Üzleti utazás – professzionális utaztató vagy saját ügyintézés?

Összességében elmondható, hogy elsősorban rengeteg potenciális stressz-forrástól szabadulunk meg, ha szakértőkre bízzuk az utazásunk intézését.

Fotó: depositphotos.com
Fotó: depositphotos.com

Egy üzleti utazás intézésénél hamar felmerül a kérdés, hogy a feladatokat saját magunk végezzük-e el, vagy keressünk egy kifejezetten erre szakosodott céget, ahol tapasztalt szakértőket bízhatunk meg a teendőkkel - írja blogján a WecoTravel. A következőkben azt járjuk körbe, hogy milyen többletszolgáltatásokat is kaphatunk, ha egy szakosodott utaztató céggel működünk együtt.

Összességében elmondható, hogy elsősorban rengeteg potenciális stressz-forrástól szabadulunk meg, ha szakértőkre bízzuk az utazásunk intézését.

Bár az interneten szinte minden információ elérhető, ezeket felkutatni idő, és eligazodni bennük sem feltétlenül megy egyszerűen. Ellenben egy tapasztalt utaztató olyan megoldásokat is találhat a problémáinkra, amiket mi magunk csak hosszas keresgélések vagy telefonálgatások árán tudnánk elérni. 

Az üzleti utaztató cégek elsősorban időt takarítanak meg az ügyfeleknek azáltal, hogy egy kézben tartanak mindent: a szállítókkal való kapcsolattartáson át a repülőjegy, szállás vagy transzfer lefoglalásáig, valamint az utazási költségek nyomon követésével, mindezt a cég utazási igényeit és belső irányelveit figyelembe véve.

Fotó: depositphotos.com
Fotó: depositphotos.com

Utazástervezés és foglalás

Természetesen, ha már van egy bejáratott menetrendünk, mert rendszeresen megteszünk egy bizonyos utat, akkor nem feltétlenül szükséges bevonni egy harmadik szereplőt az ügyintézésbe. Hiszen ha hűségesek vagyunk egy légitársasághoz vagy hotelhez, egy idő után egyedi kedvezményekkel is megtalálhatnak. Ha viszont tapasztalatlanok vagyunk az utazástervezés terén, vagy az adott úti céllal kapcsolatban bizonytalanok vagyunk, érdemes profik segítségét kérni.

Ügyfélszolgálat és támogatás

Ha minden rendben megy, könnyen lehet, hogy egyáltalán nem vesszük igénybe az ügyfélszolgálatot. Ha viszont mégis közbejön valami, egy váratlan esemény, járattörlés, menetrend-változás, extrém időjárási helyzet áll elő stb., akkor egy irodával együttműködve biztosan lesz kihez fordulnunk a problémánkkal. A 7/24-ben elérhető ügyfélszolgálat a mai felgyorsult világban a legnagyobb előny, amit egy ilyen iroda biztosíthat. 

Fizetési feltételek és kimutatások

A koronavírus-járvány hatására a legtöbb szállás már jóval rugalmasabb lemondási feltételeket kínál, mint mondjuk két évvel ezelőtt, akkor is, ha magánúton utazunk. Egy utazási iroda viszont ebben is segíthet, akár gazdaságosabban is biztosíthatja az utolsó pillanatban is lemondható szobákat.

Utazási költségek és szolgáltatási díjak

Természetesen a felsorolt szolgáltatásokat az irodák nem ingyen végzik: vagy az igénybe vett utazási szolgáltatások után számítanak fel díjat, vagy előfizetéses alapon megállapított összeget díjat kell fizetni a szolgáltatásokért.


Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat

Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat 

Alaposan felgyorsították a jegykiadó automaták telepítését.
Egyenruhák az elit csapat részére

Egyenruhák az elit csapat részére 

Az Emirates bemutatta új egyenruháját.
A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe

A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe 

A Lufthansa 41 százalékos részesedést szerez az ITA Airwaysben.
Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak

Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak 

A tíz legviharosabb útvonal közül nyolc ugyanabban az országban kezdődik vagy végződik.
Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép?

Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép? 

A Wizz Air utasai körében végzett legfrissebb felmérésének eredményei szerint a válaszadók 71 százaléka úgy véli, hogy a fenntartható repülőgép-üzemanyag (SAF) hozzájárulhat a légiközlekedés karbonlábnyomának csökkentéséhez.
Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba

Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba 

A Scoot fapados légitársaság bejelentette, hogy új járatot indít Bécsből Szingapúrba ez év június 3-tól.
Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók

Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók 

A tájékoztatás szerint a 2024-es év Magyarország történetének legnagyobb légiforgalmát hozta, összesen 1 millió 144 ezer repülőgép érintette a hazai légteret, ami havi bontásban átlagosan több mint 95 ezer.
Bajban a Boeing?

Bajban a Boeing? 

Nagyjából harmadával kevesebb repülőgépet adott át a vevőinek tavaly.
Járatnyitás Isztambulból Bengáziba

Járatnyitás Isztambulból Bengáziba 

A török légitársaság 2025. január 14-től ismét elindította járatait Líbia felé, isztambuli indulással.
Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv  járatpár

Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv járatpár 

A Wizz Air 2025. január 15-től kezdődően ismét elindította a Budapest és Tel-Aviv közötti közvetlen járatait.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.