Veszteséges a Luthansa az első negyedévben

A Deutsche Lufthansa AG 44 millió eurós operatív veszteséget ért el az év első három, hagyományosan gyenge eredményt hozó hónapjában.

A Lufthansa légiközlekedési vállalata operatív eredményének csökkenését volt kénytelen elkönyvelni. A csökkenés oka a világgazdaság visszaesése következtében elmaradó utasforgalmi bevételek. A légitársaság ezért tovább csökkenti kínálatát. A logisztikai üzletág is jelentős forgalom- és nyereség-visszaeséssel szembesült. A negatíve hatások ellensúlyozására a vállalat csökkenti kapacitásait, költségeit, rövidebb munkaidőt vezet be németországi állomáshelyein. A Lufthansa Technik ezzel szemben tovább növelte bevételét az év első három hónapjában, igaz, hogy a raktárkészletek leírása miatt csökkent a nyeresége az előző év hasonló időszakához képest. A nehéz gazdasági helyzet az informatikai szolgáltatások üzletágán is éreztette hatását: ezen a területen is csökkent az árbevétel és a nyereség is és hasonló folyamat tapasztalható a catering üzletágnál, igaz, itt pedig egy egyszeri bírósági döntés következtében enyhén növekedett a nyereség.

A továbbra is bizonytalan gazdasági kilátásokat figyelembe véve a Lufthansa igazgatótanácsa az előző évhez képest csökkenő árbevétellel és nyereséggel számol.

“A jelenlegi krízis érződik a társaság működésén” – mondja Stephan Gemkow, a Lufthansa pénzügyi vezérigazgatója a társaság első negyedéves eredményeivel kapcsolatban. “A vállalat ennek ellenére szilárd alapokon áll és rendelkezésre állnak a megfelelő eszközök a veszteség ellensúlyozására. Az év hátralévő részében ki fog derülni, hogy ki készült fel igazán a válságra, ki tud majd megfelelő lépéseket tenni a nehézségek leküzdésére. A Lufthansa erős vállalat, amely nehéz időkben is képes tartani tervezett eredményeit. Továbbra is alapvetően a légiközlekedési részleg fejlesztésén kívánunk dolgozni, tovább erősítjük szövetségeinket annak érdekében, hogy kilábaljunk a jelenlegi krízisből.”  – tette hozzá.

Gemkow úgy véli a Lufthansa a nehézségek ellenére is nyereséges évet fog zárni 2009-ben.

Az első negyedév számokban:

A Lufthansa 5 milliárd eurós árbevételt ért el az első három hónap során, amely 10.3%-kal kevesebb, mint az előző év hasonló időszakának teljesítménye. Az utasforgalomból származó bevétel 14.6%-kal 3,8 milliárd euróra csökkent. A visszaesés oka a csökkenő utasszám és a kevesebb áruszállítási megrendelés. A konszern üzemi eredménye 6,8%-kal 5,8 milliárd euróra esett vissza. Az üzemi költségek 5,9 milliárd eurót tettek ki ugyanezen időszak alatt. A legnagyobb költségtényező továbbra is az üzemanyag, amely 739 millió euróba került. Ezzel együtt ez az érték 31%-kal kevesebb, mint egy évvel korábban, az ok pedig egyrészt a nyersanyagár csökkenése, másrészt a kevesebb felhasznált mennyiség volt. Igaz, ezt a pozitív folyamatot negatívan ellensúlyozta a devizaárfolyamok kedvezőtlen változása és a fedezeti ügyletekből származó veszteség. A csoport operatív eredménye -44 millió eurót tett ki, amely 216 millió euróval kevesebb, mint egy évvel korábban. A vállalat nettó profitja így -256 millió euró volt, míg egy évvel korábban ez az érték 44 millió eurót ért el. 2009 első három hónapja során a Lufthansa 664 millió eurót fektetett be, amelyből 519 millió jutott a flotta modernizációjára és bővítésére. A vállalat 77 millió euróra tett szert a maradék Condor-részvények eladásából és a hozzá kapcsolódó kölcsönök visszafizetéséből. Az operatív cash flow 708 millió euró volt. A csoport nettó készpénzállománya 46 millió euró volt.

 

 


Halálos hajóbaleset Verőcénél - még tart az áldozatok felkutatása

Halálos hajóbaleset Verőcénél - még tart az áldozatok felkutatása 

A parton, a vízen és a vízben, valamint hőkamerás és egyéb drónokkal a levegőből is keresik a szombat éjjel Verőcénél balesetet szenvedett hajó eltűnt utasait.
Code share megállapodás az airBaltic és a Bulgaria Air között

Code share megállapodás az airBaltic és a Bulgaria Air között 

Ennek értelmében utasaiknak nagyobb rugalmasságot biztosítanak a két ország közötti utazás esetén.
Rekordnyereség a Singapore Airlines-nál

Rekordnyereség a Singapore Airlines-nál 

Tovább bővül a flotta és az útvonalhálózat.
Elektromos járműveken döcögünk a zöld átállás felé

Elektromos járműveken döcögünk a zöld átállás felé 

A hagyományos autók már nem kelendőek.
Átlépték a 130 milliárd forintot a repülőtéri fejlesztések

Átlépték a 130 milliárd forintot a repülőtéri fejlesztések 

...és a nagyszabású építkezések folytatódnak tovább.
Luxusdivatmárka a fedélzeten

Luxusdivatmárka a fedélzeten 

A készletet a China Airlines környezeti fenntarthatósági filozófiája jellemzi.
Nyáron hat új célállomás a lett légitársaság kínálatában

Nyáron hat új célállomás a lett légitársaság kínálatában 

Az idei nyári szezonban az airBaltic hat új célállomásra indít járatot Rigából, ezzel már több mint 70 útvonalat kínálnak a lett fővárosból.
Mindig is érdekelte, hogy milyen lehet egy buszgarázs belseje?

Mindig is érdekelte, hogy milyen lehet egy buszgarázs belseje? 

Ha igen, akkor május 11-én, szombaton módja lesz rá, hogy alaposan megtekintse.
Hétvégén Tour de Hongrie - forgalomkorlátozásokra számítson

Hétvégén Tour de Hongrie - forgalomkorlátozásokra számítson 

A Tour de Hongrie miatt május 10-11-én számíthatunk korlátozásokra és lezárásokra.
Látta már a Turkish Airlines reklámját José Mourinhóval?

Látta már a Turkish Airlines reklámját José Mourinhóval? 

A partnerség alapja a két globális óriás kiválóság és győzelem iránti közös szenvedélyét.

Interjú

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”  

Interjú a Klasszis TopDesign 2023 verseny egyik díjazottjával.
Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.