Felmérésük megmutatja, hogy 2001 és 2005 között milyen mértékben változott az online nézelődők, illetve vásárlók aránya. A kutatásból kiderül, hogy mely szempontok a legfontosabbak a világhálón vásárló utas számára. Olvasóink megtudhatják azt is, milyen tartalmakat keresnek az amerikai és európai online vásárlók az interneten. A TOP 10-ben a következő témák szerepelnek: árakhoz kapcsolódó megkötések, térképek, képek a szállodáról, információ az éttermekről, eseményajánló, szórakozási lehetőség, információ a közbiztonságról, a repülő ülésrajza, link a választott célország adatvédelmi politikájához, időjárás előrejelzés és a site biztonsági információi. Az anyag kitér a portálok látogatottsága alapján meghatározható vásárlási szokásokra is. Kékesi Zsuzsanna, a Malév e-business üzletágának vezetője szerint a hazai online utazási irodák addig tudnak érvényesülni, amíg az agresszív üzletpolitikát folytató multinacionális társaik (Expedia, Opodo stb.) meg nem jelennek a magyar piacon portáljaik magyar nyelvű mutációjával. A szakember szerint erre még azért nem került sor, mert a cégek egyelőre túlságosan kicsinek tartják az országunkban rejlő potenciált. A mammutcégek megjelenésével is lát azonban esélyt a kicsik számára, mivel tény, hogy a nagy portálokon nézelődők fele nem ott vásárol, hanem más utaztatók oldalain vagy közvetlenül a szolgáltatótól.
'