Az Európai Újjáépítési és Fejlesztési Bank szerint már négy-öt hónap múlva megkapják az építési engedélyt, s amennyiben meglesznek a források, 30 hónap alatt megépítik az első körben évi kétmilliós utasforgalomra számító repteret, amelyhez a pénzügyi tanácsadó szolgáltatást a Lufthansa Consulting nyújtja.
Tény, a közlekedési minisztérium március 25-től bezáratta a fapadosokra szakosodott, Bukarest központjától mindössze 9 km-re lévő, 1920-ban épült Baneasa repteret, a WizzAir és társai pedig kénytelenek voltak átköltözni a drágább Otopeni-re. A rossznyelvek szerint az ország egyik legjobb kifutópályájával rendelkező, évi 2,5 millió utast fogadó Baneasa az ingatlanbiznisz áldozata lett, a 200 hektáros telekre már másfél évtizede fáj a foguk a legnagyobb romániai beruházóknak, akik gyakorlatilag körbeépítették már a reptér szomszédságában maradt üres területeket.
A Romstrade egyébként a második legnagyobb román aszfaltkirály, Nelu Iordache tulajdonában van, aki csak tavaly összesen 110 millió eurós rendeléseket szakított le az állami út- és sztrádaépítőtől.