Üzleti utazás – professzionális utaztató vagy saját ügyintézés?

Összességében elmondható, hogy elsősorban rengeteg potenciális stressz-forrástól szabadulunk meg, ha szakértőkre bízzuk az utazásunk intézését.

Fotó: depositphotos.com
Fotó: depositphotos.com

Egy üzleti utazás intézésénél hamar felmerül a kérdés, hogy a feladatokat saját magunk végezzük-e el, vagy keressünk egy kifejezetten erre szakosodott céget, ahol tapasztalt szakértőket bízhatunk meg a teendőkkel - írja blogján a WecoTravel. A következőkben azt járjuk körbe, hogy milyen többletszolgáltatásokat is kaphatunk, ha egy szakosodott utaztató céggel működünk együtt.

Összességében elmondható, hogy elsősorban rengeteg potenciális stressz-forrástól szabadulunk meg, ha szakértőkre bízzuk az utazásunk intézését.

Bár az interneten szinte minden információ elérhető, ezeket felkutatni idő, és eligazodni bennük sem feltétlenül megy egyszerűen. Ellenben egy tapasztalt utaztató olyan megoldásokat is találhat a problémáinkra, amiket mi magunk csak hosszas keresgélések vagy telefonálgatások árán tudnánk elérni. 

Az üzleti utaztató cégek elsősorban időt takarítanak meg az ügyfeleknek azáltal, hogy egy kézben tartanak mindent: a szállítókkal való kapcsolattartáson át a repülőjegy, szállás vagy transzfer lefoglalásáig, valamint az utazási költségek nyomon követésével, mindezt a cég utazási igényeit és belső irányelveit figyelembe véve.

Fotó: depositphotos.com
Fotó: depositphotos.com

Utazástervezés és foglalás

Természetesen, ha már van egy bejáratott menetrendünk, mert rendszeresen megteszünk egy bizonyos utat, akkor nem feltétlenül szükséges bevonni egy harmadik szereplőt az ügyintézésbe. Hiszen ha hűségesek vagyunk egy légitársasághoz vagy hotelhez, egy idő után egyedi kedvezményekkel is megtalálhatnak. Ha viszont tapasztalatlanok vagyunk az utazástervezés terén, vagy az adott úti céllal kapcsolatban bizonytalanok vagyunk, érdemes profik segítségét kérni.

Ügyfélszolgálat és támogatás

Ha minden rendben megy, könnyen lehet, hogy egyáltalán nem vesszük igénybe az ügyfélszolgálatot. Ha viszont mégis közbejön valami, egy váratlan esemény, járattörlés, menetrend-változás, extrém időjárási helyzet áll elő stb., akkor egy irodával együttműködve biztosan lesz kihez fordulnunk a problémánkkal. A 7/24-ben elérhető ügyfélszolgálat a mai felgyorsult világban a legnagyobb előny, amit egy ilyen iroda biztosíthat. 

Fizetési feltételek és kimutatások

A koronavírus-járvány hatására a legtöbb szállás már jóval rugalmasabb lemondási feltételeket kínál, mint mondjuk két évvel ezelőtt, akkor is, ha magánúton utazunk. Egy utazási iroda viszont ebben is segíthet, akár gazdaságosabban is biztosíthatja az utolsó pillanatban is lemondható szobákat.

Utazási költségek és szolgáltatási díjak

Természetesen a felsorolt szolgáltatásokat az irodák nem ingyen végzik: vagy az igénybe vett utazási szolgáltatások után számítanak fel díjat, vagy előfizetéses alapon megállapított összeget díjat kell fizetni a szolgáltatásokért.


SIA Csoport: éves összegzés a 2024. évi teljesítményről

SIA Csoport: éves összegzés a 2024. évi teljesítményről 

A Csoport bevétele 527 millió dollárral (+2,8%) nőtt az egy évvel korábbihoz képest, és így 19 540 millió dolláros rekordot ért el.
Új kompjárat Málta és Szicília között

Új kompjárat Málta és Szicília között  

Az út körülbelül két órát vesz igénybe.
Erősen indult a balatoni hajóforgalom a szezonnyitó óta

Erősen indult a balatoni hajóforgalom a szezonnyitó óta 

A tavaszi szünet sikerét követően a májusi hosszú hétvége is minden várakozást felülmúlt a balatoni hajózásban.
Már készül a balatoni főszezonra a MÁV

Már készül a balatoni főszezonra a MÁV 

Pályafelújításokkal készül a balatoni főszezonra a MÁV, ezért erre a hétre időzítették a vágányzárat Székesfehérvár és Lepsény között.
Belépési korlátozások a madridi repülőtéren

Belépési korlátozások a madridi repülőtéren 

A közleményben nem tértek ki arra, hogy a korlátozást pontosan mikortól vezetik be.
Leáll a máltai légitársaság

Leáll a máltai légitársaság 

A leállás magyarországi járatpárokat is érint.
A KLM újraindítja izraeli járatait

A KLM újraindítja izraeli járatait 

A légitársaság szerint a körülmények kellően javultak a szolgáltatások újraindításához.
IATA : új szempontok a biztonságosabb földi kiszolgálás érdekében

IATA : új szempontok a biztonságosabb földi kiszolgálás érdekében 

A hangsúly három fő területen van: a biztonság javítása, a globális szabványok bevezetése és a fenntarthatóság előmozdítása.
Wizz Air: ugrásszerűen megnőtt a Skandináv térségbe utazók száma

Wizz Air: ugrásszerűen megnőtt a Skandináv térségbe utazók száma 

Egyre többen választják nyaralásuk célpontjának a hűvösebb Skandináv térséget.
Beköszöntött a Nagy Vonatozás korszaka

Beköszöntött a Nagy Vonatozás korszaka 

A vonatozás virágkorát éli, és egy friss kutatás szerint az európai utazók közül a következőkben még többen veszik majd igénybe ezt a szolgáltatási formát.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.