Csoport bevétele 527 millió dollárral (+2,8%) nőtt az egy évvel korábbihoz képest, és így 19 540 millió dolláros rekordot ért el.
Új kompjárat Málta és Szicília között

Új kompjárat Málta és Szicília között  

Az út körülbelül két órát vesz igénybe.
Erősen indult a balatoni hajóforgalom a szezonnyitó óta

Erősen indult a balatoni hajóforgalom a szezonnyitó óta 

A tavaszi szünet sikerét követően a májusi hosszú hétvége is minden várakozást felülmúlt a balatoni hajózásban.
Már készül a balatoni főszezonra a MÁV

Már készül a balatoni főszezonra a MÁV 

Pályafelújításokkal készül a balatoni főszezonra a MÁV, ezért erre a hétre időzítették a vágányzárat Székesfehérvár és Lepsény között.
Belépési korlátozások a madridi repülőtéren

Belépési korlátozások a madridi repülőtéren 

A közleményben nem tértek ki arra, hogy a korlátozást pontosan mikortól vezetik be.
Leáll a máltai légitársaság

Leáll a máltai légitársaság 

A leállás magyarországi járatpárokat is érint.
A KLM újraindítja izraeli járatait

A KLM újraindítja izraeli járatait 

A légitársaság szerint a körülmények kellően javultak a szolgáltatások újraindításához.
IATA : új szempontok a biztonságosabb földi kiszolgálás érdekében

IATA : új szempontok a biztonságosabb földi kiszolgálás érdekében 

A hangsúly három fő területen van: a biztonság javítása, a globális szabványok bevezetése és a fenntarthatóság előmozdítása.
Wizz Air: ugrásszerűen megnőtt a Skandináv térségbe utazók száma

Wizz Air: ugrásszerűen megnőtt a Skandináv térségbe utazók száma 

Egyre többen választják nyaralásuk célpontjának a hűvösebb Skandináv térséget.
Beköszöntött a Nagy Vonatozás korszaka

Beköszöntött a Nagy Vonatozás korszaka 

A vonatozás virágkorát éli, és egy friss kutatás szerint az európai utazók közül a következőkben még többen veszik majd igénybe ezt a szolgáltatási formát.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.