Üzleti utazás – professzionális utaztató vagy saját ügyintézés?

Összességében elmondható, hogy elsősorban rengeteg potenciális stressz-forrástól szabadulunk meg, ha szakértőkre bízzuk az utazásunk intézését.

Fotó: depositphotos.com
Fotó: depositphotos.com

Egy üzleti utazás intézésénél hamar felmerül a kérdés, hogy a feladatokat saját magunk végezzük-e el, vagy keressünk egy kifejezetten erre szakosodott céget, ahol tapasztalt szakértőket bízhatunk meg a teendőkkel - írja blogján a WecoTravel. A következőkben azt járjuk körbe, hogy milyen többletszolgáltatásokat is kaphatunk, ha egy szakosodott utaztató céggel működünk együtt.

Összességében elmondható, hogy elsősorban rengeteg potenciális stressz-forrástól szabadulunk meg, ha szakértőkre bízzuk az utazásunk intézését.

Bár az interneten szinte minden információ elérhető, ezeket felkutatni idő, és eligazodni bennük sem feltétlenül megy egyszerűen. Ellenben egy tapasztalt utaztató olyan megoldásokat is találhat a problémáinkra, amiket mi magunk csak hosszas keresgélések vagy telefonálgatások árán tudnánk elérni. 

Az üzleti utaztató cégek elsősorban időt takarítanak meg az ügyfeleknek azáltal, hogy egy kézben tartanak mindent: a szállítókkal való kapcsolattartáson át a repülőjegy, szállás vagy transzfer lefoglalásáig, valamint az utazási költségek nyomon követésével, mindezt a cég utazási igényeit és belső irányelveit figyelembe véve.

Fotó: depositphotos.com
Fotó: depositphotos.com

Utazástervezés és foglalás

Természetesen, ha már van egy bejáratott menetrendünk, mert rendszeresen megteszünk egy bizonyos utat, akkor nem feltétlenül szükséges bevonni egy harmadik szereplőt az ügyintézésbe. Hiszen ha hűségesek vagyunk egy légitársasághoz vagy hotelhez, egy idő után egyedi kedvezményekkel is megtalálhatnak. Ha viszont tapasztalatlanok vagyunk az utazástervezés terén, vagy az adott úti céllal kapcsolatban bizonytalanok vagyunk, érdemes profik segítségét kérni.

Ügyfélszolgálat és támogatás

Ha minden rendben megy, könnyen lehet, hogy egyáltalán nem vesszük igénybe az ügyfélszolgálatot. Ha viszont mégis közbejön valami, egy váratlan esemény, járattörlés, menetrend-változás, extrém időjárási helyzet áll elő stb., akkor egy irodával együttműködve biztosan lesz kihez fordulnunk a problémánkkal. A 7/24-ben elérhető ügyfélszolgálat a mai felgyorsult világban a legnagyobb előny, amit egy ilyen iroda biztosíthat. 

Fizetési feltételek és kimutatások

A koronavírus-járvány hatására a legtöbb szállás már jóval rugalmasabb lemondási feltételeket kínál, mint mondjuk két évvel ezelőtt, akkor is, ha magánúton utazunk. Egy utazási iroda viszont ebben is segíthet, akár gazdaságosabban is biztosíthatja az utolsó pillanatban is lemondható szobákat.

Utazási költségek és szolgáltatási díjak

Természetesen a felsorolt szolgáltatásokat az irodák nem ingyen végzik: vagy az igénybe vett utazási szolgáltatások után számítanak fel díjat, vagy előfizetéses alapon megállapított összeget díjat kell fizetni a szolgáltatásokért.


Külföldre indul? Ne megszokásból vezessen!

Külföldre indul? Ne megszokásból vezessen! 

Tudnivalók, ha autóval indul útnak, és szeretné elkerülni a kellemetlen meglepetéseket.
Sűrítik a reptéri buszjáratokat a nyári csúcsidőszakban

Sűrítik a reptéri buszjáratokat a nyári csúcsidőszakban 

Sűrűbben járnak a repülőtéri BKK-járatok júliusban és augusztusban.
Emirates: nyári-téli újdonságok

Emirates: nyári-téli újdonságok 

A légitársaság újabb útvonalakon vezeti be a Prémium Turistaosztályt, és tovább bővíti menetrendjét a téli időszakra.
airBaltic: gyorsjelentés és egy új partnerség

airBaltic: gyorsjelentés és egy új partnerség 

A lett nemzeti légitársaság előzetes adatokat tett közzé a 2025 első féléves időszaki eredményeiről.
Ománi fapados járat úti céljai között szerepel Budapest

Ománi fapados járat úti céljai között szerepel Budapest 

A diszkont légitársaság vezére ezt a minap jelentette be.
Egyszerűbb a 14 év alatti gyermekek utaztatása

Egyszerűbb a 14 év alatti gyermekek utaztatása 

Mostantól elegendő a gyermek diákigazolványának másolatát bemutatni – akár nyomtatott, akár digitális formában – a díjmentes jegyváltáshoz és az életkor igazolásához.
Villámcsapás kényszerítette földre a Wizz Air Budapest és Stockholm közötti gépét

Villámcsapás kényszerítette földre a Wizz Air Budapest és Stockholm közötti gépét 

A péntek hajnali járat kényszerleszállást hajtott végre Varsóban.
Így tervezik meg a magyar fiatalok a repüléseiket

Így tervezik meg a magyar fiatalok a repüléseiket 

A magyar fiatalok nemcsak álmodoznak, hanem tudatosan készülnek arra is, ha valami nem a tervek szerint alakul.
Útipoggyásszal kapcsolatos tudnivalók a NAV-tól

Útipoggyásszal kapcsolatos tudnivalók a NAV-tól 

A NAV felhívja a figyelmet a készpénzre is.
Újabb hiányosságokat tártak fel az Air India gépein

Újabb hiányosságokat tártak fel az Air India gépein  

Még vizsgálják a katasztrófa okait.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.