A 2010. augusztus elsején hivatalba lépett Szarvas Ferenc szerint a MÁV működése nem egyszerűen egy állami nagyvállalat ügye, hanem egy kormányciklusokon átívelő össztársadalmi, stratégiai kérdés.
A MÁV jelenlegi problémái is két tőről fakadnak – véli Szarvas. Egyfelől az állami szerepvállalás tartalmának, mértékének és preferenciáinak tisztázatlanságából, vagyis a hosszú távú kormányzati közlekedéspolitikai stratégia hiányából, másrészt a vasúttársaság működésének gyengeségeiből, hiányosságaiból. A problémák megoldásához paradigmaváltásra van szükség. Ennek első lépéseként a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium elkészíti, és társadalmi vitára bocsátja a közösségi közlekedés megújításának stratégiáját, amelynek része lesz az állam és a nemzeti vasúttársaság kapcsolatát kiszámítható és megnyugtató módon rendező, új vasúti koncepció is.
A második probléma megoldása a MÁV fokozatos belső megújulásával, az utasok jobb kiszolgálásával, a vasúttársaság működésének ésszerűsítésével, hatékonyabbá tételével, a vasút és a vasutasok társadalmi megbecsültségének helyreállításával érhető el.
A paradigmaváltásnak fontos feltétele, hogy a vasút megújulásának, modernizációjának a fő célja mindenekelőtt az utasok jobb kiszolgálása. Az utóbbi évek vitáiban mintha feledésbe merült volna, hogy a vasút nem önmagáért, nem is az államért, hanem az utasokért van, az utasokért közlekedik - fejti ki Szarvas. Ám nem szabad szem elől téveszteni azt sem, hogy a vasutat nem lehet megújítani, modernizálni a vasutasok nélkül. Meg kell szüntetni azt a korábbi gyakorlatot is, hogy a döntések a vasutasok feje felett, róluk, de nélkülük szülessenek meg - figyelmeztet a vasút új vezetője.
Szarvas Ferenc szerint évekre lesz szükség ahhoz, hogy a szerkezeti átalakítások első pozitív jelei érzékelhetők legyenek, de az előkészítő munkákat már az idén el kell kezdeni, miközben a vasúti közlekedés zavartalanságát is folyamatosan biztosítani kell. A MÁV Zrt. új vezetőjének célja, hogy e változások révén a magyar nemzeti vasúttársaság hosszú távon a mainál lényegesen utasbarátabb, versenyképesebb és hatékonyabb, színvonalasabb szolgáltatásokat nyújtó, működésében egyszerűbb és átláthatóbb, korszerűbb és etikusabb vállalat legyen - áll a közleményben.
Szarvas Ferenc 1987-ben szerzett diplomát a Budapesti Közgazdasági Egyetem Pénzügyi szakán, majd 1990-ben jogi szakokleveles közgazdászként végzett az ELTE Jogi Karán. A szakember a vasútvállalathoz az Államadósság Kezelő Központtól érkezett, amit 10 évig irányított, de korábban a MALÉV elnöke, valamint több magyarországi bank vezetője és az ÁPV Rt. vezérigazgató-helyettese is volt.