Utasbarátabb MÁV-ot szeretne a vasút új vezetője

Szarvas Ferenc elnök-vezérigazgató úgy véli: ehhez paradigmaváltásra van szükség a közösségi közlekedésben csakúgy, mint a MÁV működésében – áll a MÁV Zrt. által kiadott közleményben.

A 2010. augusztus elsején hivatalba lépett Szarvas Ferenc szerint a MÁV működése nem egyszerűen egy állami nagyvállalat ügye, hanem egy kormányciklusokon átívelő össztársadalmi, stratégiai kérdés.

A MÁV jelenlegi problémái is két tőről fakadnak – véli Szarvas. Egyfelől az állami szerepvállalás tartalmának, mértékének és preferenciáinak tisztázatlanságából, vagyis a hosszú távú kormányzati közlekedéspolitikai stratégia hiányából, másrészt a vasúttársaság működésének gyengeségeiből, hiányosságaiból. A problémák megoldásához paradigmaváltásra van szükség. Ennek első lépéseként a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium elkészíti, és társadalmi vitára bocsátja a közösségi közlekedés megújításának stratégiáját, amelynek része lesz az állam és a nemzeti vasúttársaság kapcsolatát kiszámítható és megnyugtató módon rendező, új vasúti koncepció is.

A második probléma megoldása a MÁV fokozatos belső megújulásával, az utasok jobb kiszolgálásával, a vasúttársaság működésének ésszerűsítésével, hatékonyabbá tételével, a vasút és a vasutasok társadalmi megbecsültségének helyreállításával érhető el.

A paradigmaváltásnak fontos feltétele, hogy a vasút megújulásának, modernizációjának a fő célja mindenekelőtt az utasok jobb kiszolgálása. Az utóbbi évek vitáiban mintha feledésbe merült volna, hogy a vasút nem önmagáért, nem is az államért, hanem az utasokért van, az utasokért közlekedik - fejti ki Szarvas. Ám nem szabad szem elől téveszteni azt sem, hogy a vasutat nem lehet megújítani, modernizálni a vasutasok nélkül. Meg kell szüntetni azt a korábbi gyakorlatot is, hogy a döntések a vasutasok feje felett, róluk, de nélkülük szülessenek meg - figyelmeztet a vasút új vezetője.

Szarvas Ferenc szerint évekre lesz szükség ahhoz, hogy a szerkezeti átalakítások első pozitív jelei érzékelhetők legyenek, de az előkészítő munkákat már az idén el kell kezdeni, miközben a vasúti közlekedés zavartalanságát is folyamatosan biztosítani kell. A MÁV Zrt. új vezetőjének célja, hogy e változások révén a magyar nemzeti vasúttársaság hosszú távon a mainál lényegesen utasbarátabb, versenyképesebb és hatékonyabb, színvonalasabb szolgáltatásokat nyújtó, működésében egyszerűbb és átláthatóbb, korszerűbb és etikusabb vállalat legyen - áll a közleményben.

Szarvas Ferenc 1987-ben szerzett diplomát a Budapesti Közgazdasági Egyetem Pénzügyi szakán, majd 1990-ben jogi szakokleveles közgazdászként végzett az ELTE Jogi Karán. A szakember a vasútvállalathoz az Államadósság Kezelő Központtól érkezett, amit 10 évig irányított, de korábban a MALÉV elnöke, valamint több magyarországi bank vezetője és az ÁPV Rt. vezérigazgató-helyettese is volt.


Járatindítás két angliai célállomásra

Járatindítás két angliai célállomásra 

A Jet2.com új járatokat indít az East Midlands Repülőtérre és Newcastle-be.
Égbekiáltóan sok járatkésés és -törlés volt 2024-ben

Égbekiáltóan sok járatkésés és -törlés volt 2024-ben 

A Budapesti Békéltető Testülethez beadott kérelmek tekintetében kiugróan magas volt a járatkésésekkel és -törlésekkel kapcsolatos panaszok száma.
MÁV: teljes névvel utazzon, különben nagy büntetés lehet a vége!

MÁV: teljes névvel utazzon, különben nagy büntetés lehet a vége! 

Nagy felháborodást váltott ki a napokban az egyik internetes oldalon felröppent hír.
Hamarosan  változik a ferihegyi reptér közlekedése – ne a megszokott rutin alapján vezessen!

Hamarosan változik a ferihegyi reptér közlekedése – ne a megszokott rutin alapján vezessen! 

Nemcsak az autósok, hanem a busszal érkezők és azzal távozók is terelő útvonalon közlekednek.
Ködös időben szállunk fel, incidens repülés közben, „lezuhanunk”,  csúszdán menekülünk, sűrű füst- és tűzfelhőbe keveredünk

Ködös időben szállunk fel, incidens repülés közben, „lezuhanunk”, csúszdán menekülünk, sűrű füst- és tűzfelhőbe keveredünk 

A Wizz Air január 31-ére szóló meghívása alaposan felpörgette az adrenalinszintemet, elvégre nem minden nap zuhanhat le úgy az ember egy repülő fedélzetéről, hogy azt tuti túl is élje – FRISSÍTVE
Sztrájkok okozhatnak fennakadásokat az olasz repülőtereken

Sztrájkok okozhatnak fennakadásokat az olasz repülőtereken  

2025. február 5-én, szerdán a poggyászkezelők tiltakozása miatt részleges sztrájkokra lehet számítani az olaszországi repülőtereken.
Spanyolország: új vasúti bérlet turisták számára

Spanyolország: új vasúti bérlet turisták számára 

 A bérlet többféle utazási lehetőségeket kínál.
Kiderült, melyik a legpocsékabb hangulatú holland vasútállomás

Kiderült, melyik a legpocsékabb hangulatú holland vasútállomás  

Ezt a versenyt akár nálunk is megrendezhetnénk. Több jelölt is jogosult lehetne arra, hogy felkerüljön a dobogó tetejére.
Új prémium márkájú folyami hajók járják hamarosan Európa vizeit

Új prémium márkájú folyami hajók járják hamarosan Európa vizeit 

2027-től indít Európában új folyami hajózási szolgáltatást indít a Royal Caribbean Group.
Közvetlen légihíd Debrecenből a török és az albán tengerparthoz

Közvetlen légihíd Debrecenből a török és az albán tengerparthoz 

Nyáron már indulnak a közvetlen járatok.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.