A Bolt (eredeti nevén Taxify) még 2020-ban kezdett bele az ételkiszállítási szolgáltatásba, amit főleg azzal indokolt, hogy a koronavírus-járvány miatt kiesett személyszállításból származó bevételt valamivel pótolják. A húzás bejött, írja az amerikai portál híre alapján a Forbes.hu portál.
A Bolt-alapító Markus Villig augusztusban 600 millió dollárt gyűjtött be befektetőktől annak érdekében, hogy szuperalkalmazássá tegye a fuvarozással indult startupot. A szolgáltatás lefedi a személyszállítást, a roller-, és a rövid távú autóbérlést, és az ételszállítást is.
A tallini székhelyű startup már hét európai ország ételszállító-piacán van jelen, 2022-ben pedig tovább terjeszkedik Kelet-Európában és Skandináviában is. Olyan helyi riválisokkal kell majd szembenéznie, mint a cseh Rohlik, a tőkeerős és gyorsan bővülő Getir, valamint a Gorillas, és persze az Európa-szerte működő Wolt, amit novemberben 7 milliárd euróért (azaz 2500 milliárd forintért) vásárolt fel a DoorDash.
Villig szerint a Bolt a konkurenciánál gyorsabban és hatékonyabban képes kiépíteni az élelmiszer-kiszállításhoz szükséges hálózatát, köszönhetően a már meglévő infrastruktúrájának. „Sokkal könnyebb számunkra egy új terméket beépíteni a már meglévő platformba, ahelyett, hogy az egészet a nulláról építenénk fel", mondta Villig, a Bolt vezérigazgatója és társalapítója az amerikai Forbesnak.
A teljes hír megtalálható: ITT
Forrás: Forbes.com / Forbes.hu