Utasrekord, díjeső

Igazi téli havazásban ismét tetőfokára hágott a díjkiosztó hangulat a Ferihegy 1-es termináljában. A 2014-ben minden eddigi utascsúcsát megdöntő légikikötő a díjazottak számában is igazodott a csúcsévhez.

Természetesen nem osztottak ki 9 155 961 díjat, de számos olyan szolgáltató is zsebelhetett be elismerést, mely eddig nem szerepelt a díjkiosztó gála pódiumán, bár jelentősen hozzájárult a reptér teljesítményéhez. Vagy az elégedettségi mutatók 2010 óta tartó folyamatos növekedéséhez. És még csupa pozitív változásról számolt be felváltva Kam Jandu kereskedelmi és Jost Lammers, vezérigazgató. Ezekről már tájékoztattuk olvasóinkat, de amellett - lássuk be - nem lehet szó nélkül elmenni, hogy eredetileg a 2012-es évet tervezte a BUD nagyjából a fenti utasszámmal, ami végül 8,5 millióra jött ki a Malév megnyekkenése miatt. Innen szép töretlenül növekedni úgy, hogy idén a 2014-re még 400 ezer utast rászámolnának.

Addig is nézzük ki mivel járult hozzá 2014-hez! A földön kezdve a legjobban fejlődő üzlet díját a Relay hozta el a 2B-n. Kisméretű üzletek közt a legnagyobb növekedést a Playersroom, míg nagy alapterületűek közül a Hugo Boss/Ralph Lauren divatcikk üzlet produkálta. A legjobban fejlődő kereskedelmi szolgáltató az Interchange 2B érkezési szintjén lévő „airside” pénzváltó lett. Étel-ital kategóriában legjobban fejlődőként a SkyCourt Mini Food Court lett díjazott. Nincs színvonalas kiszolgálás színvonalas eladók nélkül; idén őket is, a Guess & Calvin Klein, Swarowski és Memories of Hungary egy-egy munkatársát díjazták.

A tavaly a kisgépes terminál belsőjét gatyába rázó és új Platinum várójával a 2-es terminál lounge kínálatát felfrissítő Celebi futott be elsőként legjobb lounge kategóriában. A 27%-kal több utast kiszolgáló Malév Ground Handling a legjobb földi kiszolgáló lett. A Lufthansa Technik a karbantartók versenyét nyerte.

Legtöbb árut tavaly (is) a Cargolux reptette. A legjobban teljesítő új cargo légitársaság a ringbe idén beszállt azeri Silkway West Airlines. Legjobb szállítmányozó a DHL Express. A Weco Online Kft. kapta a legjobban teljesítő utazási iroda díját. A Finnair ismét a legpontosabb légitársaságnak választatott. Az El Al szinte duplázva utasai számát legjobban fejlődő full service-ként vitte el a pálmát. A kihasználtság bővülésében a Brussels Airlines nyert; éjszakázó járata tavalyi menetrendbe állításával utasai számát 36, töltöttségét 15%-kal növelte. Fapadosok közt az utasokhoz való hozzáállásában ígéretesen fejlődő Ryanair kihasználtsága nőtt legjobban.  Kemény versenybe szállt be az Isztambulba járatot nyitó Pegasus Airlines. Állta a sarat; elismerték mint legjobban teljesítő új légitársaságot. A Turkish Airlines a legjobb marketing tevékenységével végezte a dobogó tetején. Végül, de nem utolsósorban a Wizz Air legjobban teljesítő légitársaságként ezúttal sem maradt le a listáról; növekedése két számjegyű.


Újabb hiányosságokat tártak fel az Air India gépein

Újabb hiányosságokat tártak fel az Air India gépein  

Még vizsgálják a katasztrófa okait.
Végre egy értelmes ötlet a balatoni utazóközönségnek

Végre egy értelmes ötlet a balatoni utazóközönségnek  

Tizenegy balatoni állomáson a peronokat szektorokra osztják az utasok segítése érdekében.
Fenntarthatósági díj a diszkont légitársaságnak

Fenntarthatósági díj a diszkont légitársaságnak 

A Wizz Air ismét elnyerte a World Finance Sustainability Awards 2025-ös „Legfenntarthatóbb diszkont légitársaság” címét.
A Wizz Air saját költségén gondoskodik a Dubajban rekedt utasokról

A Wizz Air saját költségén gondoskodik a Dubajban rekedt utasokról 

A légitársasággal szemben azt követően indítottak vizsgálatot, hogy a hétfői Dubaj-Budapest járat törlése miatt több tucat magyar utas maradt ellátás nélkül a Közel-Keleten.
Jó hír: két díjmentes kézipoggyász lehet hamarosan a fedélzeten

Jó hír: két díjmentes kézipoggyász lehet hamarosan a fedélzeten 

Az Európai Unió törvényhozói kedden szavaztak arról a javaslatról, amely betiltaná a légitársaságok számára, hogy díjat számítsanak fel az utasok kis kézipoggyászáért.
Szerdán fennakadások a Budapest-Miskolc vasútvonalon

Szerdán fennakadások a Budapest-Miskolc vasútvonalon 

A MÁV-csoport közleménye alapján.
A Wizz Air Dubajban hagyott utasokat, a kormányhivatal már vizsgálja az esetet

A Wizz Air Dubajban hagyott utasokat, a kormányhivatal már vizsgálja az esetet 

Budapest Főváros Kormányhivatala vizsgálatot indított a légitársasággal szemben, jelentették be kedden.
Ez a helyzet most az EL AL nemzetközi járataival

Ez a helyzet most az EL AL nemzetközi járataival 

Íme, a részletek.
Nemzetközi elismerést kapott a Turkish Airlines

Nemzetközi elismerést kapott a Turkish Airlines  

A Turkish Airlines-t „Fenntartható Finanszírozás Úttörője” díjjal tüntette ki az Ishka – egy nemzetközi légiipari pénzügyi és adatelemző cég.
A Wizz Air minden közel-keleti járatát leállította

A Wizz Air minden közel-keleti járatát leállította  

A közel-keleti helyzet további eszkalálódása miatt.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.