A modern, alacsony kerozin-felhasználású repülőgépek jelentős mértékben hozzájárulnak az üzemanyag-fogyasztás csökkentéséhez. A mai modern repülőgépek, mint például a Lufthansa Airbus A340-300 körülbelül 3,5 liter üzemanyagot éget el 100 utaskilométerenként. A Lufthansa a közlemúltban listaáron számolva több mint 14 milliárd euróért rendelt új, még alacsonyabb fogyasztású légi járműveket. Európa számára a leghatékonyabb környezetvédelmi lépés az egységes légtér megteremtése lehetne – véli a légifuvarozó, mivel a légiirányítási rendszerek számossága miatt az európai utak átlagosan 15%-kal hosszabbak a szükségesnél. Csak a légirányítás egységesítésnek köszönhetően mintegy 12%-kal csökkenne a kerozin-fogyasztás. Az Európai Unió tervei szerint két és fél év múlva valamennyi, az EU területéről felszálló, illetve ott landoló légitársaságra kiterjesztik az üvegházhatású gázok kibocsátásának csökkentését célzó emissziókereskedelmi rendszert. Ez a lépés a Lufthansa hirtelen euró-milliárdokkal növelné a légitársaságok kiadásait, ráadásul olyan forrástól fosztja meg őket, amelyeket új, modern repülőgépek vásárlására fordíthatnának. Az emissziókereskedelem ugyan kellően ösztönözhet mindenkit a károsanyag-kibocsátás csökkentésére, ám ha csak az európai légitársaságokat vonják be a környezetre gyakorolt hatás marginális lesz, ráadásul a piac torzulás is fenyeget. A Lufthansa ezért nemzetközi testületekkel közösen azon dolgozik, hogy a légiközlekedés valamennyi szereplőjére terjesszék ki az emissziókereskedelmet.
Zöld politika a Lufthansánál
A német légitársaság 1995 óta minden évben kibocsátja “Balance” névre keresztelt kiadványát a környezet érdekében végzett munkájáról.
Közvetlen légihíd Budapest és Kuvait fővárosa között
Közvetlen járatpár indul júniusban Budapest és Kuvaitváros között.
2024 mérlege az ultrafapados légitársaságnál
A Wizz Air közel 63 millió utast szállított 2024-ben közel 300 ezer járaton.
Gigaméretű napelempark a római reptéren
Európa legnagyobb napelemparkja kezdte meg működését a római Fiumicino Repülőtéren.
Változás a Wizz Air háza táján – Amelia előtérbe kerül
A jobb ügyfélélmény és kiszolgálás érdekében a légitársaság jelentős változtatásokat vezetett be.
Repülőtéren eltűnő poggyászok nyomában: melyik szín a legrosszabb választás?
A légiközlekedés egyik gyakori problémája – az elveszett vagy eltűnt poggyászok – régóta megoldatlan, és világszerte rengeteg utas számára okoz kellemetlenséget.
Ha Ryanairrel utazik, erről a változásról tudnia kell!
Az ír fapados légitársaságnál a beszállókártyák esetén a közeljövőben új szabályokat vezetnek be.
Veganuár a felhők felett
Világszerte folyamatosan növekszik a vegán konyhát kedvelő utasok száma.
A SIA továbbra is állja a Szingapúri Nagydíj főszponzori költségeit
Megszületett a döntés: a Singapore Airlines (SIA) további 4 évig a Forma1 Szingapúri nagydíj főszponzora.
Jól alakulnak az utasszámok Ferihegyen
A Budapest Airport 2024-es éve a várakozásokat meghaladó eredményekkel erősíti meg a repülőtér pozitív lendületét.
Durván emelkedő kompárak Görögországban
Várhatóan nagymértékben emelkednek 2025-ben a görögországi kompjegyárak – akár 12 százalékkal is emelkedhetnek idén májustól.
Interjú
Nagybor vagy semmi
A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk
Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban
Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.