Tourinform irodák

Az elmúlt hónapokban utazási irodák szolgáltatásait teszteltük, ezúttal pedig a Tourinform irodák szolgáltatásaira voltunk kíváncsiak. Az alapszituációnk az volt, hogy az érdeklődőnk helybeli, aki ismerőseit fogadja majd néhány hetes tartózkodás erejéig. Környékbeli panzióban szeretne nekik szállást foglalni, és programlehetőségekről is érdeklődik, hogy szórakozásukról is gondoskodhasson. Az általános felmérési szempontokon felül az utazási és programajánlatokkal kapcsolatos személyes és telefonos ügyintézést is vizsgáltuk. Fontos szempont volt, hogy egy, az adott települést nem ismerő ember mennyire könnyen találja meg az irodát, ki van-e táblázva, a bejáratnál kiderül-e, hogy ott turisztikai információkat kaphatnak az érdeklődők. Tesztvásárlóink valós, potenciális ügyfélként fellépve érdeklődtek, majd az irodákban tett látogatásuk alapján rögzítették a fogyasztó szemszögéből megélt tapasztalataikat. (Az eredmények nem az irodák általános tevékenységét jellemzik, hanem a tesztvásárlás tapasztalatait írják le.)

'

Jászapáti,

Tompa Mihály u. 2.

A tesztelőt az irodában egy segítőkész és kedves hölgy fogadta, bár az iroda magánház jellege igencsak meglepte őt. Az ajtóra helyezett Tourinform felirat nem túl figyelemfelkeltő, így csak az találja meg könnyen, aki körülbelül tudja, hol keresse az utcában. A belső helyiség otthonos, bár kissé rendezetlen benyomást keltett az ügyintéző asztalán lévő papírkupacok összevisszasága miatt. A padló is meglehetősen sáros volt, ami a rossz időjárásnak tudható be. Az irodában dolgozó hölgy megpróbált az érdeklődő segítségére lenni, és négyféle prospektust is adott a program- és királndulási lehetőségek felsorolásával. A munkatárs nagyon segítőkész volt, azt is felajánlotta, hogy visszahívja az érdeklődőt, ha alaposabban utánanézett a lehetőségeknek. A beszélgetés jó hangulatban zajlott, bár a kért információk egy részét csak a telefonos visszahívásra ígérte az ügyintéző. A tesztelő összességében elégedetten távozott, úgy érezte, hogy a kisebb hiányosságokat ellensúlyozta az ügyintéző segítőkészsége és az, hogy nemcsak a kérdésekre válaszolt, hanem az igényeket is igyekezett feltérképezni.

Általános értékelés: 3,6
Teljesítmény: 72%

Pásztó,

Nagymező út 3.

A pásztói Tourinform irodában telefonon korrektül és szívélyesen adtak felvilágosítást. A személyes látogatás alkalmával egy tiszta és rendezett irodában fogadta az ügyintéző a vendéget. Ezt az irodát sem volt könnyű megtalálni, mivel egy közös iroda- és könyvtárépületben található; és a tesztelőnk a környéken egyetlen útbaigazító táblát sem látott. Az iroda munkatársa részletesen érdeklődött tesztelőnk elképzeléseiről, és jó néhány környékbeli programlehetőséget ajánlott, nem csak az átadott prospektusokra és szórólapokra hivatkozott. A nyitvatartási idő rugalmasságával ugyan nem volt maximálisan elégedett a tesztelő, összességében mégis nagyon jó benyomásokkal távozott, és mind az irodáról, mind a munkatársról pozitív kép alakult ki benne. Bátran ajánlja az irodát a helybéli program- és szálláslehetőségekre kíváncsi utazóknak.

Általános értékelés: 4,3
Teljesítmény: 79%

Gyula,

Kossuth Lajos u. 7.

A gyulai Tourinform iroda gyönyörű környezetben fogadja az információra éhes vendégeket, és az utcáról is könnyen észrevehető, hiszen egyértelmű feliratok és táblák jelzik az iroda helyét. Az iroda munkatársa nagyon részletesen elmondta a környékbeli program- és kirándulási lehetőségeket. Igen pozitív volt, hogy a programok és látványosságok felsorolásánál nemcsak a város lehetőségeinek bemutatására szorítkozott, hanem jó néhány, környékbeli település programját is említette. A szállással kapcsolatos igényekről nem tájékozódott részletesen, a szállásokról egy prospektust mutatott, amiből tetszés szerint kiválasztható a kívánt árkategóriájú és színvonalú szállás. A munkatárs azt is felajánlotta, hogy az érkező vendégeknek postán vagy e-mailen elküldi a leírásokat. A tesztelő nagyon meg volt elégedve a tájékoztatással. Ha ismerőseit a fentiek alapján kellene elkalauzolnia és elszállásolnia, bizonyosan sikerrel járna.

Általános értékelés: 4,6
Teljesítmény: 89%

Technika

A tesztvásárlóknak az alábbi fő szempontok szerint kellett értékelniük az irodákat:

■ Telefon – előzetes telefonos érdeklődés az utazási irodánál

■ Image – az iroda külső-belső környezete, megjelenése

■Tanácsadás – az irodai munkatárs hozzáállása, segítőkészsége, kompetenciája, meggyőzőképessége

■Ügyintéző – az irodai munkatárs megjelenése

A százalékos eredmények a fenti blokkok, összesen 32 szempont szerinti értékelése alapján születtek. Shoppereink ezen felül 1–5-ig terjedő skálán (1 – elégtelen, 5 – kiváló) is értékelték megadott szempont szerint az irodákat, a tesztvásárlás során szerzett tapasztalataik alapján. Az eredmény csupán az egyetlen statikus mintavétel eredménye.

Megjegyzés

A vizsgálat eredményei a Smart Research Institute tulajdonát képezik, amelyről részletesebb adatok nem hozzáférhetőek. A vizsgálatot a Turizmus Trend megbízásából a Smart Research International végzi.

'

A Singapore Airlines összebútoroztt az OpenAI-val

A Singapore Airlines összebútoroztt az OpenAI-val 

A SIA – a nagyobb légitársaságok között elsőként – együttműködésre lépett a mesterséges intelligencia szervezettel.
Nyílt nap az Angyalföldi kocsiszínben

Nyílt nap az Angyalföldi kocsiszínben 

Nyílt nappal várja az érdeklődőket a BKV Zrt. szombaton az Angyalföld kocsiszínben.
Próbautazás az autizmussal élők számára

Próbautazás az autizmussal élők számára 

Az Emirates légitársaság egy évvel ezelőtt indította el az akadálymentes és inkluzív légiközlekedési programjának újabb fejezetét, amely az autizmussal élő gyermekek és szüleik utazását hivatott segíteni.
HungaroControl: élénk volt a húsvéti légi forgalom

HungaroControl: élénk volt a húsvéti légi forgalom 

A húsvéti időszakban jelentősen erősödött a forgalom Magyarország légterében a tavalyi év ugyanezen időszakához képest.
Ha vasárnap dunai sétahajózásra indul – jól jár

Ha vasárnap dunai sétahajózásra indul – jól jár 

Ugyanis a dunai sétahajók évadnyitó kirajzásán ingyenes lesz az utazás.
Wizz Air: “Út a nettó zéró kibocsátás felé”

Wizz Air: “Út a nettó zéró kibocsátás felé” 

A légitársaság átfogó akciótervet mutatott be “Flying Towards Net Zero” néven. Cél a nettó karbonsemlegesség elérése 2050-re.
Reze újra szolgálatba állt Gemencen

Reze újra szolgálatba állt Gemencen  

Egész napos szezonnyitó rendezvénnyel várja május elsején a turistákat a Gemenc Zrt.
Stabil eredmények az ÖBB 2024-es jelentésében

Stabil eredmények az ÖBB 2024-es jelentésében  

Erős évet zárt az Osztrák Szövetségi Vasutak 2024-ben.
Bővült az isztambuli reptér kifutópályáinak száma – elég különleges módon

Bővült az isztambuli reptér kifutópályáinak száma – elég különleges módon 

A Turkish Airlines (TA) az iGA isztambuli reptéren április 17-től elsőként vezet be Európában a három független futópályás üzemet (Triple Independent Runway Operations).
Portugália új repülőteret tervez Lisszabon közelében és egy nagysebességű vasútvonalat is

Portugália új repülőteret tervez Lisszabon közelében és egy nagysebességű vasútvonalat is 

Portugália egy új nemzetközi repülőtér építésébe kezd körülbelül 40 kilométerre a fővárostól, de emellett jön az új Madrid–Lisszabon nagysebességű vasútvonal is.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.