A Budapest Airport hónapok óta dolgozott az új bérleti szerzősédeseken, hogy azokat hozzáigazítsa a Malév-ot túlélő két leányvállalat igényeihez és a nemzeti légitársaság csődjét követően kialakult feltételekhez. Mind az Aeroplex, mind a Malév Ground Handling esetében ötéves időszakra szóló új bérleti szerződésekre kerültek az aláírások.
Az Aeroplex of Central Europe Zrt. (ACE) jelentős repülőgép karbantartó és javítóbázist üzemeltet a Budapest Airport partnereként és egy sor repülőgép típus napi karbantartási igényeit elégíti ki a Bombardier Dash-8 Q 400-astól kezdve a Boeing 737-es és Airbus A 320-as gépcsaládon át egészen a Boeing 747-es óriásgépekig. Ezen felül egy sor típus teljes körű nagyjavítását (ún. D-check) is végzik, mint amilyen a világ repülésében legtöbbet használt Boeing 737-es és az Airbus A 320-as. Az elmúlt időszakban olyan légitársaságok szerepeltek a megrendelőik között, mint az Air Berlin, a Travel Service, a Norwegian Air Shuttle vagy a spanyol Air Europa.
A Malév Ground Handling számos repülőtéri szolgáltatást nyújt a légitársaságoknak a check-intől és a poggyászfelvételtől kezdve a beszállításon át a légitársasági business-várók üzemeltetéséig és a VIP szolgáltásokig. A Malév Ground Handling működésének átalakítását követően a Budapest Airport olyan fontos légitársasági partnereinek nyújt szolgáltatást, mint a KLM, az Air France, az SN Brussels Airlines, a cseh CSA és az Air Berlin.
René Droese, a Budapest Airport ingatlangazdálkodási igazgatója kijelentette: „Jelentős mérföldkőhöz érkeztünk az Aeorplex-szel és a Malév Ground Handlinggel együtt a Malév összeomlását követően. Öt évre szóló bérleti szerződést írtunk alá velük és nemcsak abban vagyunk érdekeltek, hogy a két vállalat túlélje a jelenlegi válságot, hanem abban is, hogy a jövőben sikeresen működjenek. Ez mindenképpen jó hír nemcsak a repülőtér, hanem az egész magyar légiközlekedés számára. Az ágazat hatalmas pénzügyi veszteséget kénytelen elkönyvelni a Malév csődje miatt, ráadásul munkahelyek ezreit veszítette el, ezzel együtt súlyos csapást szenvedett el az egész magyar idegenforgalom és turizmus és ha még mindez nem lenne elég, újabb extra telekadóval sújtották a Budapest Airportot.”
„Ez a szerződés jelentős fordulópont az Aeroplex életében és reorganizációs folyamataiban, amelyet a Malév csődje miatt volt szükséges elindítanunk” - nyilatkozta Nemcsok Imre, az Aeroplex ügyvezető igazgatója, majd hozzátette: ”Reméljük, az a stabilitás, amelyet az öt éves időszakra kötött szerződés sugall tovább javítja esélyeinket, hogy a korábbi, közel két évtized alatt megszerzett piaci pozíciónkat megőrizzük és erősítsük, valamint tovább bővítsük megrendelőink körét.”
Limburger Lóránt, a Malév Ground Handling Zrt. vezérigazgatója hozzáfűzte: „Drámai hetek vannak mögöttünk és most végre ezzel az aláírással a jövőbe tekinthetünk. A Malév Ground Handling működését az elmúlt hetekben hozzá kellett igazítanunk a Malév utáni korszák realitásaihoz. Ehhez biztosít a számunkra egyfajta szerződéses keretet a Budapest Airporttal most aláírt bérleti megállapodás. Számomra most az a legfontosabb, hogy konszolidáljuk a Malév Ground Handling működését és hogy megőrizzük a vállalat piaci jóhírnevét, továbbra is magas színvonalú kiszolgálást biztosítsunk légitársasági partnereinknek.”